Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Begrensd?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 906 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68123 - Begrensd?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5085 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Brommers en meer 9-3-2014 17:25 Print topicpost

Posts: 1966
Goedemiddag,

Mijn brommer rijdt prima all een is kwa trekkracht een beetje futloos (heeft zelf moeite met een dijk). Hij komt ook niet meer boven de 8k toeren, terwijl die eerst met gemak 10k toeren kon draaien en wel gewoon goed weg trok.

De bougie is gewoon koffiebruin en het luchtfilter is schoon. Dus ik zat eigenlijk te denken aan iets elektronisch. Waar zou het dan wel aan kunnen liggen??

Het gaat om een Yamaha DT50R uit 2004

alvast bedankt,
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha

-PuchSjonnie- 9-3-2014 17:28 Print reply
Posts: 735
loopt die nog mooi stationair? ik denk zuigerveren of zuiger versleten
 
melvin_dt 9-3-2014 17:40 Print reply

Posts: 279
wat heefd ie gelopen ?
 
Brommers en meer 9-3-2014 17:40 Print reply

Posts: 1966
hij loopt prima stationair, eerst niet met vl6 membraam maar dat kwam omdat dr n klepje krom was. zit nou orgineel membraam in en loopt prima stationair

met kapotte zuigerveren zou die totaal geen compressie hebben of weinig. en dat heeft die wel
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Brommers en meer 9-3-2014 17:42 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: melvin_dt
wat heefd ie gelopen ?


eerst liep die 82 op teller (77 op gps) bij 9600 rpm en daarboven kon die wel toeren maken alleen scheelde niks kwa snelheid.

maar nu komt die denk nie boven de 65 en 8200 rpm...


 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Paul de Salmiakbal 9-3-2014 17:43 Print reply

Posts: 5285
Ohja? Heb je dat gemeten?
De compressie

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 9-3-2014 om 17:43 uur.
 
Brommers en meer 9-3-2014 17:51 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Ohja? Heb je dat gemeten?
De compressie

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 9-3-2014 om 17:43 uur.


je weet toch wel ongeveer de druk kwa kicken met eerst en daarna

edit: kan et trouwens niet komen door dat er ergens water is gekomen waar dat niet hoort, ik was een tijdje terug door n iet wat diepe plas gereden en daarna viel die iedere keer uit zodra ik gas los deed, toen bleek dat er water in me carb zat en dat een membraamklepje krom was dit is inmiddels verholpen.

Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 9-3-2014 om 17:53 uur.
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
melvin_dt 9-3-2014 18:56 Print reply

Posts: 279
km stand bedoelde ik


 
Brommers en meer 9-3-2014 19:49 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: melvin_dt
km stand bedoelde ik




denk zoon 20000 km

1000 km terug is dr een nieuwe zuiger in gegaan en van de zomer is die gereviceerd
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
melvin_dt 9-3-2014 20:55 Print reply

Posts: 279
ah oke da valt dan nog mee
 
Brommers en meer 9-3-2014 21:37 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: melvin_dt
ah oke da valt dan nog mee


maar kwam zo maar uit het niets na dat die water gepakt had...

ik weet niet of die cdi em kan begrenzen
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Muller295 9-3-2014 21:38 Print reply

Posts: 337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


maar kwam zo maar uit het niets na dat die water gepakt had...

ik weet niet of die cdi em kan begrenzen

Was het niet zoveel water dat je bougie compleet verkracht is?
 
Brommers en meer 9-3-2014 21:42 Print reply

Posts: 1966
daar zat ik ook al aan te denken, maar met een andere bougie loopt die net zo beroerd (was wel een andere hittegraad BPR8S ofzo) bougiekapje blijft er wel goed aan zitten.
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Muller295 9-3-2014 21:52 Print reply

Posts: 337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
daar zat ik ook al aan te denken, maar met een andere bougie loopt die net zo beroerd (was wel een andere hittegraad BPR8S ofzo) bougiekapje blijft er wel goed aan zitten.

Ik weet niet wat er normaal in moet, maar die warmtegraad maakt behoorlijk uit.
 
melvin_dt 9-3-2014 22:52 Print reply

Posts: 279
br9eix pakken kost wat maar je hebt wat

van ngk
 
Cas DT 10-3-2014 17:22 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: melvin_dt
br9eix pakken kost wat maar je hebt wat

van ngk


Onzin voor een brommer..
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!

Dit topic is 5085 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved