Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #68151 - Tsx is niet goed lopend te krijgen
|
Pagina 1 van 5
|
Dit topic is 6544 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Andre jay |
23-3-2014 23:35 |
Posts: 78 |
Hallo liefhebbers,
Ik begin mij even voor te stellen ,mijn naam is André ben geboren in 1975 en woon in Zaanstad , verder huisje boompje beestje .
Ik loop al heel wat jaren mee in de brommers ,was er al vroeg bij en begon op mijn 6e a 7e jaar al te sleutelen aan brommers, ben nu weer na er 10 jaar uit te zijn geweest begonnen me hobby op te pakken.
Op dit moment ben ik in het bezit van een kymco-dj een Yamaha dtr50 en een Suzuki tsx (ts50x)
Op dit moment heb ik een probleem met mijn tsx waar ik niet over uit kan, en ik hoop hier mede dankzij jullie uit te komen.
Het probleem is als volgt , ik kocht hem met wat schade en door de val vonkte hij niet meer. Gezien de kabelboom helemaal verknipt was heb ik deze opnieuw opgebouwd en weer teruggeplaatst en alles doorgemeten,na deze werkzaamheden vonkte hij weer, toen het moment van starten,en ja hoor twee trapjes en hij liep , maar rijden ho maar hij komt niet op toeren bij belasting. ( in z,n vrij wel aardig) heel vreemd want de vorige eigenaar heeft er zonder klachten mee gereden voor de val. Ik heb alles nagelopen en geprobeerd met afstellen enz enz het bleef het zelfde, toen heb ik het radicaal aangepakt en een compleet nieuwe set up geplaatst (nieuwe cilinder en zuiger, nieuwe carburateur, en een nieuwe bobine/cdi) na het plaatsen van deze set up had ik exact de zelfde klachten, nog eens geprobeerd om zonder de kabelboom te starten ,dus gewoon rechtstreeks van ontsteking naar bobine,maar ter vergeefs blijft beroerd. Toen was ik er klaar mee, en heb ik besloten om een compleet ander blok te gaan kopen deze vond ik gouw op marktplaats, gister opgehaald en vandaag geplaatst met mijn eigen nieuwe set up, ongelofelijk maar waar ,exact de zelfde klachten, kort gezegd ben geen streep verder en ik kom er gewoon niet uit, zie ik wat over het hoofd??
Gr André
Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 23-3-2014 om 23:39 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 23-3-2014 om 23:44 uur.
|
|
2- takt en schakelen heerlijk. |
|
Cas DT |
23-3-2014 23:44 |
Posts: 3131 |
Elke keer met dezelfde ontsteking?
Welkom trouwens.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
Andre jay |
23-3-2014 23:47 |
Posts: 78 |
Snelle reactie zeg , nee het nieuwe blok heeft een eigen ontsteking, was trouwens wel ook mijn insteek maar gezien ik geen nieuwe ontsteking kon vinden heb ik dat complete blok gekocht.
|
|
2- takt en schakelen heerlijk. |
|
jordi50cc |
24-3-2014 2:16 |
Posts: 677 |
andre
was die 2e cdi echt nieuw, of een gebruikte?
weet je zeker dat het in het stroom circuit zit
en niet in een verstopte benzine kraan?
het verschil is duidelijk te herkennen.
Jordi
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 24-3-2014 om 2:27 uur.
|
|
JST performance |
|
Andre jay |
24-3-2014 7:03 |
Posts: 78 |
Jordi,
De benzinekraan vind ik een goede opmerking , ik weet dat hij wel werkt maar of hij het bij houd weet ik niet zeker ,ik ga er mee aan de gang.
De cdi/bobine is splinter nieuw.
Waar ik zelf nog aan zat te denken toen ik in bed lag ( kun je nagaan ,ben ik er nog mee bezig ) is het volgende met het los halen van de kabelboom en het terug plaatsen heb ik nergens aarde/ massa naar het frame ,,het enige is de bobine/ cdi maar die zit op een laag verf, ( hoewel het schroefdraad niet natuurlijk ) zou dit er mee te maken kunnen hebben.
Ik zal dagelijks uit me werk vandaan weer verder kijken en als ik het gevonden heb post ik het gelijk. Verder zijn alle tips welkom.
Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 24-3-2014 om 7:04 uur.
|
|
2- takt en schakelen heerlijk. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
24-3-2014 8:08 |
Posts: 17929 |
Ook nieuwe bougie? Welke stand staat de grondplaat?
|
|
|
|
Andre jay |
24-3-2014 8:56 |
Posts: 78 |
Bedankt voor deze suggestie,s
Bougie geprobeerd met meerdere, maakte geen verschil ,bij beide blokjes staat de grondplaat op de kenmerken , ( als je op de sleuf gaten kijkt is dat trouwens niet het midden maar iets rechts om gedraaid)
Maar het zal wel toeval zijn dat beide blokjes exact het zelfde staan.
Gr dré
|
|
2- takt en schakelen heerlijk. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
24-3-2014 9:58 |
Posts: 6717 |
Heel onwaarschijnlijk, maar is bij de val de uitlaat niet helemaal dubbel gevouwen of iets los geraakt en in de pijp gekomen.
Lijkt me haast niet maar is makkelijk even te bekijken.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
24-3-2014 10:18 |
Posts: 8601 |
Ja een verstopte uitlaat zou best kunnen. Dat voel je soms al aan het gewicht bij demontage.
Luchtfilter en -slang vrij ?
Benzine nog goed ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
24-3-2014 10:31 |
Posts: 6717 |
Hier een keer met een RS2 (naked) mee gemaakt. Was heel hard over een drempel geknald en wilde daarna slecht lopen. Was de uitlaat zo diep in gedeukt dat hij zowat dubbel lag.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Andre jay |
24-3-2014 14:02 |
Posts: 78 |
Jongens bedankt, ik heb de uitlaat van voor naar achter gecheckt deze is spat zuiver , bedankt voor het meedenken.
Benzine is nieuw, luchtfilter is goed , ook zonder geprobeerd .
Het is echt raadselachtig . Wat ik vanavond ga doen is een aarde/ massa vanuit de kabelboom aan het frame maken
Is dit trouwens noodzakelijk?
Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 24-3-2014 om 14:07 uur.
|
|
2- takt en schakelen heerlijk. |
|
JB1 |
24-3-2014 16:39 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Andre jay
Jongens bedankt, ik heb de uitlaat van voor naar achter gecheckt deze is spat zuiver , bedankt voor het meedenken.
Benzine is nieuw, luchtfilter is goed , ook zonder geprobeerd .
Het is echt raadselachtig . Wat ik vanavond ga doen is een aarde/ massa vanuit de kabelboom aan het frame maken
Is dit trouwens noodzakelijk?
Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 24-3-2014 om 14:07 uur.
Ja
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Andre jay |
24-3-2014 17:49 |
Posts: 78 |
Jongens ik heb nu net een aarde/ massa draad uit de kabelboom op het frame aangesloten ,en gelijk de benzinekraan getest en goed bevonden .
Starten testen en nog jammer genoeg nog steeds beroerd .
Ik heb dit in al die jaren sleutelen echt nog nooit meegemaakt en echt radeloos, het moet iets kleins zijn
|
|
2- takt en schakelen heerlijk. |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
24-3-2014 19:09 |
Posts: 8601 |
bougiekleur ?
Geen valse lucht ?
Als hij niet meer vonkt na een val, had het problem misschien al niet veel met de val te maken...maar misschien is iets als een losgetrilde sproeier wel nog een mogelijkheid...
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
jordi50cc |
24-3-2014 19:47 |
Posts: 677 |
Andre
heb je ook al een andere bougie kabel/dop geprobeerd?
waar de bobine het frame zou moeten raken
maak op dat punt het frame
eens een stukje blank, zodat de bobine contact met
het frame maakt.
|
|
JST performance |
|
Andre jay |
24-3-2014 20:32 |
Posts: 78 |
Jordi,
Bij de nieuwe bobine zat een nieuwe kabel maar geen nieuwe dop, bij toeval heb ik nu net een andere dop er op gezet, maar ter vergeefs, Maar los hiervan had ik daarnet helemaal geen vonk meer, ik ga daar morgen mee verder.
|
|
2- takt en schakelen heerlijk. |
|
Dit topic is 6544 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 5
|
|