Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - probleem Vivacity na vastloper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1128 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68125 - probleem Vivacity na vastloper
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2893 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vicenzo 10-3-2014 17:04 Print topicpost
Posts: 2
Ik heb helaas sinds 6 december vorig jaar problemen met mijn scooter, Vivacity 2-tact, uit 2005 geloof ik.
Na vastloper, omdat ik dacht nog even naar tankstation te kunnen rijden, heeft de scooterreparateur cilinderpakkingset vervangen en zuigerveren. Kreeg um een dag later terug. Enige was dat het olielampje bleef branden (wat ie ervoor niet deed). Volgens de reparateur zou de vlotter waarschijnlijk stuk zijn, wat mij vreemd overkwam omdat ie het ervoor deed.

Een dag later kreeg ik de scooter terug, maar deze hield het niet eens vol tot mijn huis. weer aan de kant.
reparateur scooter opgehaald.

Ca 10 dagen later kreeg ik um weer terug. Nu wel cilinder vervangen. De scooter heeft het ca een week gedaan, hoewel die niet helemaal lekker klonk. Maar startte na ca een week niet meer. Weer voor de derde keer naar reparateur.
ca 10 dagen later kreeg ik um weer terug. Oliefilter zou vies zijn.

Een paar dagen later is de scooter weer uitgevallen. Weer vastloop achtige verschijnselen. En dus voor de vierde keer bij de reparateur. Die zegt - nu na bijna 2 maanden - alles te hebben vervangen (oliepomp, olieinspuit, cilinders) en elektra te hebben nagelopen, dat hij het probleem niet kan vinden, maar dat de motor geen olie krijgt, en daarom uitvalt en dat ik maar met brommermix moet rijden. Dit terwijl ik al meer aan de reparateur heb uitgegeven, dan dat het ding waard is.

Ik ben natuurlijk niet al te handig wat betreft die vastloper, maar dit moet toch wel op te lossen zijn?

Iemand ideeën?


 

jordi50cc 10-3-2014 18:06 Print reply

Posts: 677
wat een enorm vaag verhaal!

als ik dit zo lees, krijg ik sterk de indruk
dat de monteur die er aan werkt, een enorme
geestelijke afwijking heeft!

naar een andere zaak brengen dus,
waar ze wel weten waar ze mee bezig zijn


Jordi

 
JST performance
Crossmotort gek 10-3-2014 19:06 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
wat een enorm vaag verhaal!

als ik dit zo lees, krijg ik sterk de indruk
dat de monteur die er aan werkt, een enorme
geestelijke afwijking heeft!

naar een andere zaak brengen dus,
waar ze wel weten waar ze mee bezig zijn


Jordi


ik vraag me af of hij dit niet express doet
 
85cc op m'n achterwiel
Cas DT 10-3-2014 20:15 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crossmotort gek
[...]

ik vraag me af of hij dit niet express doet



 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
koetjeboe91 10-3-2014 20:26 Print reply

Posts: 2096
voor dat we verder gaan.
HEB JE DE BONNEN NOG??
zoja terug gaan en geld terug vragen na alles wat er gebeurde na de eerste reparatie. eerste vastloper ja jammer dat moet je zelf betalen. tweede derde en vierde probleem is hun kosten post jij had recht op een degelijke reparatie na de eerste keer. maar voordat je terug gaat eerst alles voor je zelf op papier zetten en feiten bij elkaar halen. het gaat er namelijk niet om wat jij weet maar wat je kunt bewijzen.

Dit bericht is gewijzigd door koetjeboe91 op 10-3-2014 om 20:29 uur.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
vicenzo 10-3-2014 21:22 Print reply
Posts: 2
ik heb de reparatiebonnen nog van de eerste en tweede reparatie. 2 x 150 euro. De derde reparatie (schoonmaken oliefilter) en vierde reparatie, waar ze het probleem niet kunnen oplossen, vallen onder de garantie.
Ze kunnen het dus niet repareren en raden aan om op brommermix te rijden.
Je zou zeggen dat als je alle vervangt en nakijkt de olieinspuit het gewoon zou moeten doen.
 
jordi50cc 10-3-2014 21:58 Print reply

Posts: 677
olie pompjes gaan bijna nooit stuk
wel kunnen ze verstopt raken
mijn voorkeur gaat altijd uit naar zelf mengen

puur omdat je dan zekerheid hebt dat je smering hebt
als een olie pompje verstopt zit, kom je er pas
te laat achter, en dan is er al schade

vooral bij de wat oudere scooters, adviseer ik
altijd om het olie pompje af te sluiten
en zelf te gaan mengen.


Jordi
 
JST performance
Lykantroop 16-3-2014 7:10 Print reply

Posts: 4754
Heel raar verhaal. Je woont toevallig niet in Zeeland zeker?
 

Dit topic is 2893 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved