Cas DT |
25-2-2014 19:52 |
Posts: 3131 |
Als je toch niet van die originele pijp af wilt wijken heeft het allemaal niet zoveel zin.
Koop dan maar een DR80, die loopt wel mooi op een originele uitlaat.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
25-2-2014 20:00 |
Posts: 6717 |
klopt idd. bij een snelle cilinder ben je een bijpassende uitlaat nodig. Als je toch de ori uitlaat wilt houden kun je het beste voor een DR/TP 80 gaan.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
yamtzr |
25-2-2014 21:01 |
Posts: 42 |
Is goed, ik ga denk ik voor dr80, zou de 21mm carb ook helpen of helpt dat gewoon niet?
|
|
|
|
Cas DT |
25-2-2014 21:02 |
Posts: 3131 |
Wel wat, maar niet veel.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
yamtzr |
25-2-2014 21:34 |
Posts: 42 |
Is het het geld waard of toch niet? En welke tandwielverhouding is goed voor mijn setup?
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
26-2-2014 11:00 |
Posts: 6717 |
21 mm is niet nodig maar kan wel.. 17.5 bij een dr80 en std uitlaat is al zat.
een leuke twv is dan 12-47.
je krijgt er aan top niet erg veel bij (95 a 100 km/h), maar aan koppel win je flink bij.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
yamtzr |
28-2-2014 21:59 |
Posts: 42 |
En hoe zou de polini 80cc gietijzer dan lopen kwa optrekken en snelheid?
|
|
|
|
yamtzr |
28-2-2014 22:49 |
Posts: 42 |
Het liefst mensen met ervaringen of vrienden die je kent die zo'n setup hebben
|
|
|
|
hissy pro |
28-2-2014 23:24 |
Posts: 12 |
ik heb geen ervaring met 80cc maar je hebt het niet nodig, met 70cc heb je veel meer keuze qua cilinder, klappen op je krukas zullen wat minder.
maar als je uitlaat er slecht uitziet en een vader die er geen verstand van heeft kan je toch zeggen dat je een andere uitlaat nodig heb?
en 1 tand voor groter zal de magie laten gebeuren
Dit bericht is gewijzigd door hissy pro op 28-2-2014 om 23:25 uur.
|
|
eerste keer burne, vliegwielmoer los |
|
Aprilia RX 50 2003 |
28-2-2014 23:48 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hissy pro
ik heb geen ervaring met 80cc maar je hebt het niet nodig, met 70cc heb je veel meer keuze qua cilinder, klappen op je krukas zullen wat minder.
maar als je uitlaat er slecht uitziet en een vader die er geen verstand van heeft kan je toch zeggen dat je een andere uitlaat nodig heb?
en 1 tand voor groter zal de magie laten gebeuren
Dit bericht is gewijzigd door hissy pro op 28-2-2014 om 23:25 uur.
Ik lees hier al dat je weinig tot geen kennis hebt over de grotere cilinders voor AM6. Ze zijn allemaal 80 cc (49 of 50 mm boring). Nouja 73,4 cc zijn de 49 mm cilinders.
Een 70 cc vinden zal je heel erg tegenvallen.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
yamtzr |
1-3-2014 8:00 |
Posts: 42 |
Nou uhnm, weet iemand hoe de polini 80cc gietijzer zou lopen met std uitlaat 19mm carb en 12-47 twvd?
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
1-3-2014 10:49 |
Posts: 17929 |
Als een drol, dat ding word veel te heet met die pijp. Afgezien van t feit dat t zonde van die cilinder is. Komt zn vermogen nooit kwijt
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
1-3-2014 18:53 |
Posts: 6717 |
als je perse die standaard uitlaat wilt houden zul je toch eigenlijk een langzamere cilinder moeten kopen. Wat wel kan is dezelfde demper houden en daarvoor een andere pijp nemen.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
yamtzr |
5-3-2014 19:02 |
Posts: 42 |
Hey ik heb nog 1 vraag.. zit er qua geluid veel verschil tussen de originele uitlaat van tzr en yasuni r1? Of valt dat mee?
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
5-3-2014 21:47 |
Posts: 2160 |
Me neef heeft een TZR met originele uitlaat, een 75cc top performance cilinder en een 21mm carb geloof ik.
Ding loopt ook over de 100km/h
|
|
"Risico is extra leven" |
|