Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda X8RS scooter topsnelheid stotteren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 606 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68135 - Honda X8RS scooter topsnelheid stot...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4294 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Meathausen 14-3-2014 17:16 Print topicpost

Posts: 726
Hallo!

Ik heb hier nog een Honda X8RS staan die ik klaar wil maken voor de verkoop. De scooter loopt zeer fijn alleen op topsnelheid stottert hij een beetje, lijkt alsof hij af en toe een arbeidsslag overslaat.

Ik heb de meeste dingen die ik mij kon bedenken al geprobeerd:
- Bougie vervangen
- Afstellen met sproeiers
- Hierna luchtschroef afgesteld

De scooter loopt goed, trekt goed door, start goed, loopt goed stationair, er mankeert eigenlijk niets aan. Behalve dat stotteren op topsnelheid.

Ik denk zelf aan een elektrisch probleem? Aangezien ik niet veel verstand van elektra heb zou een beschrijving hiervan fijn zijn mocht het hier aan kunnen liggen. Het lijkt alsof de CDI of bobine het toerental niet kan bijbenen op topsnelheid. Dit lijkt mij raar aangezien de scooter helemaal origineel is.

Setup:
standaard 50cc
standaard uitlaat
12mm dellorto carb met sproeier 80, alles is schoongemaakt.
standaard luchtfilter
Bougie is koffie bruin dus aan de afstelling ligt het niet lijkt mij. Zit een BR7HS in.
Topsnelheid op de kilometerteller is 65, ik gok dat dit zo'n 45 a 50 echte kmh's zijn.

Volgens mij is dit genoeg informatie om tot een probleem te komen.

Mvg,

Meathausen
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!

mbxrijder 14-3-2014 20:19 Print reply

Posts: 109
Welke sproeier behoort er origineel in want een 80 lijkt mij aa de forse kant in elk geval.
 
Audioholic 14-3-2014 20:23 Print reply
Posts: 330
naar mijn weten zijn die cdi's zo begrenst buiten de prop en varioplaat om.

edit:

zelfde blok en cdi als een sfx, die worden begrenst op toerental ja.

niet te lang mee op top rijden, kost je de cdi..

Dit bericht is gewijzigd door Audioholic op 14-3-2014 om 20:25 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Lykantroop 16-3-2014 6:33 Print reply

Posts: 4754
Aangezien je zegt je hebt afgesteld met sproeiers neem ik aan dat na een tijdje volgas te rijden de bougie de gewenste kleur heeft?
 
Meathausen 18-3-2014 10:21 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lykantroop
Aangezien je zegt je hebt afgesteld met sproeiers neem ik aan dat na een tijdje volgas te rijden de bougie de gewenste kleur heeft?


Ja heb een tijdje volgas gereden en bougie was toen gewoon koffie bruin.

Hoe kan het dan zo zijn dat hij al stottert door de begrensde CDI terwijl hij compleet standaard is? En is er een manier deze te ontgrenzen?



 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Muller295 18-3-2014 17:19 Print reply

Posts: 337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
[...]


Ja heb een tijdje volgas gereden en bougie was toen gewoon koffie bruin.

Hoe kan het dan zo zijn dat hij al stottert door de begrensde CDI terwijl hij compleet standaard is? En is er een manier deze te ontgrenzen?




Tja, is gewoon een manier van begrenzen, zorgt ervoor dat je niet hoger kan dan een bepaald toerental, punt.
 
Audioholic 18-3-2014 18:12 Print reply
Posts: 330
standaard "ontgrenst"lopen ze net tegen de cdi aan,en des te vaker die er tegenaan loopt,des te eerder die aan er tegenaan zal lopen, en ontgrenst lopen ze krap krap 65 op het tellertje.


ben ooit keer een sfx tegengekomen die niet boven de 35 uitkwam door gestotter van de cdi,omdat hij hem voorheen had opgevoerd met ander uitlaatje, wat heel de cdi aan gort heeft geholpen, nieuw cditje, en hij reed weer als een zonnetje


beste manier is gewoon ff prop in de uitlaat, draait tie minder toeren, loopt tie een nette snelheid, en dan hoef je niet bang te zijn dat de cdi verder naar de kut gaat
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Meathausen 24-3-2014 17:27 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Audioholic
standaard "ontgrenst"lopen ze net tegen de cdi aan,en des te vaker die er tegenaan loopt,des te eerder die aan er tegenaan zal lopen, en ontgrenst lopen ze krap krap 65 op het tellertje.


ben ooit keer een sfx tegengekomen die niet boven de 35 uitkwam door gestotter van de cdi,omdat hij hem voorheen had opgevoerd met ander uitlaatje, wat heel de cdi aan gort heeft geholpen, nieuw cditje, en hij reed weer als een zonnetje


beste manier is gewoon ff prop in de uitlaat, draait tie minder toeren, loopt tie een nette snelheid, en dan hoef je niet bang te zijn dat de cdi verder naar de kut gaat


Zoals eerder gezegd is de scooter nog compleet standaard dus waarschijnlijk zit de prop er nog in

Mijn vraag is dus: Hoe is deze CDI te ontgrenzen?
En, hoe kan ik mijn CDI doormeten met een spanningsmeter om te zien of deze uberhaupt nog wel goed is?

Mvg,

Meathausen
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Audioholic 25-3-2014 0:27 Print reply
Posts: 330
controlleer anders even, liever zeker weten dan denken :P


std cdi is niet e ontgrenzen, ik heb er 3 verneukt met poging tot ontgrenzen,waarvan een compleet gestript, en condensatortje verwijdert, maar mocht niet baten


doormeten, ja idonno, zijn vrij weinig gegevens over deze brommers bekend...
 
The life is to short to listen to slow music (H)

Dit topic is 4294 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved