Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - peogeot squad start niet meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1002 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68091 - peogeot squad start niet meer
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3072 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

johngsxr 18-2-2014 12:23 Print topicpost
Posts: 22
beste leden,

om te beginnen wil ik me eerst even voorstellen,
ik ben john , 27 jaar oud en woon in den helder

vroeger reed ik altijd honda mt5 en mb5,en tegenwoordig een Suzuki gsxr 750,

nu heb ik een scootertje gekocht voor naar het werk, alles deed het prima tot hij van de 1 op andere dag gewoon stopte, nu had ik de carb even gedaan bougie schoon gemaakt en hij liep weer!

2 weken later stopte hij weer op de zelfde manier nu met wat geratel in het carter.best ik dus het zooitje losgehaald en bleek dat er wat met me rollers was (verklaard niet het uitslaan) ik wou de brommer weer starten en kreeg alleen een plof uit de uitlaat en kreeg wat gepruttel,

nu dacht ik dus de ontsteking, nu dus het 1 en ander vervangen zijn ,
bougie/kabel/dop,
cdi,
bobine,

het probleem is er dus nog steeds, nu dus alles er af getrokken want wou ook even het membraam zien, die is prima in orde dus ging de cylinder er af !! nu zie ik tot mijn verbazing een zuiger die er uit ziet als een maanlandschap met een soort van las spetters op de kop en binnenkant van de cylinderkop. en een schaafplek aan de zijkant van de zuiger waardoor de zuigerveren helemaal vast zitten (drukken niet meer naar buiten)

de cylinder is alleen helemaal niks in te zien dat vind ik vreemd !!

ik hoop dat er hier wat mensen zijn die hier een oorzaak bij kunnen verzinnen en of het verstandig is dat ik alles vervang of alleen de kop en zuiger

ik hoop dat iemand mij kan helpen , groetjes john

 

joostvk 18-2-2014 15:38 Print reply
Posts: 242
kun je er wat fotos van maken?

een maanlandschap op je zuiger, duid vaak op een te vroeg staande ontsteking, wat pingelen veroorzaakt
 
johngsxr 18-2-2014 17:10 Print reply
Posts: 22
ik heb dat geprobeerd maar ben niet echt een computer wonder haha
krijg het niet voor elkaar sorry
 
maerijn 18-2-2014 17:47 Print reply

Posts: 2455
Zuiger sowieso vervangen en kijken of er schade aan je cilinder is
 
johngsxr 18-2-2014 18:32 Print reply
Posts: 22
zuiger moet zoieso dat is me duidelijk,

alleen de binnenkant van me kop ziet er ook zo uit ! die kan ik wel polijsten alleen weet niet of dat kwaad kan ,

en wat kan de oorzaak zijn dat dit gebeurt is
 
Aprilia RX 50 2003 18-2-2014 22:21 Print reply

Posts: 6717
maak eens een fototje...

lijkt me detoneren, te hoge compressie te heet enz enz.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
johngsxr 18-2-2014 22:47 Print reply
Posts: 22
kan iemand mij uitleggen hoe ik een foto plaats ? of anders kan ik hem ook wel mailen naar iemand ....
 
Aprilia RX 50 2003 18-2-2014 22:53 Print reply

Posts: 6717
uploaden op een site als mijnalbum.nl en dan hier de link plaatsen.
Dit is omdat de database van dit forum anders te veel ruimte zou vragen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
johngsxr 19-2-2014 8:43 Print reply
Posts: 22
okee bedankt voor de tip,

hier dan een link voor mijn foto's , hoop dat het lukt

http://www.mijnalbum.nl/Album=QE764BER
 
De Schout 19-2-2014 9:31 Print reply
Posts: 5327
Daar heeft iets tussen gezeten wat er niet hoort...

Naaldlagertjes in de drijfstang nog oke? je bougie nog compleet?
 
tune tweak fiddle bang bummer
johngsxr 19-2-2014 9:54 Print reply
Posts: 22
naaldlager,en bougie zijn in orde

de zuigerveren om de schade na zijn ook gewoon compleet

ik moet er wel nog even bij vermelden dat de cooter al een tijdje iets wat hoog stationair draaide en wat lastig van zijn plek kwam , maar eenmaal op gang ging het prima , en met wat tegenwind zakte hij terug van 70 naar 45
 
johngsxr 21-2-2014 20:56 Print reply
Posts: 22
geen andere oorzaken ??
 
jordi50cc 21-2-2014 21:37 Print reply

Posts: 677
in eerste instantie zou ik zeggen
detonatie schade alleen vind het wel wat
aan de groffe kant maar het is zeker niet
onmogelijk vooral als er lang mee door gereden word
terwijl er al detonatie aanwezig is
met name aan de kant waar de veeg zit
is de zuiger bolling behoorlijk ingekakt
je moet het zo zien in het begin stadium van detonatie
is het net of de zuiger bolling op bepaalde plekken
is gezandstraald overal hele kleine putjes/ruwe plekken
en door die putjes krijg je steets meer last
van detoneren de putjes worden groter
en vanaf dat punt zorgt het ook voor schade in de cilinderkop
tot op het moment dat de zuiger gaat vervormen
of er een stukje wat uit zon putje komt zn eigen weg gaat zoeken
wat meestal in een flinke vastloper eindigt

al sluit ik een stukje aluminium wat van de zuiger af
is gekomen na een klevertje ook niet uit als boos doener
maar dan had het eigenlijk ook in het midden op de zuiger
zichtbaar moeten zijn.

zat dit in en op een orginele bromfiets cilinder
of een opvoer kitje?

Jordi



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 21-2-2014 om 22:03 uur.
 
JST performance
johngsxr 22-2-2014 0:05 Print reply
Posts: 22
bedankt voor je reactie,

voor zo ver ik weet is het een standaard setje , op een prop en vario na dan ,

en wat zou ik tegen dat detoneren kunnen doen of wat is de oorzaak daarvan ??

Dit bericht is gewijzigd door johngsxr op 22-2-2014 om 0:05 uur.
 
jordi50cc 22-2-2014 1:28 Print reply

Posts: 677
John

dat kunnen meerdere oorzaken zijn
die kan ik je allemaal vertellen maar
daar heb je helemaal niks aan aangezien
het geen zwaar opgevoerd ding is
vallen er al heel veel af!

ik denk in jou geval dat er veel te lang
met een wat te arm mengsel is door gereden
hoe ziet de electrode van de bougie eruit?

verder is het met die luchtgekoelde peugeotjes
altijd een klein beetje een drama
bougie zit scheef in de kop wat zowiezo
al voor wat detonatie zorgt als hij erg warm is

wat je er tegen kan doen tja je zou hem wat rijker
kunnen afstellen en de nieuwe zuiger de bovenkant
polijsten zelfde geld voor de nieuwe cilinderkop de binnenkant
en mischien een iets koudere bougie

hij zal altijd minder km`s maken dan bijv een watergekoelde
dat is thermisch allemaal wat beter

bekijk trouwens nog even goed je lagers
dat het geen stukje lager of pennetje is
die boven in je cilinderkop is beland!!

Jordi


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 22-2-2014 om 2:02 uur.
 
JST performance
De Schout 22-2-2014 10:07 Print reply
Posts: 5327
Op de eerste foto, links onder, zie je iets op de zuiger zitten. steek er zelfs zo ver bovenuit dat je de schaduw ziet. op foto 3 zie je het ook zitten. en het doet me toch heel sterk denken aan een stuk naaldlager. Dat heeft volgens mij al die putten in je zuiger geslagen. Identificeer dat stuk en je weet de oorzaak van het gezeur.


 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 3072 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved