drestar |
17-3-2014 11:32 |
Posts: 631 |
gewoon een warmloper gehad door oververhitting,stalen cilinderbus word te warm en zet makkelijk uit.kan met je setup te maken hebben, te arm lopen bv.doe er maar eens een grotere sproeier in want 53 is wel wat klein vind ik .denk dat je het in de 60 moet gaan zoeken.heb zelf ook tomos met 15/15 carb en sproeier 64 en dat rijd perfect
Dit bericht is gewijzigd door drestar op 17-3-2014 om 11:37 uur.
|
|
|
|
jordi50cc |
17-3-2014 14:05 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
gewoon een warmloper gehad door oververhitting,stalen cilinderbus word te warm en zet makkelijk uit.kan met je setup te maken hebben, te arm lopen bv.doe er maar eens een grotere sproeier in want 53 is wel wat klein vind ik .denk dat je het in de 60 moet gaan zoeken.heb zelf ook tomos met 15/15 carb en sproeier 64 en dat rijd perfect
Dit bericht is gewijzigd door drestar op 17-3-2014 om 11:37 uur.
drestar
stalen cilinder bus zet niet makkelijk uit
als dat zo was, zou hij niet vast lopen
probleem is meestal dat de zuiger meer uitzet
dan de cilinder en dan loopt hij vast
verder ben ik het met je eens
|
|
JST performance |
|
roelvvv |
17-3-2014 14:46 |
Posts: 52 |
bedankt voor jullie reacties, toen ik hem net kocht zat er sproeier 49 in met een standaard luchtfilter maar wel begrensd. Daarom vond ik 53 wel genoeg maar wat voor sproeier zou ik nodig hebben met een powerfilter erop?
|
|
|
|
Mark300 |
17-3-2014 14:57 |
Posts: 440 |
Powerfilter eraf en ongeveer dezelfde sproeier houden.
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
jordi50cc |
17-3-2014 15:08 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: roelvvv
bedankt voor jullie reacties, toen ik hem net kocht zat er sproeier 49 in met een standaard luchtfilter maar wel begrensd. Daarom vond ik 53 wel genoeg maar wat voor sproeier zou ik nodig hebben met een powerfilter erop?
dat is moeilijk te zeggen op afstand
post eerst eens een duidelijke foto van je bougie
dat scheelt al een hoop
maar waarom een powerfilter? originele filter
is veel beter, en hij gaat er net zo snel om
powerfilter heeft op zo`n brommertje alleen maar
nadelen, vaak word er een goedkoop stront ding
op gezet die net zoveel troep doorlaat als lucht
en is het brommertje na zon 2000km motorisch compleet versleten
door al het troep wat hij binnen krijgt
snelheid gaat niks omhoog enkel het verbruik.
mijn advies zet het originele filter er weer op
is veel beter voor je brommertje
Jordi
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 17-3-2014 om 15:14 uur.
|
|
JST performance |
|
roelvvv |
17-3-2014 15:32 |
Posts: 52 |
Foto's van de bougie:
De originele luchtfilter zitten meerdere gaten in en ik ben een paar schroefjes ervan kwijt, daarom heb ik dit tijdelijk als vervanging.
|
|
|
|
Cas DT |
17-3-2014 15:44 |
Posts: 3131 |
Die is te warm geworden, waarschijnlijk te arm mengsel.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
jordi50cc |
17-3-2014 16:24 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: roelvvv
Foto's van de bougie:
afbeelding
afbeelding
De originele luchtfilter zitten meerdere gaten in en ik ben een paar schroefjes ervan kwijt, daarom heb ik dit tijdelijk als vervanging.
bedankt Roel inderdaad een veel te arm
mengsel, de boos doener is de powerfilter
niet zo zeer de filter zelf maar de bij behorende
sproeier bezetting
dit is ook de oorzaak van de warm loper
haal de cilinder er maar eens af dan zie je het wel.
mocht je deze filter nog wel willen gebruiken
zou ik eerst 2 sproeier maten groter gaan
stuk vol gas rijden, en de bougie meteen weer bekijken
de massa elektrode moet koffie kleurig zijn, liever nog iets
donkerder zelfs.
|
|
JST performance |
|
roelvvv |
17-3-2014 16:42 |
Posts: 52 |
Bedoel je met deze filter de powerfilter of de standaard luchtfilter? De standaard luchtfilter werkt niet echt meer dus daarom tijdelijk de powerfilter. Deze gebruikte ik hiervoor niet omdat die voor te veel lucht zorgde, dus had ik een rubber buisje eraan vastgemaakt. Ik ga even sproeier maat 61 proberen met powerfilter hopelijk werkt dat for the time being.
|
|
|
|
drestar |
17-3-2014 20:28 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]
drestar
stalen cilinder bus zet niet makkelijk uit
als dat zo was, zou hij niet vast lopen
probleem is meestal dat de zuiger meer uitzet
dan de cilinder en dan loopt hij vast
verder ben ik het met je eens
ik bedoelde natuurlijk de zuiger haha, als de cilinderbus uit zou zetten dan zou die natuurlijk niet vastlopen haha
|
|
|
|
drestar |
17-3-2014 20:33 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: roelvvv
bedankt voor jullie reacties, toen ik hem net kocht zat er sproeier 49 in met een standaard luchtfilter maar wel begrensd. Daarom vond ik 53 wel genoeg maar wat voor sproeier zou ik nodig hebben met een powerfilter erop?
veel te klein maar dat is ook aan je bougie te zien, en met schuimfilter (powerfilter) moet je ongeveer naar sproeier 68-72, dit omdat je meer lucht trekt,maar welke uitlaat heb je eronder?
|
|
|
|
roelvvv |
17-3-2014 21:31 |
Posts: 52 |
Speedy uitlaat, sproeier 68-72 gaat dat niet aardig wat benzine verbruiken?
|
|
|
|
drestar |
17-3-2014 22:22 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: roelvvv
Speedy uitlaat, sproeier 68-72 gaat dat niet aardig wat benzine verbruiken?
valt wel mee denk ik. ik heb op de uitlaat na dezelfde setup als jou op m'n tomos met sproeier 68 en rijd behoorlijk zuinig, het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel gas je geeft. mijn tos staat op blauw kenteken en rijd 60 maar ik rijd er meestal 30-40 mee
|
|
|
|
roelvvv |
17-3-2014 22:34 |
Posts: 52 |
Ga ik ook een groot verschil in snelheid zien? Hij rijdt nu namelijk 36 km per uur en ik wil daar niet ver boven zitten. Mijn spruitstuk is niet ontgrensd dus lijkt het me dat het niet heel erg veel uitmaakt die 15mm carb? Trouwens op bromfietsshop.nl staan dellorto grote en kleine sproeiers, welke moet ik hebben voor mijn tomos?
|
|
|
|
Cas DT |
17-3-2014 22:42 |
Posts: 3131 |
Nee.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|