Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - peogeot squad start niet meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1176 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68091 - peogeot squad start niet meer
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3073 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

johngsxr 22-2-2014 11:45 Print reply
Posts: 22
hey,


wat je ziet zitten zijn wat ik in me tekst als las spetters beschrijf, en dat zit vast gesmolten op de zuiger net als in de kop. dus best kans dat zo een (spetter) los is gekomen en de schade heeft veroorzaakt, nu is mijn vraag omdat het naaldlager en de zuigerveren compleet zijn of dit niet door hitte kan komen , zo veel dat de zuiger begint te smelten ? hetzelfde zie je een beetje met autogeen lassen , dat het materiaal een soort van druppels begint te krijgen maar dan moet het wel goed heet zijn geweest, aan de bovenkant van de zuiger waar hij ook de schaaf heeft aan de zijkant zitten ook de spetters dus in mijn ogen heeft hij daar veel wrijving gehad en dus veel warmte

maar ik kan het helemaal mis hebben hoor , ik luister graag naar de mening van mensen die er meer verstand van hebben als ik !!
 
De Schout 22-2-2014 11:47 Print reply
Posts: 5327
Ik zie eigenlijk maar 1 stukje wat er op zit. de rest lijken mij allemaal deuken, met opgestuikte rand er omheen.

Voel eens met een sterke magneet of het staal is?
 
tune tweak fiddle bang bummer
johngsxr 22-2-2014 11:59 Print reply
Posts: 22
heb er net even aan zitten friemelen en het kwam los van de zuiger dus het is idd een bolletje wat daar los heeft gezeten,

alleen sprong het bolletje op en verdween in de schuur dus heb er geen magneet tegen kunnen houden,

heb net de zuigerveren en het naaldlager weer goed bekeken en die zijn helemaal intact , net als de bougie en ik kan dus niet iets vinden wat los is geraakt

net ook mijn cilinder bekeken en ik zie toch wel een krasje zitten alleen is het niet voelbaar met de hand !
is het verstandig om toch een hele nieuwe zet te bestellen? of kan ik die kop wat polijsten waar de schade zit, en dan nieuwe zuiger en pakkingen?

nieuwe set verschild nogal van prijs, wil gewoon standaard wie kan mij vertellen of ik beter aluminium of gietijzer kan kopen als ik wel aan wat nieuws moet ?
 
jordi50cc 22-2-2014 13:32 Print reply

Posts: 677
cilinderkop kan ook de kliko in
van die putjes krijg je weer detonatie van

heb je het bigend lager ook goed bekeken?


 
JST performance
johngsxr 22-2-2014 19:52 Print reply
Posts: 22
nee die heb ik niet bekeken !!

een cilinder vervangen es zo een beetje het max van mijn kennis met motoren, ik ben handig zat hoor maar dan heb ik even wat uitleg nodig, met big end bedoel je onderkant krukas ?
 
jordi50cc 22-2-2014 22:15 Print reply

Posts: 677
smalend is het oog waar de zuiger
aan gemonteerd zit
bigend dat is de andere kant van de drijfstang
daar loopt een geperste pen door heen
die de beide krukwangen met elkaar verbinden
ook hier zit een naald lager in die stuk kan gaan

het is niets nieuws dat er een stukje gesneuvelde
naald of kooi boven via de spoelkanalen in de
cilinder terecht is gekomen
ik denk niet dat dit bij jou het geval is
meestal gaat dat gepaard met geratel
waarna hij vast loopt (seconden werk)
maar controleer voor de zekerheid even
het bigend lager en goed voelen!
of je geen weerstand op de lagers voelt ook de krukas lagers
als een bigend lager stuk is dan is dit overduidelijk
te voelen

het zou zelfs een klein schilfertje van 1 kapot
kogeltje van je krukas lagers kunnen zijn
dit is best lastig te vinden voor iemand
die hier niet de kennis voor heeft






Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 22-2-2014 om 22:24 uur.
 
JST performance
johngsxr 23-2-2014 10:58 Print reply
Posts: 22
ik weet niet of het op deze manier goed te voelen is , maar ik heb met de hand gevoeld aan de krukas en die gaat soepeltjes op en neer zonder knars of enige weerstand,




 
johngsxr 23-2-2014 11:04 Print reply
Posts: 22
net ook even naar de pakkingen gekeken en de onderste pakking is nagenoeg nihil en bijna niet voelbaar , alleen wat restjes hier en daar en zo dun als een vloei papiertje
 
johngsxr 1-4-2014 12:14 Print reply
Posts: 22
nou het is even gelden (moest sparen)

maar inmiddels nieuw gemonteerd,

cilinder+kop
zuiger+veren
krukaslager

voor ik dit heb gemonteerd heb ik uiteraard eerst gespoeld en met een magneet gekeken of er nog troep in zat,

de scooter reed weer prima moet ik zeggen en in de avond heb ik ruim een uurtje rond gereden (rustig) en daarna weer binnen gezet,
volgende dag ging ik dus met de scooter naar mijn werk en moest ik een flauw heuveltje op (stelde niks voor) maar ook een beetje tegenwind dus moest iets meer gas geven.

jullie raden het al , een heel vreemd en diep geluid ging de scooter maken en hoppa uit was hij en stond dus stil en niet meer starten, klein stukje gelopen naar me werk en daar starte hij weer.einde dag wel naar huis gereden met een gangetje van 40/50 en dat ging wel goed . sinsdien heb ik niet meer gereden en vraag mij af of hij nu weer helemaal uit elkaar kan en weer aan een nieuwe cilinder moet (mits hij is vast gelopen)
 
maerijn 1-4-2014 17:04 Print reply

Posts: 2455
Doet je oliepomp het nog wel? Wat voor bougie zit erin?

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 1-4-2014 om 17:04 uur.
 
johngsxr 1-4-2014 21:15 Print reply
Posts: 22
tja wat voor bougie zit er in , type kwam uit het boek bij de dealer dus neem aan dat dit goed moet zijn aangezien ik daar ruim 3 maanden mee gereden heb?

oliepomp dat zou kunnen , is er een manier om die na te kijken ?
 

Dit topic is 3073 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved