Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tsx is niet goed lopend te krijgen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68151 - Tsx is niet goed lopend te krijgen
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 6522 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Andre jay 23-3-2014 23:35 Print topicpost
Posts: 78
Hallo liefhebbers,
Ik begin mij even voor te stellen ,mijn naam is André ben geboren in 1975 en woon in Zaanstad , verder huisje boompje beestje .
Ik loop al heel wat jaren mee in de brommers ,was er al vroeg bij en begon op mijn 6e a 7e jaar al te sleutelen aan brommers, ben nu weer na er 10 jaar uit te zijn geweest begonnen me hobby op te pakken.
Op dit moment ben ik in het bezit van een kymco-dj een Yamaha dtr50 en een Suzuki tsx (ts50x)

Op dit moment heb ik een probleem met mijn tsx waar ik niet over uit kan, en ik hoop hier mede dankzij jullie uit te komen.
Het probleem is als volgt , ik kocht hem met wat schade en door de val vonkte hij niet meer. Gezien de kabelboom helemaal verknipt was heb ik deze opnieuw opgebouwd en weer teruggeplaatst en alles doorgemeten,na deze werkzaamheden vonkte hij weer, toen het moment van starten,en ja hoor twee trapjes en hij liep , maar rijden ho maar hij komt niet op toeren bij belasting. ( in z,n vrij wel aardig) heel vreemd want de vorige eigenaar heeft er zonder klachten mee gereden voor de val. Ik heb alles nagelopen en geprobeerd met afstellen enz enz het bleef het zelfde, toen heb ik het radicaal aangepakt en een compleet nieuwe set up geplaatst (nieuwe cilinder en zuiger, nieuwe carburateur, en een nieuwe bobine/cdi) na het plaatsen van deze set up had ik exact de zelfde klachten, nog eens geprobeerd om zonder de kabelboom te starten ,dus gewoon rechtstreeks van ontsteking naar bobine,maar ter vergeefs blijft beroerd. Toen was ik er klaar mee, en heb ik besloten om een compleet ander blok te gaan kopen deze vond ik gouw op marktplaats, gister opgehaald en vandaag geplaatst met mijn eigen nieuwe set up, ongelofelijk maar waar ,exact de zelfde klachten, kort gezegd ben geen streep verder en ik kom er gewoon niet uit, zie ik wat over het hoofd??

Gr André



Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 23-3-2014 om 23:39 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 23-3-2014 om 23:44 uur.
 
2- takt en schakelen heerlijk.

Cas DT 23-3-2014 23:44 Print reply

Posts: 3131
Elke keer met dezelfde ontsteking?

Welkom trouwens.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Andre jay 23-3-2014 23:47 Print reply
Posts: 78
Snelle reactie zeg , nee het nieuwe blok heeft een eigen ontsteking, was trouwens wel ook mijn insteek maar gezien ik geen nieuwe ontsteking kon vinden heb ik dat complete blok gekocht.
 
2- takt en schakelen heerlijk.
jordi50cc 24-3-2014 2:16 Print reply

Posts: 677
andre


was die 2e cdi echt nieuw, of een gebruikte?

weet je zeker dat het in het stroom circuit zit
en niet in een verstopte benzine kraan?
het verschil is duidelijk te herkennen.


Jordi



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 24-3-2014 om 2:27 uur.
 
JST performance
Andre jay 24-3-2014 7:03 Print reply
Posts: 78
Jordi,

De benzinekraan vind ik een goede opmerking , ik weet dat hij wel werkt maar of hij het bij houd weet ik niet zeker ,ik ga er mee aan de gang.

De cdi/bobine is splinter nieuw.

Waar ik zelf nog aan zat te denken toen ik in bed lag ( kun je nagaan ,ben ik er nog mee bezig ) is het volgende met het los halen van de kabelboom en het terug plaatsen heb ik nergens aarde/ massa naar het frame ,,het enige is de bobine/ cdi maar die zit op een laag verf, ( hoewel het schroefdraad niet natuurlijk ) zou dit er mee te maken kunnen hebben.

Ik zal dagelijks uit me werk vandaan weer verder kijken en als ik het gevonden heb post ik het gelijk. Verder zijn alle tips welkom.

Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 24-3-2014 om 7:04 uur.
 
2- takt en schakelen heerlijk.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 24-3-2014 8:08 Print reply

Posts: 17929
Ook nieuwe bougie? Welke stand staat de grondplaat?
 
Andre jay 24-3-2014 8:56 Print reply
Posts: 78
Bedankt voor deze suggestie,s

Bougie geprobeerd met meerdere, maakte geen verschil ,bij beide blokjes staat de grondplaat op de kenmerken , ( als je op de sleuf gaten kijkt is dat trouwens niet het midden maar iets rechts om gedraaid)

Maar het zal wel toeval zijn dat beide blokjes exact het zelfde staan.

Gr dré
 
2- takt en schakelen heerlijk.
Aprilia RX 50 2003 24-3-2014 9:58 Print reply

Posts: 6717
Heel onwaarschijnlijk, maar is bij de val de uitlaat niet helemaal dubbel gevouwen of iets los geraakt en in de pijp gekomen.
Lijkt me haast niet maar is makkelijk even te bekijken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 24-3-2014 10:18 Print reply

Posts: 8589
Ja een verstopte uitlaat zou best kunnen. Dat voel je soms al aan het gewicht bij demontage.
Luchtfilter en -slang vrij ?
Benzine nog goed ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Aprilia RX 50 2003 24-3-2014 10:31 Print reply

Posts: 6717
Hier een keer met een RS2 (naked) mee gemaakt. Was heel hard over een drempel geknald en wilde daarna slecht lopen. Was de uitlaat zo diep in gedeukt dat hij zowat dubbel lag.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Andre jay 24-3-2014 14:02 Print reply
Posts: 78
Jongens bedankt, ik heb de uitlaat van voor naar achter gecheckt deze is spat zuiver , bedankt voor het meedenken.

Benzine is nieuw, luchtfilter is goed , ook zonder geprobeerd .
Het is echt raadselachtig . Wat ik vanavond ga doen is een aarde/ massa vanuit de kabelboom aan het frame maken
Is dit trouwens noodzakelijk?

Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 24-3-2014 om 14:07 uur.
 
2- takt en schakelen heerlijk.
JB1 24-3-2014 16:39 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Andre jay
Jongens bedankt, ik heb de uitlaat van voor naar achter gecheckt deze is spat zuiver , bedankt voor het meedenken.

Benzine is nieuw, luchtfilter is goed , ook zonder geprobeerd .
Het is echt raadselachtig . Wat ik vanavond ga doen is een aarde/ massa vanuit de kabelboom aan het frame maken
Is dit trouwens noodzakelijk?

Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 24-3-2014 om 14:07 uur.


Ja
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Andre jay 24-3-2014 17:49 Print reply
Posts: 78
Jongens ik heb nu net een aarde/ massa draad uit de kabelboom op het frame aangesloten ,en gelijk de benzinekraan getest en goed bevonden .
Starten testen en nog jammer genoeg nog steeds beroerd .
Ik heb dit in al die jaren sleutelen echt nog nooit meegemaakt en echt radeloos, het moet iets kleins zijn
 
2- takt en schakelen heerlijk.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 24-3-2014 19:09 Print reply

Posts: 8589
bougiekleur ?
Geen valse lucht ?

Als hij niet meer vonkt na een val, had het problem misschien al niet veel met de val te maken...maar misschien is iets als een losgetrilde sproeier wel nog een mogelijkheid...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jordi50cc 24-3-2014 19:47 Print reply

Posts: 677
Andre

heb je ook al een andere bougie kabel/dop geprobeerd?

waar de bobine het frame zou moeten raken
maak op dat punt het frame
eens een stukje blank, zodat de bobine contact met
het frame maakt.


 
JST performance
Andre jay 24-3-2014 20:32 Print reply
Posts: 78
Jordi,

Bij de nieuwe bobine zat een nieuwe kabel maar geen nieuwe dop, bij toeval heb ik nu net een andere dop er op gezet, maar ter vergeefs, Maar los hiervan had ik daarnet helemaal geen vonk meer, ik ga daar morgen mee verder.
 
2- takt en schakelen heerlijk.

Dit topic is 6522 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved