Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Yamaha TZR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68048 - Yamaha TZR
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3116 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nickzzz123 24-1-2014 20:39 Print topicpost

Posts: 144
hallo,

ik heb weer een probleempje met mijn tzr, op internet nog niks of niemand gevonden die het zelfde had, het probleem is als volgt :

Als ik optrek geef ik volgas als dan de koppeling helemaal los is gaat de brommer van 4000 toeren naar 2000 toeren duurt het ongeveer 8 seconden tot die op de 6000 toeren zit en dan trekt die in een x vollebak door, het is echt als ik wil optrekken dat hij echt heeel zacht rijd 2000 toeren ongeveer 7 tot 10 seconden lang is altijd verschillend, onhandig bij het over steken enzo, ook als ik in mn 5 rijd komt hij niet verder dan 9000 toeren en met tegenwind zakt hij dan af naar 4000 toeren en moet ik terug naar mn 3 of 2 om weer op gang te komen (ze heeft 6 versnellingen), en heel soms blijft hij in mn 3 of 4 hangen op 8000 toeren, raar gevalletje, zou ook niet weten wat het is, optrekken lukt voor geen meter en het wegvallen enzo ik snap t allemaal niet meer.

setup :

Originele cilinder
net nieuwe zuiger nog geen 2 uur gedraaid
16 mm carb ook origineel geloof ik
hoofdsproeier 114 stationair 32
originele uitlaat met andere demper erop, maakt ook geen verschil met demp wol zonder wol heletijd t zelfde, wel heb ik dat pijpje wat zou begrenzen dicht gelast voor schonere uitlaat gassen ofzo dat pijpje wat aan voorbocht zit.prop is er ook uit want zag niks zitten dusja.

alvast bedankt

 

der Chef 24-1-2014 20:46 Print reply

Posts: 3265
Welke tandwiel verhouding heb je? Heb je je cilinder laten opmeten voor je nieuwe zuiger?
Het klinkt alsof je heel weinig vermogen(of compressie) hebt of een veel te zware tandwiel verhouding
 
nickzzz123 24-1-2014 20:51 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Welke tandwiel verhouding heb je? Heb je je cilinder laten opmeten voor je nieuwe zuiger?
Het klinkt alsof je heel weinig vermogen(of compressie) hebt of een veel te zware tandwiel verhouding


veel compressie heeft ie idd niet maar wel genoeg voor 50 cc, zitten ook wat krasjes in cilinder, maar de oude zuiger was echt op zat ook vol met krassen waren zelfs stukken uit, heb de cilinder gehoond heel licht en lukte nog wel met nieuwe zuiger, maar met de oude versleten zuiger had hij minder compressie alleen trok die wel veel harder als nu dus kweet t echt niet twv is geloof k 16-48

Oude zuiger :



Stukje zuiger :



Cilinder :






Dit bericht is gewijzigd door nickzzz123 op 24-1-2014 om 20:57 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 24-1-2014 21:55 Print reply

Posts: 17929
die cilinder is afval zo te zien, je compressie is wsl veel te weinig, waardoor dat ding totaal geen koppel heeft

hoe heb je m gehoond?

edit:

ahja, dit was je vorige topic...


http://www.brommerforum.nl/showtopic/68037

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 24-1-2014 om 21:58 uur.
 
nickzzz123 24-1-2014 22:01 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
die cilinder is afval zo te zien, je compressie is wsl veel te weinig, waardoor dat ding totaal geen koppel heeft

hoe heb je m gehoond?

edit:

ahja, dit was je vorige topic...


http://www.brommerforum.nl/showtopic/68037

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 24-1-2014 om 21:58 uur.


Schuurpapier en boormachine, werkt goed beunhaasje he, nja zal dan maar kijken voor n nieuw cilindertje en mooi uitlaatje.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 24-1-2014 22:09 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nickzzz123
[...]


Schuurpapier en boormachine, werkt goed beunhaasje he, nja zal dan maar kijken voor n nieuw cilindertje en mooi uitlaatje.



werkt uit de kunst ja.... koppel als een diesel

maar een verse cilinder is geen overbodige luxe

ook al ontdekt waarom hij vorige keer warm liep?
 
nickzzz123 24-1-2014 22:15 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



werkt uit de kunst ja.... koppel als een diesel

maar een verse cilinder is geen overbodige luxe

ook al ontdekt waarom hij vorige keer warm liep?



de vorige eigenaar vond het niet nodig om olie in het olie tankje te doen duurde niet lang...

edit : ik zie bij josdijkman.nl al een std cilinder staan van am6 voor 45¤ dat is nog wel te doen alleen heb ik liever toch een sneller 50cctje tnt was brol had ik gelezen en boven de 70¤ word t al teveel.
iig bedankt word dus een andere cilinder

Dit bericht is gewijzigd door nickzzz123 op 24-1-2014 om 22:25 uur.
 
sjoerd456 24-1-2014 22:26 Print reply

Posts: 274
Misschien is het voor de huidige eigenaar wel handig om daar ook naar te kijken
 
nickzzz123 24-1-2014 22:28 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjoerd456
Misschien is het voor de huidige eigenaar wel handig om daar ook naar te kijken


doet de huidige eigenaar ook
 
melvin_dt 24-1-2014 22:42 Print reply

Posts: 279
op de site staat een gietijzeren cili voor 45 euro, mail even of de standaard kop past (wss wel maar je weet maar nooit) als je hem niet opvoerd dan zal het een fatsoenlijke cili zijn waar je plezier van hebt, want een cili bewerken met schuurpapier kan eigenlijk niet goed gaan
 
nickzzz123 24-1-2014 22:46 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: melvin_dt
op de site staat een gietijzeren cili voor 45 euro, mail even of de standaard kop past (wss wel maar je weet maar nooit) als je hem niet opvoerd dan zal het een fatsoenlijke cili zijn waar je plezier van hebt, want een cili bewerken met schuurpapier kan eigenlijk niet goed gaan


haha ja ik kon het proberen he :p
zal idd even mailen wel zo verstandig ja,

bedankt
 

Dit topic is 3116 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved