Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tomos A5 warmloper??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1032 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68141 - Tomos A5 warmloper??
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6110 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

roelvvv 17-3-2014 7:46 Print topicpost
Posts: 52
Hoi,
Ik reed laatst op mijn tomos A5 terug naar huis en opeens viel hij uit voor een paar secondes, daarna blokkeerde hij en remde hij keihard af. Vervolgens wil hij ook niet meer starten voor een bepaalde tijd.. Die dag erna deed hij het wel weer prima.. Dit had ik al een keer eerder gehad toen ik een puch maxi hoge druk cilinderkop erop had gezet maar deze had ik er vervolgens weer afgehaald en heb ik nooit meer last van dit probleem gehad ik dacht destijds dat het een koptikker was maar dat lijkt me niet nu ik het weer heb met een standaard setup.. Weet iemand wat het misschien kan zijn? De A5 is geheel standaard behalve de luchtfilter en een 15/15 carb met sproeier 53.
 

drestar 17-3-2014 11:32 Print reply

Posts: 631
gewoon een warmloper gehad door oververhitting,stalen cilinderbus word te warm en zet makkelijk uit.kan met je setup te maken hebben, te arm lopen bv.doe er maar eens een grotere sproeier in want 53 is wel wat klein vind ik .denk dat je het in de 60 moet gaan zoeken.heb zelf ook tomos met 15/15 carb en sproeier 64 en dat rijd perfect





Dit bericht is gewijzigd door drestar op 17-3-2014 om 11:37 uur.
 
jordi50cc 17-3-2014 14:05 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
gewoon een warmloper gehad door oververhitting,stalen cilinderbus word te warm en zet makkelijk uit.kan met je setup te maken hebben, te arm lopen bv.doe er maar eens een grotere sproeier in want 53 is wel wat klein vind ik .denk dat je het in de 60 moet gaan zoeken.heb zelf ook tomos met 15/15 carb en sproeier 64 en dat rijd perfect





Dit bericht is gewijzigd door drestar op 17-3-2014 om 11:37 uur.


drestar

stalen cilinder bus zet niet makkelijk uit
als dat zo was, zou hij niet vast lopen
probleem is meestal dat de zuiger meer uitzet
dan de cilinder en dan loopt hij vast
verder ben ik het met je eens
 
JST performance
roelvvv 17-3-2014 14:46 Print reply
Posts: 52
bedankt voor jullie reacties, toen ik hem net kocht zat er sproeier 49 in met een standaard luchtfilter maar wel begrensd. Daarom vond ik 53 wel genoeg maar wat voor sproeier zou ik nodig hebben met een powerfilter erop?

 
Mark300 17-3-2014 14:57 Print reply
Posts: 440
Powerfilter eraf en ongeveer dezelfde sproeier houden.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
jordi50cc 17-3-2014 15:08 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roelvvv
bedankt voor jullie reacties, toen ik hem net kocht zat er sproeier 49 in met een standaard luchtfilter maar wel begrensd. Daarom vond ik 53 wel genoeg maar wat voor sproeier zou ik nodig hebben met een powerfilter erop?



dat is moeilijk te zeggen op afstand
post eerst eens een duidelijke foto van je bougie
dat scheelt al een hoop

maar waarom een powerfilter? originele filter
is veel beter, en hij gaat er net zo snel om
powerfilter heeft op zo`n brommertje alleen maar
nadelen, vaak word er een goedkoop stront ding
op gezet die net zoveel troep doorlaat als lucht
en is het brommertje na zon 2000km motorisch compleet versleten
door al het troep wat hij binnen krijgt
snelheid gaat niks omhoog enkel het verbruik.

mijn advies zet het originele filter er weer op
is veel beter voor je brommertje

Jordi


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 17-3-2014 om 15:14 uur.
 
JST performance
roelvvv 17-3-2014 15:32 Print reply
Posts: 52
Foto's van de bougie:





De originele luchtfilter zitten meerdere gaten in en ik ben een paar schroefjes ervan kwijt, daarom heb ik dit tijdelijk als vervanging.
 
Cas DT 17-3-2014 15:44 Print reply

Posts: 3131
Die is te warm geworden, waarschijnlijk te arm mengsel.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
jordi50cc 17-3-2014 16:24 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roelvvv
Foto's van de bougie:

afbeelding

afbeelding

De originele luchtfilter zitten meerdere gaten in en ik ben een paar schroefjes ervan kwijt, daarom heb ik dit tijdelijk als vervanging.



bedankt Roel inderdaad een veel te arm
mengsel, de boos doener is de powerfilter
niet zo zeer de filter zelf maar de bij behorende
sproeier bezetting
dit is ook de oorzaak van de warm loper
haal de cilinder er maar eens af dan zie je het wel.

mocht je deze filter nog wel willen gebruiken
zou ik eerst 2 sproeier maten groter gaan
stuk vol gas rijden, en de bougie meteen weer bekijken
de massa elektrode moet koffie kleurig zijn, liever nog iets
donkerder zelfs.


 
JST performance
roelvvv 17-3-2014 16:42 Print reply
Posts: 52
Bedoel je met deze filter de powerfilter of de standaard luchtfilter? De standaard luchtfilter werkt niet echt meer dus daarom tijdelijk de powerfilter. Deze gebruikte ik hiervoor niet omdat die voor te veel lucht zorgde, dus had ik een rubber buisje eraan vastgemaakt. Ik ga even sproeier maat 61 proberen met powerfilter hopelijk werkt dat for the time being.
 
drestar 17-3-2014 20:28 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


drestar

stalen cilinder bus zet niet makkelijk uit
als dat zo was, zou hij niet vast lopen
probleem is meestal dat de zuiger meer uitzet
dan de cilinder en dan loopt hij vast
verder ben ik het met je eens


ik bedoelde natuurlijk de zuiger haha, als de cilinderbus uit zou zetten dan zou die natuurlijk niet vastlopen haha

 
drestar 17-3-2014 20:33 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roelvvv
bedankt voor jullie reacties, toen ik hem net kocht zat er sproeier 49 in met een standaard luchtfilter maar wel begrensd. Daarom vond ik 53 wel genoeg maar wat voor sproeier zou ik nodig hebben met een powerfilter erop?



veel te klein maar dat is ook aan je bougie te zien, en met schuimfilter (powerfilter) moet je ongeveer naar sproeier 68-72, dit omdat je meer lucht trekt,maar welke uitlaat heb je eronder?

 
roelvvv 17-3-2014 21:31 Print reply
Posts: 52
Speedy uitlaat, sproeier 68-72 gaat dat niet aardig wat benzine verbruiken?
 
drestar 17-3-2014 22:22 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roelvvv
Speedy uitlaat, sproeier 68-72 gaat dat niet aardig wat benzine verbruiken?


valt wel mee denk ik. ik heb op de uitlaat na dezelfde setup als jou op m'n tomos met sproeier 68 en rijd behoorlijk zuinig, het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel gas je geeft. mijn tos staat op blauw kenteken en rijd 60 maar ik rijd er meestal 30-40 mee

 
roelvvv 17-3-2014 22:34 Print reply
Posts: 52
Ga ik ook een groot verschil in snelheid zien? Hij rijdt nu namelijk 36 km per uur en ik wil daar niet ver boven zitten. Mijn spruitstuk is niet ontgrensd dus lijkt het me dat het niet heel erg veel uitmaakt die 15mm carb? Trouwens op bromfietsshop.nl staan dellorto grote en kleine sproeiers, welke moet ik hebben voor mijn tomos?
 
Cas DT 17-3-2014 22:42 Print reply

Posts: 3131
Nee.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!

Dit topic is 6110 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved