Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Derbi Xtreem 2008 voor Grasbaan race. (Vraag!?)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1178 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68114 - Derbi Xtreem 2008 voor Grasbaan rac...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi124 3-3-2014 14:48 Print topicpost
Posts: 4
Hallo,

Ik heb een setup van mijn derbi gemaakt en wil vragen of hier eventueel nog verbeteringen voor zijn of om meer te tunen.
Hij heeft op de testbank nu 23 pk's gedraaid.
Wil er graag zo veel mogelijk uit halen, ben al op de goeie weg dacht ik zelf.
Derbi is bedoeld voor de grasbaanrace!
Graag jullie mening(en)/opmerkingen(en).

Malossi 80 mhr cilinder getuned
HGS uitlaatsysteem (speciaal gemaakt voor cilinder)
24mm keihin vlakschuif
Hoge druk kop
Vforce3 membraan
ktm 85 inlaat
Stage6 binnenrotor
Malossi krukas
Polini koppeling
Carters aangepast
Squish berekend

Alvast bedankt !


*** HET GAAT OM EEN X-RACE EN NIET OM EEN ZOALS BOVENGENOEMDE EXTREEM ***




Dit bericht is gewijzigd door Derbi124 op 3-3-2014 om 14:49 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi124 op 3-3-2014 om 15:26 uur.
 

derbi ftw 3-3-2014 16:57 Print reply

Posts: 452
Dubbele radiatoren plaatsen (mocht dit passen i.v.m de opmaat uitlaat)

Andere versnellingsbak erin zetten.

Op hoeveel mengsmering rij je nu? je kunt eventueel euro98 ic.m nitromethaan rijden.
(niet puur rijden) Doe het op verhouding.

Verder zit je al behoorlijk op de MAX.

Dit bericht is gewijzigd door derbi ftw op 3-3-2014 om 16:58 uur.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
JB1 3-3-2014 17:00 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi ftw
Dubbele radiatoren plaatsen (mocht dit passen i.v.m de opmaat uitlaat)

Andere versnellingsbak erin zetten.

Op hoeveel mengsmering rij je nu? je kunt eventueel euro98 ic.m nitromethaan rijden.
(niet puur rijden) Doe het op verhouding.

Verder zit je al behoorlijk op de MAX.

Dit bericht is gewijzigd door derbi ftw op 3-3-2014 om 16:58 uur.


Waarom een dubbele radiator plaatsen als de originele voldoet?
Andere versnellingsbak heeft alleen nut als je moeite hebt om tussen 2 versnellingen te kiezen voor een bocht.
Euro 98 met nitromethaan heeft alleen nut als je compressieverhouding dat toelaat.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 3-3-2014 17:11 Print reply

Posts: 6718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Waarom een dubbele radiator plaatsen als de originele voldoet?
Andere versnellingsbak heeft alleen nut als je moeite hebt om tussen 2 versnellingen te kiezen voor een bocht.
Euro 98 met nitromethaan heeft alleen nut als je compressieverhouding dat toelaat.


euro 98 heeft nut wanneer de compressie dusdanig hoog is dat hij met euro 95 gaat detoneren.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
arjensik 3-3-2014 17:19 Print reply

Posts: 552
is een derbi wel agressief genoeg voor grasbaan crossbrommer, het lijkt mij dan zo saai om met een brommer telkens een het zelfde kleine rondje te rijden. veel mensen met een 450cc crossmotor vinden dat zelfs saai om grasbaan te racen met hun eigen motor, maar meningen verschillen.
 
The rider should never be the slowest part on the bike
JB1 3-3-2014 17:22 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


euro 98 heeft nut wanneer de compressie dusdanig hoog is dat hij met euro 95 gaat detoneren.


Dat zeg ik
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
jordi50cc 3-3-2014 17:47 Print reply

Posts: 677
ik zou eerst opzoek naar wat vermogen gaan
want 23pk uit een getunede 80cc is behoorlijk
aan de magere kant

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-3-2014 om 17:47 uur.
 
JST performance
ktm 4 ever 3-3-2014 17:51 Print reply
Posts: 379
in plaats van loze reacties, zoals hierboven. kun je ook gewoon proberen zijn vraag te beantwoorden.
hoeveel toeren draai je nu, en wanneer heb je topvermogen?
Is je kop alleen afgedraaid voor meer compressie of is de vorm ook aangepast?
 
jordi50cc 3-3-2014 18:04 Print reply

Posts: 677
@ Ktm 4 ever

in dat geval plaats jou bericht ook maar in het loze berichten
hoekje wat denk je met die info te bereiken? zonder
cijfers te weten boeit het geen bied hoeveel
toeren hij draait en waar max vermogen zit


@ Derbi124

gebruik je een programmeerbare ontsteking
heb je de MSV waarde uitgerekend
wat zijn de timingen van de cilinder
wat is er verder aan gedaan kwa spoelrichting
uitlaat poort/kanaal vorm enz

geef eens wat meer informatie je vermeld
alleen de onderdelen die je gebruikt hebt

daar kunnen we vrij weinig mee

Jordi



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-3-2014 om 18:31 uur.
 
JST performance
Marcooow 3-3-2014 19:11 Print reply

Posts: 5713
sinds wanneer kun je bij hgs terecht voor een berekende uitlaat?
onzin volgens mij, beter ga je naar ps tuning in geldermalsen met de hele zooi en dan kom je wel boven die 23 pk
 
faster than a bullet!
PRO TUNING 3-3-2014 19:30 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi124
Hallo,

Ik heb een setup van mijn derbi gemaakt en wil vragen of hier eventueel nog verbeteringen voor zijn of om meer te tunen.
Hij heeft op de testbank nu 23 pk's gedraaid.
Wil er graag zo veel mogelijk uit halen, ben al op de goeie weg dacht ik zelf.
Derbi is bedoeld voor de grasbaanrace!
Graag jullie mening(en)/opmerkingen(en).

Malossi 80 mhr cilinder getuned
HGS uitlaatsysteem (speciaal gemaakt voor cilinder)
24mm keihin vlakschuif
Hoge druk kop
Vforce3 membraan
ktm 85 inlaat
Stage6 binnenrotor
Malossi krukas
Polini koppeling
Carters aangepast
Squish berekend

Alvast bedankt !


*** HET GAAT OM EEN X-RACE EN NIET OM EEN ZOALS BOVENGENOEMDE EXTREEM ***




Dit bericht is gewijzigd door Derbi124 op 3-3-2014 om 14:49 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi124 op 3-3-2014 om 15:26 uur.



In welke klasse en bij welke bond wil je hier mee rijden ?
 
Derbi124 4-3-2014 10:38 Print reply
Posts: 4
Ik heb er nu een 6-bak onder wat goed voldoet qua uit de bochten optrekken enz..
De gegevens die ik hier heb neer gezet komen van de vorige eigenaar van het blok.
Deed zelf altijd grasbaan in de 125cc's en heb nu een blokje voor de brommer versnellingen klasse erbij gekocht. Ik wil er mee in de brommerklasse rijden op oldtimer festivals. Dus geen vtbm of iets nu meteen. Wat dat betreft ben ik nieuw in de brommer wereld. Veel meer info over het blok heb ik helaas ook niet. Iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties !

Dit bericht is gewijzigd door Derbi124 op 4-3-2014 om 10:46 uur.
 
PRO TUNING 4-3-2014 13:19 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi124
Ik heb er nu een 6-bak onder wat goed voldoet qua uit de bochten optrekken enz..
De gegevens die ik hier heb neer gezet komen van de vorige eigenaar van het blok.
Deed zelf altijd grasbaan in de 125cc's en heb nu een blokje voor de brommer versnellingen klasse erbij gekocht. Ik wil er mee in de brommerklasse rijden op oldtimer festivals. Dus geen vtbm of iets nu meteen. Wat dat betreft ben ik nieuw in de brommer wereld. Veel meer info over het blok heb ik helaas ook niet. Iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties !

Dit bericht is gewijzigd door Derbi124 op 4-3-2014 om 10:46 uur.


Een brommer is nog altijd 50 cc en volgens mij is jouw brommer te jong als oldtimer.
Ik zou eerst info ophalen bij de organisatie alvorens meer (onnodig) geld uit te geven.
 
Derbi124 4-3-2014 13:32 Print reply
Posts: 4
Ik geef geen geld uit aan dat als ik niet wist hoe zo'n oldtimer festival in elkaar stak. Zoals ik al zeir is een aparte klasse voor ! Vanaf 125cc crossmotoren is het verplicht om een motor tot max bj 1986 te hebben . Rij er al jaren mee maar in een andere klasse..
 
Crossmotort gek 4-3-2014 19:16 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi ftw

Op hoeveel mengsmering rij je nu? je kunt eventueel euro98 ic.m nitromethaan rijden.
(niet puur rijden) Doe het op verhouding.


Dit bericht is gewijzigd door derbi ftw op 3-3-2014 om 16:58 uur.

wel enig idee wat een blikje nitro kost?
lijkt me jammer van het geld

 
85cc op m'n achterwiel
jordi50cc 4-3-2014 20:03 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crossmotort gek
[...]

wel enig idee wat een blikje nitro kost?
lijkt me jammer van het geld




buiten dat om voegt nitromethaan ook nog eens niks toe
aan het vermogen zonder een daar op afgestemde motor
ontsteking tijdstip/cilinderkop

altijd grappig dat mensen denken dat hun bromfiets
zo maar harder gaat met scheutje RC brandstof


belangrijk bij een motor in de race sport
is dat hij thermisch gezond is koeling/afstelling
moeten gewoon perfect zijn, pk`s zijn leuk en zeker ook nodig!
maar zonder de finish te halen heb je er nog steeds
helemaal niets aan.



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 4-3-2014 om 20:49 uur.
 
JST performance

Dit topic is 4302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved