Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - aerox doet raar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1088 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68046 - aerox doet raar
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3890 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

patje184 23-1-2014 17:40 Print topicpost
Posts: 155


Hey
ik heb me aerox een nieuwe cilinder gegeven en nieuwe kop.
Hij start wel goed en soms pakt die hem wel maar hij wilt niet echt harder als 30.
dan gaat die pruttele. En als je dan optrekt gaat die bijna niet vooruit.
ik zat aan te denken ik had me oliepomp eraf gehaald deze was kapot. Maar had niet veel benzine dus gooide beetje olie erbij.
kan het zijn dat die te veel olie krijgt en de bougie alsmaar vet slaat.

Setup.
50cc 
Laser x pro
sproeier 70.
Polini koppeling ( afstelbaar. Met blauwe druk en groene trek.)
polini vario. Geen overrange.

alvast bedankt.
mvg patrick


 

Cas DT 23-1-2014 17:42 Print reply

Posts: 3131
Benzine erin met de juiste hoeveelheid olie..
En afstellen is ook geen overbodige luxe.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
patje184 23-1-2014 17:44 Print reply
Posts: 155
Ja dat snap ik ook wel.
maar als ik er nu mengsmering bij doe. Moet dan geen probleem zijn?.

 
Cas DT 23-1-2014 17:51 Print reply

Posts: 3131
Als je het snapt is het toch niet nodig om te vragen?

En ik kan niet weten hoeveel olie of benzine er in jouw scooter zit.
Misschien is aanlengen al voldoende ja, geen flauw idee.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
JB1 23-1-2014 17:51 Print reply

Posts: 14881
Tank ding maar eens vol met mengsmering ja
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
NS1-Whisperer 23-1-2014 18:44 Print reply

Posts: 2160
Probeer eens bult af te rijden
 
"Risico is extra leven"
BDW 23-1-2014 19:48 Print reply

Posts: 97
Heb je de aanvoer van de 2takt olie op je spruitstuk/carburator wel afgesloten?
 
Once we die, just drive.
Audioholic 23-1-2014 21:05 Print reply
Posts: 330
blauwe drukveer voor minarelli hori? nooit van gehoord


heb je een dellorto carb of een "peugeot" carb?

rolletjes gewicht?


ook std/imi cilinders wijken af heb ik gemerkt

ene 50cc std liep hier als een natte dwijl, en de andere ging als een tiet
 
The life is to short to listen to slow music (H)
patje184 23-1-2014 22:19 Print reply
Posts: 155
Nee olienippel heb ik niet afgesloten ga ik morgen gelijk doen.
blauwe drukveer van polini.
morgen ook even voltanken.
het is een imitatie. Dmp.
hij startwel elke keer. Soms pakt die hem goed en kan ik gewoon rijden.
maar als ik dan rem en weer moet optrekken weigerd die toeren te maken.

Zit een dellorto op. Geen gurtner.

 
Audioholic 23-1-2014 22:29 Print reply
Posts: 330
dan zit t sproeiertje toch wel prima


dus als je vanuit stilstand optrekt dan doet tie het wel goed, maar als je een bocht uitkomt blijft hij hangen?

klinkt als drukveer

zou zeggen stop er een gele in.

rollen kan k niet zo zeggen omdat ik geen idee heb van wat er nu in zit
 
The life is to short to listen to slow music (H)
patje184 23-1-2014 23:14 Print reply
Posts: 155
Ik denk dat die koppeling goed is. Want het verscheeld. Soms pakt die gem wel en soms ineens krijg ik hem niet op toeren en prutteld die heel erg.
had de koppeling al versteld. Is gewoon alsof die geen toeren maakt.
ik denk dst die op dst moment teveel olie heeft.
 
Viertakt 24-1-2014 0:33 Print reply

Posts: 3586
Begin eerst maar eens met je tank leeg flikkeren, carburateur leeg laten lopen.

1 liter benzine er in, 20ml olie er doorheen en dan pas kijken wat die doet.
 
Viertakt uber alles.
NS1-Whisperer 24-1-2014 0:41 Print reply

Posts: 2160
Check je vlotter even. Heb hetzelfde wel eens bij een peugot speedake gezien.
 
"Risico is extra leven"
jordi50cc 24-1-2014 1:23 Print reply

Posts: 677
hoi

de polini vario 9rols? gaat zowiezo niet zo best
zonder een bij behorende torque driver
de vario is tenslotte onderdeel van de polini overrange set
verschil zit hem in de spie banen van de poelie
hier zit orgineel een knik in wat zowiezo al voor een dip zorgt
die niet weg te krijgen is dit is bij de torqeu driver niet het geval

drukveer polini blauw of malossi geel maakt geen verschil
zijn exact het zelfde namelijk!

mijn advies koop een torqeu driver van polini
of plaats je orginele vario terug
sluit je olie nippel af en begin dan de boel
af te stellen
als je meer vragen hebt hoor ik het wel


Jordi
 
JST performance

Dit topic is 3890 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved