Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - dilemma

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 887 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68138 - dilemma
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Muller295 17-3-2014 22:08 Print reply

Posts: 337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
eigenlijk al die moderne brommers zijn wel goed genoeg voor op de weg en wat zandwegen. Wil je de crossbanen op dan moet je je even wat meer verdiepen.

De Derbi en AM6 blokken zijn vrijwel gelijke kwaliteit met beide hun plus en min punten tov elkaar.

CPI blokken gaan op zich wel, alleen dan moet je er gelijk merklagers (SKF, KOYO, NSK) in zetten. Maar de rest van die brommers zijn ook gewoon minder.

Edit: Geen Orion of Skyteam, dat zijn imitatie Honda blokken. Moet je heel veel geluk mee hebben, zo af en toe wil het wel eens dat ze een goeie maken. Zijn ook nog 4 takten dus er zit niks geen leven in standaard. Verder wordt ik er gewoon verdrietig van als ik de kwaliteit van het rijwiel gedeelte zie.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 17-3-2014 om 21:50 uur.

Bij die chinezen zijn de blokken nog het beste van alles, met hun Honda imitatie.
Verder: wil je er mee off-road rijden?
Zo ja, wat versta je onder off-road? Af en toe eens een zandpaadje pakken of wat serieuzer?
Als je gewoon op de weg gaat rijden maakt het allemaal weinig uit.
Die zwarte mt5 die gepost werd: niet kopen. Ziet er enorm verbeund (verneukt) uit, laten staan dus.
Zoek naar dingen die nog origineel zijn en zoals gezegd: kijk goed naar de eigenaar, die maakt meestal al duidelijk of een brommer een ja of een nee is.

Dit bericht is gewijzigd door Muller295 op 17-3-2014 om 22:09 uur.
 
mx-jacob 17-3-2014 22:11 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Muller295
[...]

Bij die chinezen zijn de blokken nog het beste van alles, met hun Honda imitatie.
Verder: wil je er mee off-road rijden?
Zo ja, wat versta je onder off-road? Af en toe eens een zandpaadje pakken of wat serieuzer?
Als je gewoon op de weg gaat rijden maakt het allemaal weinig uit.
Die zwarte mt5 die gepost werd: niet kopen. Ziet er enorm verbeund (verneukt) uit, laten staan dus.
Zoek naar dingen die nog origineel zijn en zoals gezegd: kijk goed naar de eigenaar, die maakt meestal al duidelijk of een brommer een ja of een nee is.

Dit bericht is gewijzigd door Muller295 op 17-3-2014 om 22:09 uur.



Daar ben ik heb niet mee eens, die chinese honda meuk is ook troep alles breekt af en trilt uit mekender, je kan beter een oude tsx of mtx kopen dat zijn teminste nog echt degelijke blokken!

Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 17-3-2014 om 22:11 uur.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
jordi50cc 17-3-2014 23:10 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]



Daar ben ik heb niet mee eens, die chinese honda meuk is ook troep alles breekt af en trilt uit mekender, je kan beter een oude tsx of mtx kopen dat zijn teminste nog echt degelijke blokken!

Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 17-3-2014 om 22:11 uur.



vind maar eens een degelijk honda M blokje!
de meesten zijn al zo vaak open en dicht
geweest, dat de krukaslagers er los in liggen
ik heb een half jaar gezocht naar een setje frisse
carters voor een race blok die ik aan het bouwen
ben op dit moment.
dus zo degelijk is dat honda meuk allemaal niet!

koop gewoon iets met een derbi of am6 blokje eronder
daar heb je meer plezier van dan een versleutelde Honda
van 25jaar oud, zonder enige kennis en sleutel ervaring staat
dat ding vaak bij de maker

 
JST performance
Cas DT 17-3-2014 23:14 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]



vind maar eens een degelijk honda M blokje!
de meesten zijn al zo vaak open en dicht
geweest, dat de krukaslagers er los in liggen
ik heb een half jaar gezocht naar een setje frisse
carters voor een race blok die ik aan het bouwen
ben op dit moment.
dus zo degelijk is dat honda meuk allemaal niet!

koop gewoon iets met een derbi of am6 blokje eronder
daar heb je meer plezier van dan een versleutelde Honda
van 25jaar oud, zonder enige kennis en sleutel ervaring staat
dat ding vaak bij de maker



Laat je de passing toch gewoon kotteren en pers je er een bus in?
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Aprilia RX 50 2003 18-3-2014 0:48 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


Laat je de passing toch gewoon kotteren en pers je er een bus in?


ja maar dat komt vrij nauw en dan ben je een bak geld kwijt aan een oud hok waar je flink moeite voor moet doen om lekker te kunnen doorrijden.

@mx-jacob: Rieju is vanaf 2005 wel vrij goed geworden tegen roest, de RRX/SMX/MRX dus, de RR ben je idd wel wat tectyl bij nodig

edit: Die chinese dingen worden standaard met een zuigerspeling geleverd die je met een schuifmaat meten kan dus mijn vertrouwen zijn ze kwijt...

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 18-3-2014 om 0:49 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Venlonaer 18-3-2014 15:59 Print reply

Posts: 2431
Die RR ziet er wel goed uit zeg, die castrol kappen zijn ook redelijk zeldzaam vgm.

Crosswielen kan je er zo onder gooien
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
JB1 18-3-2014 16:51 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ja maar dat komt vrij nauw en dan ben je een bak geld kwijt aan een oud hok waar je flink moeite voor moet doen om lekker te kunnen doorrijden.

@mx-jacob: Rieju is vanaf 2005 wel vrij goed geworden tegen roest, de RRX/SMX/MRX dus, de RR ben je idd wel wat tectyl bij nodig

edit: Die chinese dingen worden standaard met een zuigerspeling geleverd die je met een schuifmaat meten kan dus mijn vertrouwen zijn ze kwijt...

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 18-3-2014 om 0:49 uur.


Hoezo flink moeite?
80cc onderblok met 125 cilindertje
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Cas DT 18-3-2014 16:58 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ja maar dat komt vrij nauw en dan ben je een bak geld kwijt aan een oud hok waar je flink moeite voor moet doen om lekker te kunnen doorrijden.




Bak moeite? Valt reuze mee hoor.
Hij wil er mee racen, met een beetje cilinder tunen ben je vele malen langer bezig.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
rikkertoo 18-3-2014 17:19 Print reply
Posts: 6
haha bedankt voor alle reacties maar ik snap niks van al die motordingen, ik wil er voornamelijk mee op de weg rijden. Niet intensief off-road rijden.

Maar ik heb nog eens zitten kijken naar die mtx en toen kwam ik deze tegen ook op dit forum.

http://www.brommerforum.nl/showtopic/59590

als je er zo iets van zou kunnen maken, vind ik een mtx wel mooi.
Of is dat ook een supermotard?

Dit bericht is gewijzigd door rikkertoo op 18-3-2014 om 17:24 uur.

Dit bericht is gewijzigd door rikkertoo op 18-3-2014 om 17:25 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 18-3-2014 17:23 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


Bak moeite? Valt reuze mee hoor.
Hij wil er mee racen, met een beetje cilinder tunen ben je vele malen langer bezig.


ja maar het gaat nu over de TS en het feit dat die honda hokken doorgaans al flink afgeleefd zijn. Dan heeft hij grote kans dat hij er meteen al mee aan het werk moet en hij al zal moeten gaan opvoeren om een beetje lekkere top te halen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Cas DT 18-3-2014 17:27 Print reply

Posts: 3131
Ik zou gewoon gaan voor iets met een am6 of derbi blok.

Die van je afbeelding is een mtx 200.
Je kunt een 50 wel zo maken, maar voor dat geld dat dat gaat kosten zou ik eerder iets nieuwers kopen.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
JB1 18-3-2014 17:31 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rikkertoo
haha bedankt voor alle reacties maar ik snap niks van al die motordingen, ik wil er voornamelijk mee op de weg rijden. Niet intensief off-road rijden.

Maar ik heb nog eens zitten kijken naar die mtx en toen kwam ik deze tegen ook op dit forum.

http://www.brommerforum.nl/showtopic/59590

als je er zo iets van zou kunnen maken, vind ik een mtx wel mooi.
Of is dat ook een supermotard?

Dit bericht is gewijzigd door rikkertoo op 18-3-2014 om 17:24 uur.

Dit bericht is gewijzigd door rikkertoo op 18-3-2014 om 17:25 uur.


Let er op dat dat een MTX200R is. De SH is wat dunner gebouwd.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
jordi50cc 18-3-2014 18:17 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Die RR ziet er wel goed uit zeg, die castrol kappen zijn ook redelijk zeldzaam vgm.

Crosswielen kan je er zo onder gooien


ja daar heeft hij voor 1000euro een
hele goede brommer aan hoor! maar ik heb
de topic starter er nog niet over gehoord, het
kan zijn dat hij hem niet mooi vind
smaken verschillen.

 
JST performance
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 18-3-2014 18:57 Print reply

Posts: 8601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Let er op dat dat een MTX200R is. De SH is wat dunner gebouwd.


De 80RII ziet er net hetzelfde uit, en dan vind je binnen 100 jaar nog voldoende onderdelen om te blijven pimpen en herstellen, zoals ze met die 200 hebben gedaan.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
rikkertoo 19-3-2014 8:32 Print reply
Posts: 6
die RR ziet er goed uit maar is wel vrij duur.
Ik heb zitten kijken naar een derbi senda, en die vind ik toch wel mooi.
Maar die MTX-sh vind ik een mooie brommer, alleen de koplamp en de achterspoiler vind ik lelijk, zou je die kunnen vervangen door bijv derbi onderdelen. Of verkloot je dan de hele brommer?
 

Dit topic is 4610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved