Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puch lc maken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1267 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68039 - puch lc maken?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2625 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ts50cc 14-1-2014 22:54 Print topicpost

Posts: 353
hallo,

wij zijn van plan om een snelle cilinder van mn crosser op een puch proberen te maken.

nou heb ik een paar vragen.
moet er nog iets gebeuren met de krukas
en het lijkt me niet dat de cilinder direct past.

heeft iemand hier een beetje ervaring mee en of verstand van heeft?

.alvast bedankt.
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!

kenny77 14-1-2014 22:59 Print reply

Posts: 29286
Komt aardig wat bij kijken. Carters oplassen en bewerken voor de cross cilinder, waarschijnlijk krukas slag veranderen etc.

Niet zo gedaan dus.
 
ts50cc 14-1-2014 23:07 Print reply

Posts: 353
nee inderdaad het is een grote opgave maar natuurlijk een mooi projectje voor de brommercross
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
Audioholic 14-1-2014 23:29 Print reply
Posts: 330
af1 cilinder is redelijk makkenlijk pas te maken

carters oplassen, vulplaat.radje, waterpomp ect
 
The life is to short to listen to slow music (H)
honda fryslan 15-1-2014 10:08 Print reply

Posts: 1914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
hallo,

wij zijn van plan om een snelle cilinder van mn crosser op een puch proberen te maken.

nou heb ik een paar vragen.
moet er nog iets gebeuren met de krukas
en het lijkt me niet dat de cilinder direct past.

heeft iemand hier een beetje ervaring mee en of verstand van heeft?

.alvast bedankt.



Het mooiste is om de carters af te frezen en een aluminium plaat op de carters te lassen. Daarnaast kun je de cilinder aanpassen op de slag of de slag van je krukas aanpassen..

Klinkt voor sommigen vrij simpel maar zoals Kenny al zei zit er vrij veel werk in en is lang niet voor iedereen weg gelegd..

We hebben nog wel een puch blok met een Kawasaki kx80 cilinder te koop die helemaal klaar is.. voor meer info stuur je maar een pb..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Aprilia RX 50 2003 15-1-2014 11:03 Print reply

Posts: 6718
hoe wil je het gaan doen met de koeling? los pompje ofzo?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
ts50cc 15-1-2014 19:47 Print reply

Posts: 353
okee dat blokje spreekt me aan ik zal vragen het is namelijk voor een kameraad van me
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
erikep343 25-1-2014 22:51 Print reply
Posts: 1
Af1 cilinder pas maken is idd redelijk eenvoudig.
Cilinder van een crosser wordt lastiger en je krukas wandelt zo door je carters heen
K heb nog een mooie gilardoni 50snel liggen
 
honda fryslan 26-1-2014 10:19 Print reply

Posts: 1914
Dat het lastig is ben ik wel met je eens maar dat verhaal over de krukas is gewoon onzin..

Zoals hij nu al weet kost het gewoon aardig geld maar zeker niet onmogelijk..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-1-2014 11:41 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
Dat het lastig is ben ik wel met je eens maar dat verhaal over de krukas is gewoon onzin..

Zoals hij nu al weet kost het gewoon aardig geld maar zeker niet onmogelijk..



een std puch krukasje heeft vast en zeker geen enkele moeite met een of andere crosser cilinder nee....
 
K.H.S TUNING 26-1-2014 13:31 Print reply

Posts: 162
10 pk en max 14500 rpm vinden die krukasjes al niet leuk met een 70cc cilindertje moet niet verder gaan.
 
der Chef 26-1-2014 13:32 Print reply

Posts: 3265
De originele puch krukasssen zijn juist hartstikke sterk, enige nadeel dat ze allemaal de nodige kilometers al gehad hebben.

 
honda fryslan 26-1-2014 16:55 Print reply

Posts: 1914
Oke, je moet er wel een degelijke krukas in zetten maar dat moet eigenlijk ook al bij een gilardoni oid..

af1 zie ik het voordeel niet echt van.. hoop extra gewicht en kwetsbare onderdelen.

Als het te duur is om een goede watergekoelde cilinder op je puch te bouwen kun je beter een gilardoni goed laten bewerken..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
ts50cc 26-1-2014 18:14 Print reply

Posts: 353
het blok zijn we nu mee bezig dit laten we doen door iemand die we kennen
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
jordi50cc 26-1-2014 18:28 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
het blok zijn we nu mee bezig dit laten we doen door iemand die we kennen


als ik jou was zou ik goed luisteren naar de tips
die Alle jou geeft, deze mannen zijn niet voor niets
al een aantal jaren onverslaanbaar kampioen automaat klasse




trouwens hoi Alle! ik zie net dat je hier ook een acount hebt
de gegevens van de rol komen binnenkort jou kant op
we hebben nog niet de tijd gehad om ons er even
serieus in te verdiepen door de vele voorbereidingen
voor het nieuwe race jaar

Gr Jordi
 
JST performance
ts50cc 26-1-2014 18:31 Print reply

Posts: 353
daarom vraag ik het hier ook he voor tips die we kunnen gebruiken
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!

Dit topic is 2625 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved