Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - blijvend olie lek uit overloop ventiel.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 505 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68120 - blijvend olie lek uit overloop vent...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dukaholic-alex 6-3-2014 0:03 Print topicpost

Posts: 135
Ik heb al een beetje rond gezocht maar ik kan geen duidelijk antwoord op mn vraag vinden:

Ik heb afgelopen zomer mn rieju rx omgebouwd/opgevoerd (voor exacte set up verwijs ik naar mn project-page).
Toen de brommer dus motorisch helemaal is geupgreed werd is deze ook meteen flink onderhouden/gereviceerd.

Nu lekt hij sinds een tijdje blokolie uit het overloop ventiel. (Die helemaal achter aan de linker kant van het blok v/d brommer zit, als je op de brommer zit).
Ik heb al gechekt of er niet teveel olie in zit maar volgens de manual zit er niet teveel in. Er zitten trouwens ook andere koppelings platen in de brommer. Ik produceer nu ongeveer 20pk en gebruik castrol magnatech 10w-40.

Waarom doet die dit en hoe los ik dit op?
De nieuwe koppelingsplaten die meer ruimte in beslag nemen dan orgineel waardoor er dus minder olie in kan?
Te dunne olie voor het vermogen en temperatuur v/d brommer, dus 10w-60 proberen?
Defecte overloop ventiel?
Te veel druk in het blok?
Help?

Dit bericht is gewijzigd door dukaholic-alex op 6-3-2014 om 0:09 uur.
 
remmen is angst!

Aprilia RX 50 2003 6-3-2014 0:08 Print reply

Posts: 6717
- Niet afvullen op inhoud, maar dmv de afvulplug. Dan weet je zeker dat je goed zit.
- Gooi de olie in het blok die er volgens het werkplaatshandboek in moet, niet gaan kloten met van alles als het slecht wil!.
- Druk op de versnellingsbak kan eigenlijk alleen komen door een lekke rechterkrukas keerring.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
dukaholic-alex 6-3-2014 0:11 Print reply

Posts: 135
Olie is altijd lbijgevuld tot aan het schoefje bij de koppelingsdeksel, precies volgens het boekje...
 
remmen is angst!
PRO TUNING 6-3-2014 9:38 Print reply

Posts: 4000
Je gebruikt sowieso de verkeerde type olie
 
Aprilia RX 50 2003 6-3-2014 9:40 Print reply

Posts: 6717
Wat er in moet verschilt per onderhoudsboekje, maar het moet iig olie voor versnellingsbakken. Doorgaans zijn de viscositeitsgetallen dan iets van 80w90, hangt er van af welk boekje je aan houdt.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
dukaholic-alex 6-3-2014 9:41 Print reply

Posts: 135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Je gebruikt sowieso de verkeerde type olie


Owkej... wattan?
Welke olie is de goede dan ?
 
remmen is angst!
dukaholic-alex 6-3-2014 11:01 Print reply

Posts: 135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Wat er in moet verschilt per onderhoudsboekje, maar het moet iig olie voor versnellingsbakken. Doorgaans zijn de viscositeitsgetallen dan iets van 80w90, hangt er van af welk boekje je aan houdt.


Okej....
Geb hrt net in de manual opgezocht maar daar staat in dat er SAE 10W40 in moet...
 
remmen is angst!
Aprilia RX 50 2003 6-3-2014 11:13 Print reply

Posts: 6717
of je nu wel de goede olie hebt of niet, het hoort er niet uit te komen. Ik verwacht een lekke rechterkrukas keerring.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
dukaholic-alex 6-3-2014 12:36 Print reply

Posts: 135
Oke, maar dan loopt je brommer toch ook behoorlijk beroerd lijkt me?
 
remmen is angst!
joostvk 6-3-2014 15:46 Print reply
Posts: 242
rookt hij veel?
 
dukaholic-alex 6-3-2014 16:57 Print reply

Posts: 135
Nope.
 
remmen is angst!
PRO TUNING 6-3-2014 18:55 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dukaholic-alex
[...]


Owkej... wattan?
Welke olie is de goede dan ?



Castrol magnatech is voor auto`s
 
NS1-Whisperer 6-3-2014 19:31 Print reply

Posts: 2160
Ik had altijd dit erin:



Fijnste bak olie wat ik tot nog toe gehad heb. Tevens de dunste 10w40 die ik ooit gehad heb.
Schakelt echt als een tiet als die warm word.
 
"Risico is extra leven"
tinustussengas 6-3-2014 21:36 Print reply
Posts: 82
A.T.F. olie gebruiken die is dun loopt bij koud en warm goed.
 
JB1 6-3-2014 21:50 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tinustussengas
A.T.F. olie gebruiken die is dun loopt bij koud en warm goed.


Ja en direct je koppeling naar de vinketering helpen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
jordi50cc 6-3-2014 22:48 Print reply

Posts: 677
probleem zit hem in de magnatec olie,
die olie, gaat niet goed in combinatie
met je koppelings platen en begint te schuimen

gewoon olie gebruiken die daar voor bedoelt is
en geen carter olie voor auto`s

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 6-3-2014 om 22:49 uur.
 
JST performance

Dit topic is 6341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved