Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puch ff vraagje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1050 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68148 - puch ff vraagje
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

joeri888 23-3-2014 1:59 Print topicpost
Posts: 23
hallo ik heb een puch maxi met 70cc dmp en zelfbouw uitlaat. ik heb er nu een 26mm carb op zitten met een zelf gemaakte spruitstuk. 16-45 vertanding en zijd nu rond de 90km, wat kan ik doen op harder te gaan? iemand een idee
alvast bedankt
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-3-2014 6:50 Print reply

Posts: 17929
en kleinere carb erop, en betere uitlaat, cilinder bewerken


op een std puchje is 15/45 een nette verhouding, dus dan is 16/45 nog vrij licht

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 23-3-2014 om 6:51 uur.
 
NS1-Whisperer 23-3-2014 9:57 Print reply

Posts: 2160
Binnenrotor erop.

Andere koppeling
 
"Risico is extra leven"
der Chef 23-3-2014 10:05 Print reply

Posts: 3265
Idd een 70dmp heeft volgens mij maar een 17.5 of 19mm inlaat dus die 26mm maakt het er niet beter op.
 
PRO TUNING 23-3-2014 10:23 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joeri888
hallo ik heb een puch maxi met 70cc dmp en zelfbouw uitlaat. ik heb er nu een 26mm carb op zitten met een zelf gemaakte spruitstuk. 16-45 vertanding en zijd nu rond de 90km, wat kan ik doen op harder te gaan? iemand een idee
alvast bedankt



Je eerst laten onderzoeken door een psychiater, 90 km/p uur op een Puch ?

Geeft hij je groen licht verander je timing in 190-140-160 graden.

26 mm carburateur wil wel, geeft meer top snelheid maar tragere acceleratie
 
joeri888 23-3-2014 11:07 Print reply
Posts: 23
wat is een goede tandwielverhouding om hard te gaan, koppeling ga ik nog bewerken
 
Audioholic 23-3-2014 11:50 Print reply
Posts: 330
90 kmh met 16/45?

man o man, wat voor n teller heb je dan?

std bosch onsteking gaat zweven rond de 11 a 12 k als je m goed voor elkaar hebt

met 90 kmh en die vertanding draait tie zon 13k rpm + , wat niet haalbaar is met die onsteking


ikzelf reed 96 met 16/45, met t oude type hpi, 15 graden curve, stopte bij de 14 k rpm......
 
The life is to short to listen to slow music (H)
joeri888 23-3-2014 13:25 Print reply
Posts: 23
heb vdo teller maar denk dat tie dan niet klopt
maar valt hiet meer uit te halen of moet ik dan overgaan op andere cilinder of is miss de carb te groot voor de cilinder
 
joeri888 23-3-2014 13:27 Print reply
Posts: 23
maar als je rond de top komt gaat inderdaad de ontsteking haperen en vat het vermogen weg, dus moet ik dan hpi cker
 
Audioholic 23-3-2014 13:37 Print reply
Posts: 330
vdo tellers kloppen nooit, wijken op hogere snelheid helemaal af als een mongool


hpi is voor veel toeren een must, kleinere carb zowiezo, zal ook beter lopen. ,en een beter pijpje, bijv homoet 6p, en dan kan je altijd nog overwegen om de cilinder te laten tunen
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Andre jay 24-3-2014 0:12 Print reply
Posts: 78
Bij puchmaxi.nl heb je een compleet overzicht met indicaties
Zie link, http://www.puchmaxi.nl/cilindertest.php
 
2- takt en schakelen heerlijk.
joeri888 24-3-2014 19:50 Print reply
Posts: 23
daar klopt nix van
 
joeri888 24-3-2014 22:42 Print reply
Posts: 23
heeft het ook zin om me krukas op te vullen, en zo ja met wat.
koppeling is al aangepast en er komt nog andere ontsteking op
en ik denk dat ik er 19,5mm carb op ga zetten.
heeft het ook zin om een hd kop te plaatsen ik heb er ergens nog een liggen dacht ik.
alvast bedankt
 
Audioholic 25-3-2014 0:24 Print reply
Posts: 330
ligt er aan wat voor een hd kop

er zijn er meerdere in omloop namelijk


en een 50cc hd kop gaat echt niet passen,ivm bolling zuiger

en met std inlaat met een dmp cilinder is 17.5 mm. mocht je groterere carb er op willen monteren, moet de inlaat getuned worden


stuur anders maar pb, k weet wel raad met puchcilinders

Dit bericht is gewijzigd door Audioholic op 25-3-2014 om 0:28 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
joeri888 25-3-2014 13:38 Print reply
Posts: 23
heb 70hd kop, hoe kan ik het beste me inlaat vergroten? zitten daar max waarde aan tot hoe ver je welke kant op kan gaan? want hy is boven rechthoek zegmaar en beneden is hij wel een stuk smaller, maar zou je dan recht naar beneden alles weg kunnen halen of verziek je dan de cilinder. andere cilinder kopen is ook een optie maar ben ik bang voor dat hij in elkaar loopt heb ik al een keer gehad met athena dat vind ik wel zonde van me geld, dus vandaar. heb zelf wel de spullen ervoor om hem aan te passen.
gr joeri
 
joeri888 26-3-2014 20:35 Print reply
Posts: 23
zal ik anders poortmap en maten + maten zuiger meesturen. is dat makkelijker
gr

 

Dit topic is 3066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved