Cas DT |
10-3-2014 22:45 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/21346/avatar) Posts: 3131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]
dat is het probleem, je moet of je normale filter
terug plaatsen, of een grotere sproeier monteren
hij krijgt nu te veel lucht, en te weinig brandstof
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 10-3-2014 om 22:08 uur.
Hij zegt dat de brommer het ervoor gewoon goed deed.
Afstellen op valse lucht raadt je hem dus aan, super.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
jordi50cc |
10-3-2014 22:59 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/24116/avatar) Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]
Hij zegt dat de brommer het ervoor gewoon goed deed.
Afstellen op valse lucht raadt je hem dus aan, super.
mijn fout, dat stukje heb ik over het hoofd gezien sorry!
als hij eerst met deze filter wel
goed liep, dan zit het waarschijnlijk in valse lucht
|
|
JST performance |
|
joepvgestel |
11-3-2014 7:16 |
Posts: 14 |
kan ik daar wat aan doen of gewoon grotere sproeiers kopen
|
|
|
|
jordi50cc |
11-3-2014 13:21 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/24116/avatar) Posts: 677 |
ja daar moet je zeker wat aan doen
zit de carburateur goed vast op het spruitstuk
controleer alle pakkingen, het kan ook een keerring zijn
als je jezelf er niet mee vertrouwd, zou ik er iemand naar
laten kijken, die er verstand van heeft.
|
|
JST performance |
|
joepvgestel |
11-3-2014 19:42 |
Posts: 14 |
had de carburateur schoongemaakt en goed op spruitstuk gezet. toen reed hij een paar honderd meter goed. maar dsaarna stotterde die en viel daarna uit.
|
|
|
|
PRO TUNING |
11-3-2014 20:01 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2914/avatar) Posts: 4000 |
Wat vaak voorkomt bij Tomos is dat de krukaskeerringen los gaan zitten, nieuwe monteren met buitenom Dirko vloeibare pakking.
|
|
|
|
joepvgestel |
11-3-2014 21:18 |
Posts: 14 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Wat vaak voorkomt bij Tomos is dat de krukaskeerringen los gaan zitten, nieuwe monteren met buitenom Dirko vloeibare pakking.
maar waarom loopt hij op shoke dan wel of kan er ook valse lucht door de krukaskeering lopen.
|
|
|
|
jordi50cc |
11-3-2014 22:06 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/24116/avatar) Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joepvgestel
[...]
maar waarom loopt hij op shoke dan wel of kan er ook valse lucht door de krukaskeering lopen.
ja Joep een kapotte keerring
zorgt ook voor valse lucht
dat hij op shoke wel blijft draaien, komt
omdat hij dan meer brandstof krijgt of in jouw geval
(tomos) minder lucht en dan kan het mengsel
goed genoeg zijn om (tijdelijk) te blijven draaien
maar je geeft zelf aan dat, na dat je
de carburateur schoon had gemaakt
hij het even goed deed
heb je niet gewoon rommel in je tank zitten?
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 11-3-2014 om 22:29 uur.
|
|
JST performance |
|
joepvgestel |
12-3-2014 17:05 |
Posts: 14 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]
ja Joep een kapotte keerring
zorgt ook voor valse lucht
dat hij op shoke wel blijft draaien, komt
omdat hij dan meer brandstof krijgt of in jouw geval
(tomos) minder lucht en dan kan het mengsel
goed genoeg zijn om (tijdelijk) te blijven draaien
maar je geeft zelf aan dat, na dat je
de carburateur schoon had gemaakt
hij het even goed deed
heb je niet gewoon rommel in je tank zitten?
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 11-3-2014 om 22:29 uur.
Waarom loopt hij dan wel op shoke
|
|
|
|
jordi50cc |
12-3-2014 17:26 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/24116/avatar) Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joepvgestel
[...]
Waarom loopt hij dan wel op shoke
omdat er een klein vuiltje in je sproeier/brandstof toevoer
kan zitten, zodat hij veel minder brandstof
krijgt, druk je hem dan op shoke dan krijgt hij
in jouw geval (tomos) minder lucht en dan kan de verhouding zo
zijn dat hij wel blijft lopen.
snapt u?
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 12-3-2014 om 17:43 uur.
|
|
JST performance |
|
joepvgestel |
12-3-2014 22:24 |
Posts: 14 |
ja ik snap het kan. maar kan ik het best de tank als ik alles eruit heb gehaald met de compressor doorblazen of kan ik beter hem met wateren de drukspuit doorspoelen.en ook noggewoon kijken of er vuil in het benzinekraantje zit.
Dit bericht is gewijzigd door joepvgestel op 12-3-2014 om 22:53 uur.
|
|
|
|
jordi50cc |
13-3-2014 1:21 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/24116/avatar) Posts: 677 |
als je het benzine kraantje eraf haalt
dan kun je het al wel zien of er troep in zit.
|
|
JST performance |
|
Lykantroop |
16-3-2014 6:10 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/3875/avatar) Posts: 4754 |
Rookt hij meer dan normaal? Heb je dat powefilter er altijd op gehad? Reed hij van de ene op de andere dag opeens anders? En boven alles, rij eens 2 km lang volgas, zet je brommer uit, draai gelijk je bougie er uit, en post een foto of beschrijf hoe hij er uit ziet, daar kan ik veel aan zien.
Edit: Je hebt het alleen over de start. Als hij eenmaal warm is en je wilt starten, heb je dan nog steeds de choke nodig?
Dit bericht is gewijzigd door Lykantroop op 16-3-2014 om 6:37 uur.
|
|
|
|