Weer een topic over de tzr.
Hij was dus 2 x warm gelopen, heb de cilinder eraf gebeund en toen zag ik dit :
Nou was mijn vraag : kan ik er mee rijden als ik gewoon de cilinder zelf hoon dat de krassen er wat uit zijn en dr zuiger weer de krassen lichtjes uit schuur dat er niet teveel speling komt kan ik er dan mee rijden zonder teveel kracht/snelheid verlies te hebben of moet ik echt een nieuwe zuiger kopen of erger nog een nieuwe cilinder ? Ik hou meer van beunen dan geld uitgeven :p
Quote:Oorspronkelijk gepost door: JB1
Als je je cilinder er al af beunt dan moet je een nieuwe cil kopen.
Sws verse zuiger en poetsbeurt
De buitenkant van cil is gewoon goed alleen draadenden waren beetje vastgerot
Tgaat m om de binnen kant van cil want zitten wel behoorlijke krassen in, als ik die zou honen dat ie weer fris is en met verse zuiger zou ik dan veel speling hebben en snelheid/kracht verlies ?
als je dan toch zo van beunen houd, pak dan gewoon een stuk 600grit schuurpapier, haal dat door je cillinder en over je zuiger en plof het weer in elkaar, moet je alleen niet gaan huilen als het helemaal aan strond loopt
voor 45 euro heb je bij josdijkman een nieuwe cilinder + zuiger. moet je wel even kijken of je de goede kop hebt.
Dat hoekje uit de zuiger vertrouw ik ook niet. die zuiger heeft dan al een knauw gehad en er zal een boel van de sterkte in het materiaal weg zijn.
als de zuiger ruw is kun je hem voorzichtig met een schuurspons en jiff weer wat gladder maken (rees de diepe ruwe gleuven eruit). Deze methode heeft absoluut niet de voorkeur, maar als het allemaal niks mag kosten is het je beste optie buiten fietsen.
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.