Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - waterkoeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1002 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68105 - waterkoeling
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4472 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

j0ren 27-2-2014 22:36 Print reply

Posts: 1298
Het is opzich wel mogelijk zonder te lassen aan je cilinder.

Stalen of Rvs bakje om je cilinder maken, met uitsparing voor je boring onder en bovenaan.
Vervolgens in de cilinder aan onder en bovenkant een groef draaien waar een o-Ring in past voor een waterdichte afsluiting.

Bakje klemt zichzelf dan in en hoeft dus niet aan de cilinder bevestigd te worden. Grotendeels het idee van Paul dus.

Koelribben zou ik gewoon laten zitten voor optimale hitteoverdracht.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
shirioko 28-2-2014 10:24 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Het is opzich wel mogelijk zonder te lassen aan je cilinder.

Stalen of Rvs bakje om je cilinder maken, met uitsparing voor je boring onder en bovenaan.
Vervolgens in de cilinder aan onder en bovenkant een groef draaien waar een o-Ring in past voor een waterdichte afsluiting.

Bakje klemt zichzelf dan in en hoeft dus niet aan de cilinder bevestigd te worden. Grotendeels het idee van Paul dus.

Koelribben zou ik gewoon laten zitten voor optimale hitteoverdracht.

En niet vergeten je cilinder af te draaien om te compenseren voor de hoogte van de koelmantel

Ik zou er zelf nooit aan beginnen. Ik heb al genoeg problemen gehad met standaard waterkoeling, laat staan met zelf in elkaar geknutselde.
Je bent waarschijnlijk beter af met een andere cilinder met grotere boring die laagtoeriger is.

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 28-2-2014 om 10:27 uur.
 
joostvk 28-2-2014 18:56 Print reply
Posts: 242
bedankt voor het meedenken,
het idee van paul en arjen moet ik eens over nadenken.

valt de koelmantel ook over de cilindervoet heen? zodat ik de spoelpoorten daaruit moet frezen?



er zijn maar 3 soorten cilinders te krijgen daarvoor.
origineel, die heb ik
andere originele die nog slomer is
aluminium cilinder met bus: maar die zijn lastig te krijgen en duur.
en maar iet sneller dan origineel.


 

Dit topic is 4472 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved