Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - waterkoeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1047 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68105 - waterkoeling
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4474 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Cas DT 26-2-2014 19:32 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Prototypes koop je ook op de hoek van de straat ja


Hij wil het toch gaan maken, niet kopen..
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
De Schout 26-2-2014 19:33 Print reply
Posts: 5327
Gaan lassen aan je gietijzer cilinder, hoe ben je dat precies van plan?
Kotteren zal wel nodig zijn idd. Ding trekt zo ovaal als een paasei.

Verder heb ik zo m'n twijfels of het je wel lukt. als je het nog niet voor elkaar krijgt het ding heel te houden zoals het nu is..


 
tune tweak fiddle bang bummer
4takker 26-2-2014 19:33 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joostvk
kan dus wel als ik het goed begrijp.

hoezoo opnieuw honen?
die cilinder word toch wel vaker warm?



ja maar lassen brengt allemaal spanningen in het metaal. waardoor het iets kan vervormen.
daarom even laten honen.



ik zou hem gewoon is af stellen. ik heb een brommer blok van 70cc meer vorzien als ze in nederland willen. en die blijft ook prima op temperatuur enkel bij langere tijd volgas wil hij een beetje warm worden.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
joostvk 26-2-2014 19:49 Print reply
Posts: 242
kun je gietijzer fatsoenlijk lassen?
 
4takker 26-2-2014 20:06 Print reply

Posts: 2395
nee
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
JB1 26-2-2014 20:09 Print reply

Posts: 14881
Jawel, maar dan moet je wel flink goed kunnen lassen en net de juiste toevoegingen hebben
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
jordi50cc 26-2-2014 20:27 Print reply

Posts: 677
rot klusje!
gietijzer heeft een koolstofgehalte van 4%
dus moet je een toevoeging hebben met de zelfde waarde
en tot 800ÂșC voorverwarmen
als je dat niet doet word het als nog niks


 
JST performance
De Schout 26-2-2014 20:34 Print reply
Posts: 5327
voor verwarmen idd heel belangrijk. Anders scheurt het net zo snel als je het lassen kunt.

En bij een verkeerd lasproces worden de lassen zo hard dat je ze niet echt meer na kunt bewerken..
 
tune tweak fiddle bang bummer
joostvk 26-2-2014 20:54 Print reply
Posts: 242
oke, word dus nix

sloopbedrijf is al geregeld

luchtkasteel word afgebroken
 
mini89 26-2-2014 21:07 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Zeta 70 LC is zo gegoten, niet een later aangepaste cilinder, dat is al een heel verschil.

de eerste cilinder was een luchtkoeling met een mantel er omheen
zeta heeft die idd als voorbeeld gebruikt om hem te gieten
de wallaroo was ook eerst lucht met een mantel omheen om water gekoeld te maken
het vervormen viel gelukkig erg mee
maar kan natuurlijk wel gebeuren
 
melvin_dt 27-2-2014 15:15 Print reply

Posts: 279
en solderen? het soort tin wat ze voor dakgoten enz gebruiken
 
shirioko 27-2-2014 16:39 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: melvin_dt
en solderen? het soort tin wat ze voor dakgoten enz gebruiken

Dat scheurt nog veel harder
 
jordi50cc 27-2-2014 20:09 Print reply

Posts: 677
ik denk dat je in dit geval
hem beter kan lijmen ik heb daar
opzich wel een geschikte epoxi voor
en daarna afwerken met een hars coating
ik ben wel bang dat het geen jaren lek vrij blijft


Jordi

 
JST performance
De Schout 27-2-2014 20:59 Print reply
Posts: 5327
Braseren moet nog wel aardig te doen zijn denk ik.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Paul de Salmiakbal 27-2-2014 21:36 Print reply

Posts: 5285
Koelvinnen voor een groot gedeelte van cilinder en kop af slijpen (niet helemaal dus) en een stalen vierkante buis over de cilinder en kop heen schuiven. Aan de onderkant een stalen plaat die precies om de onderkant van de cilinder past en dezelfde afmetingen heeft als de buis. Deze plaat vervolgens aan de buis lassen. Als ''deksel'' moet je iets verzinnen waardoor het ook nog open kan
Alsof je je cilinder en kop in een soort conservenblik doet als het ware
Om het structureel stijf te houden zou ik gewoon iets beunen met beugeltjes, bouten en moeren. Vervolgens alle kieren en naden afdichten met inderdaad een soort lijm of soldeersel

Moet best te doen zijn denk ik zo
 

Dit topic is 4474 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved