Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - waterkoeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 887 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68105 - waterkoeling
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4499 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

joostvk 26-2-2014 15:38 Print topicpost
Posts: 242
hallo allemaal,

ik zit hier weer lekker luchtkastelen te bouwen,
nu weer iets geniaals bedacht.

mijn cilinder word te warm,
dus wil ik er waterkoeling van maken.

hij is van staal, dus ik bak er wel wat van,

maar de cilinderkop is aluminium
en dat kan ik niet lassen.


dus ik dacht, kan ik ook alleen de cilinder watergekoeld maken en gewoon een rijwindkoeling cilinderkop er op zetten?

ik zeg lekker niet voor welke brommer het is

aub geen gezanik dat ik daar niet aan moet beginnen etc etc.
 

kenny77 26-2-2014 15:47 Print reply

Posts: 29286
Wat is te warm?

Kan wel, maar wel een hoop gedoe wat niet nodig hoeft te zijn.
Of het moet al een race/cross brommer zijn ofzo.
 
JB1 26-2-2014 15:48 Print reply

Posts: 14881
Ik doe er dan gewoon een sproeiermaatje groter in.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
joostvk 26-2-2014 17:23 Print reply
Posts: 242
wat is te warm?


bij het demonteren van de cilinder zag ik dat hij op sommige plaatsen zelfs lichtbruin tot blauw geworden was!

dat gebeurt ongeveer bij 450 graden

laat het ding dan plaatselijk 350 graden zijn geweest.

vrij warm dacht ik zo.

cilindertje is van gietijzer, met erg weinig en kleine koelribben
 
Cas DT 26-2-2014 17:57 Print reply

Posts: 3131
Als je die brommert gewoon goed voor elkaar hebt mag de koeling geen probleem zijn..
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-2-2014 18:05 Print reply

Posts: 17929
En hoe kom je erbij dat waterkoeling beter is dan luchtkoeling?
 
joostvk 26-2-2014 19:00 Print reply
Posts: 242
brommertje is opgevoerd
daarom



waterkoeling koelt beter lijkt me?

water word max 130 graden of zo
 
Cas DT 26-2-2014 19:06 Print reply

Posts: 3131
Setup?

Lijkt me sterk dat die zo ver opgevoerd is dat die niet fatsoenlijk meer te koelen is.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Maup 26-2-2014 19:18 Print reply

Posts: 4353
Jongens, die kerel wil zijn luchtgekoelde cilinder watergekoeld maken en hij vraagt of het kan. Niet of het wel verstandig is.

Ja, lijkt mij wel kunnen. Let wel op dat als je aan de cilinder gaat lassen, je hem het best wel weer even laat honen/kotteren.
Verder zal je cilinderkop wel op de een of andere manier gekoeld moeten worden maar daar zullen al wel een zwik koelvinnen voor op zitten.
En aangezien dat ding aluminium is, is de warmtegeleiding daarvan ook nog eens prima.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 26-2-2014 om 19:18 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
mvv mtx 26-2-2014 19:19 Print reply

Posts: 243
als jij gwn de boel goed voormekaar maakt dan kan je gewoon met luchtkoeling rijden.
Kreidler 50cc crossers hebben ook gewoon lucht koeling dus koelt wel goed hoor.
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
Cas DT 26-2-2014 19:22 Print reply

Posts: 3131
Tuurlijk kan het,kijk naar de 70cc LC zeta voor mt5.
Moet je mini89 hier op het forum maar eens inboxen, maar heb hem al een tijdje niet meer online gezien, helaas.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
JB1 26-2-2014 19:23 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Tuurlijk kan het,kijk naar de 70cc LC zeta voor mt5.
Moet je mini89 hier op het forum maar eens inboxen, maar heb hem al een tijdje niet meer online gezien, helaas.


Zeta 70 LC is zo gegoten, niet een later aangepaste cilinder, dat is al een heel verschil.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
joostvk 26-2-2014 19:26 Print reply
Posts: 242
kan dus wel als ik het goed begrijp.

hoezoo opnieuw honen?
die cilinder word toch wel vaker warm?
 
Cas DT 26-2-2014 19:27 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Zeta 70 LC is zo gegoten, niet een later aangepaste cilinder, dat is al een heel verschil.


Ja de productie wel ja.

Prototype niet.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
JB1 26-2-2014 19:31 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joostvk
kan dus wel als ik het goed begrijp.

hoezoo opnieuw honen?
die cilinder word toch wel vaker warm?


Door het lassen is er potentiƫle onrondheid in je cilinder.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
JB1 26-2-2014 19:31 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


Ja de productie wel ja.

Prototype niet.


Prototypes koop je ook op de hoek van de straat ja
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 4499 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved