Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - zipje echt lekker laten trekken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 821 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68084 - zipje echt lekker laten trekken
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 13719 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PRO TUNING 13-2-2014 14:03 Print reply

Posts: 4000
Zoek het eerder in de carburateur afstelling.
 
Niek de Wildt 14-2-2014 13:28 Print reply
Posts: 7168
Volgende keer eerst zoeken TS:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/60571/2
Je ideeen over rolletjes kloppen niet, lees mijn post.

Het is lastig om snel optrekken en snelheid los van elkaar te zien, voor beide is immers vermogen nodig, en wil je dit toch bereiken zul je het moeten zoeken in transmissie met overtoeren tot gevolg.
Wel is het verstandig inderdaad een setup te kiezen met een zo groot mogelijk vermogen bij een wat lager toerental, en de transmissie hier ook op af te stellen.
Een relatief "luie" 70cc cilinder met een laagtoerige uitlaat is dan ook een goede oplossing om niet een jank scooter te hebben en dus minder op te vallen, maar nog steeds geld hierbij dat "snel optrekken" en "snelheid" met elkaar opgaan, echter zal het minder opvallen als hij wat overtoeren draaid.

Verder klinkt het ook zo dat mogelijk de carburatie wat aan de arme kant is, maar dit is lastig op te maken uit je verhaal, gezien wij niet weten of wat jij beschrijft ook is hoe wij het zouden ervaren en beschrijven.


Over de discussie tussen jordi en viertakt, ben ik het met jordi eens, en wordt er veel te snel naar een zwaardere drukveer gegrepen.

Het is ook absoluut niet de bedoeling om de de "te grote kracht" van de rolletjes tegen te werken met de drukveer om een hoger toerental te verkrijgen ipv simpelweg lichtere rolletjes lichter te kiezen.

Wat jullie wel beide over het hoofd zien is dat de drukveer ook als functie heeft om de koppelingspoulie weer te sluiten (groter maken) en daarmee de vario-poulie kleiner, wanneer men het gas loslaat en bij een lagere snelheid weer gaat accelereren.
Echter is dit in de praktijk niet iets waar men veel aandacht aan besteed voor straatgebruik, want dit komt niet heel precies.
En wanneer men weer op het gas gaat het geen ramp is als het een paar seconden duurt voordat de rolletjes en variateur weer hun plek vinden en bij een juist toerental verder trekken.

Ook is het zo dat de drukveer origineel al vrij zwaar is om een niet zo "druk" karakter te waarborgen (of te wel: een seconde bedenktijd wanneer men op het gas gaat) en dus bij een wat snellere setup vaak al precies mooi uitkomt.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 14-2-2014 om 13:45 uur.
 
jordi50cc 14-2-2014 17:57 Print reply

Posts: 677
eindelijk iemand die het begrijpt!

dat de drukveer er ook voor zorgt dat
de koppelingspoulie sluit is logies
dat heb ik niet over het hoofd gezien

bedankt Niek!


Jordi
 
JST performance

Dit topic is 13719 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved