Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
23-3-2014 6:50 |
Posts: 17929 |
en kleinere carb erop, en betere uitlaat, cilinder bewerken
op een std puchje is 15/45 een nette verhouding, dus dan is 16/45 nog vrij licht
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 23-3-2014 om 6:51 uur.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
23-3-2014 9:57 |
Posts: 2160 |
Binnenrotor erop.
Andere koppeling
|
|
"Risico is extra leven" |
|
der Chef |
23-3-2014 10:05 |
Posts: 3265 |
Idd een 70dmp heeft volgens mij maar een 17.5 of 19mm inlaat dus die 26mm maakt het er niet beter op.
|
|
|
|
PRO TUNING |
23-3-2014 10:23 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joeri888
hallo ik heb een puch maxi met 70cc dmp en zelfbouw uitlaat. ik heb er nu een 26mm carb op zitten met een zelf gemaakte spruitstuk. 16-45 vertanding en zijd nu rond de 90km, wat kan ik doen op harder te gaan? iemand een idee
alvast bedankt
Je eerst laten onderzoeken door een psychiater, 90 km/p uur op een Puch ?
Geeft hij je groen licht verander je timing in 190-140-160 graden.
26 mm carburateur wil wel, geeft meer top snelheid maar tragere acceleratie
|
|
|
|
joeri888 |
23-3-2014 11:07 |
Posts: 23 |
wat is een goede tandwielverhouding om hard te gaan, koppeling ga ik nog bewerken
|
|
|
|
Audioholic |
23-3-2014 11:50 |
Posts: 330 |
90 kmh met 16/45?
man o man, wat voor n teller heb je dan?
std bosch onsteking gaat zweven rond de 11 a 12 k als je m goed voor elkaar hebt
met 90 kmh en die vertanding draait tie zon 13k rpm + , wat niet haalbaar is met die onsteking
ikzelf reed 96 met 16/45, met t oude type hpi, 15 graden curve, stopte bij de 14 k rpm......
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
joeri888 |
23-3-2014 13:25 |
Posts: 23 |
heb vdo teller maar denk dat tie dan niet klopt
maar valt hiet meer uit te halen of moet ik dan overgaan op andere cilinder of is miss de carb te groot voor de cilinder
|
|
|
|
joeri888 |
23-3-2014 13:27 |
Posts: 23 |
maar als je rond de top komt gaat inderdaad de ontsteking haperen en vat het vermogen weg, dus moet ik dan hpi cker
|
|
|
|
Audioholic |
23-3-2014 13:37 |
Posts: 330 |
vdo tellers kloppen nooit, wijken op hogere snelheid helemaal af als een mongool
hpi is voor veel toeren een must, kleinere carb zowiezo, zal ook beter lopen. ,en een beter pijpje, bijv homoet 6p, en dan kan je altijd nog overwegen om de cilinder te laten tunen
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
Andre jay |
24-3-2014 0:12 |
Posts: 78 |
|
|
2- takt en schakelen heerlijk. |
|
joeri888 |
24-3-2014 19:50 |
Posts: 23 |
daar klopt nix van
|
|
|
|
joeri888 |
24-3-2014 22:42 |
Posts: 23 |
heeft het ook zin om me krukas op te vullen, en zo ja met wat.
koppeling is al aangepast en er komt nog andere ontsteking op
en ik denk dat ik er 19,5mm carb op ga zetten.
heeft het ook zin om een hd kop te plaatsen ik heb er ergens nog een liggen dacht ik.
alvast bedankt
|
|
|
|
Audioholic |
25-3-2014 0:24 |
Posts: 330 |
ligt er aan wat voor een hd kop
er zijn er meerdere in omloop namelijk
en een 50cc hd kop gaat echt niet passen,ivm bolling zuiger
en met std inlaat met een dmp cilinder is 17.5 mm. mocht je groterere carb er op willen monteren, moet de inlaat getuned worden
stuur anders maar pb, k weet wel raad met puchcilinders
Dit bericht is gewijzigd door Audioholic op 25-3-2014 om 0:28 uur.
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
joeri888 |
25-3-2014 13:38 |
Posts: 23 |
heb 70hd kop, hoe kan ik het beste me inlaat vergroten? zitten daar max waarde aan tot hoe ver je welke kant op kan gaan? want hy is boven rechthoek zegmaar en beneden is hij wel een stuk smaller, maar zou je dan recht naar beneden alles weg kunnen halen of verziek je dan de cilinder. andere cilinder kopen is ook een optie maar ben ik bang voor dat hij in elkaar loopt heb ik al een keer gehad met athena dat vind ik wel zonde van me geld, dus vandaar. heb zelf wel de spullen ervoor om hem aan te passen.
gr joeri
|
|
|
|
joeri888 |
26-3-2014 20:35 |
Posts: 23 |
zal ik anders poortmap en maten + maten zuiger meesturen. is dat makkelijker
gr
|
|
|
|