Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Welke opvoermethode kies ik het best?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 897 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68124 - Welke opvoermethode kies ik het bes...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3605 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paul de Salmiakbal 12-3-2014 17:07 Print reply

Posts: 5285
Wat een bizarre maatregel. Dus als ie 47 gaat op de rollen moet heel dat ding opnieuw gekeurd worden?
 
melvin_dt 12-3-2014 18:54 Print reply

Posts: 279
ik geloof dat je je papieren kwijt bent na 15 kmph dat is wat ik er uit opmaak
 
drestar 12-3-2014 23:09 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: melvin_dt
ik geloof dat je je papieren kwijt bent na 15 kmph dat is wat ik er uit opmaak



papieren ook al kwijt bij minder dan 15kmph,

De bedoeling is dat de politie voortaan altijd bij het constateren van een opgevoerde brom-/snorfiets het kentekenbewijs te laten invorderen, ook bij overschrijdingen van minder dan 15 km/h.


dus 10 kmph te hard is dan ook al niet meer rijden

denk dat ze iedereen zijn kenteken bewijs wel gelijk kunnen afnemen dan,
 
Paul de Salmiakbal 13-3-2014 17:49 Print reply

Posts: 5285
Nu kun je beter maar gewoon lekker doorknallen met 90. Het is niet alsof iedereen die ooit een opgevoerde brommer had nu netjes 45 gaat rijden, voor 60 had dat nog wel gekund.

 
Lykantroop 16-3-2014 6:24 Print reply

Posts: 4754
Rijd je al sneller ondertussen of heb je nog hulp nodig?

Edit: haat aan moraalridders

Dit bericht is gewijzigd door Lykantroop op 16-3-2014 om 6:35 uur.
 
victor03303 23-3-2014 20:03 Print reply

Posts: 5
Vriendelijk van je Lykantroop!

Mijn varioring kan ik niet verwijderen.
Er zit geen in. Het bestaat uit 1 stuk lijkt me :s

Maar ik ga een uitlaat plaatsen die goed dempt meer optimaal presteert en goed lawaai dempt.

Verder ga ik een andere carburateur plaatsen
 
Andre jay 24-3-2014 7:25 Print reply
Posts: 78
Ontgrenzen is voldoende om er 45/50 uit te krijgen , er zit waarschijnlijk wel een begrenzing in je vario ,dat kan een extra plaat zijn ,als er geen ring in zit zoals je omschrijft ,ook kan het zijn dat je vario bus een vaste verdikking heeft deze zal je dan vervangen moeten voor een glade bus.
Verder kun je je uitlaat ontgrenzen of een b.v sito uitlaat toepassen ( standaard model stil snel en goedkoop ) nu weet ik niet zeker of de cdi van snor en brom verschillend zijn anders kun je deze ook nog uitwisselen. Ook is het mogelijk dat je luchtfilter ergens een begrenzing heeft een rubbertje met een kleinere doorlaat b.v of iets dergelijks, als je dit allemaal aanpakt en een grotere sproeier toepast ,dan zit je goed, je hoeft echt niet met nieuwe cilinders en carburateur,s te gaan kopen, ook kun je met de vario nog winst behalen en zou je bij goed afstellen de 60 A 65 kunnen halen.
( ik ga er vanuit dat het om 2 takt gaat )

Suc6

Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 24-3-2014 om 7:27 uur.
 
2- takt en schakelen heerlijk.
RobbertDT50R 24-3-2014 17:41 Print reply
Posts: 2
hallo weet iemand welke sproeier er ongeveer in mijn yamaha dt50r moet
eerst zat er 80 in maar nu heb ik de cdi ontgrensd en hapert hij in hoge toeren.
ori 50cc
ori 16mm dellortho
ori uitlaat ontgrensd
ontgrensde cdi
alvast bedankt
 
victor03303 24-3-2014 18:27 Print reply

Posts: 5
Andre jay
1st bedankt voor de tips!
het is idd een 2takt

afgaande op de zoekresultaten van google afbeeldingen is het idd een variobus. de afbeeldingen lijken sterk op het onderdeel in mijn vario

wat is een gladde bus? waar kan ik ze vinden?

ik zal in ieder geval zo'n sito uitlaat bestellen, merci!


 
Audioholic 24-3-2014 19:22 Print reply
Posts: 330
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie wil het opvoeren van brom- en snorfietsen harder aanpakken.

Op dit moment wordt het kentekenbewijs door de politie ingevorderd als sprake is van een overschrijding van de maximum constructiesnelheid (opvoeren) van een brom-/snorfiets met meer dan 15 km/h. Om zijn kentekenbewijs terug te krijgen, moet de eigenaar deze opnieuw – op eigen kosten – laten keuren.

De bedoeling is dat de politie voortaan altijd bij het constateren van een opgevoerde brom-/snorfiets het kentekenbewijs te laten invorderen, ook bij overschrijdingen van minder dan 15 km/h.

Dat betekent dat als tijdens een controle op een rollenbanktest blijkt dat de brom-/snorfiets is

opgevoerd, direct het kentekenbewijs wordt ingevorderd door de politie. De bestuurder krijgt daarnaast ook een boete vanwege het rijden met een opgevoerde brom-/snorfiets.

Mocht de bestuurder op de brom-/snorfiets ondanks het ingenomen kentekenbewijs op de weg blijven rijden en hij wordt betrapt door de politie, dan wordt de brom-/snorfiets direct in beslag genomen.

Uit een analyse van de zaken van de afgelopen 5 jaar blijkt dat indien deze maatregel worden ingevoerd de politie in ongeveer 8000 zaken op jaarbasis het kentekenbewijs gaat invorderen, waar ze dat nu niet doet. Opzet is om de maatregel per 1 juli 2014 in te voeren.


Kentekenbewijs kwijt bij opgevoerde scooter


Vanaf vermoedelijk 1 juli 2014 raken bestuurders met een opgevoerde scooter of brommer hun kentekenbewijs direct kwijt als ze door de politie worden aangehouden. Dat heeft minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie maandag aan de Tweede Kamer geschreven.



De bewindsman hoopt zo de overlast van deze voertuigen aan te pakken. Op dit moment kan het document alleen nog worden ingevorderd als de brommer of scooter met meer dan 15 kilometer per uur is opgevoerd.


Door de nieuwe maatregel zullen naar schatting jaarlijks ongeveer 8000 mensen extra hun kentekenbewijs kwijtrake




bron?
 
The life is to short to listen to slow music (H)

Dit topic is 3605 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved