ktm 4 ever |
1-2-2014 16:11 |
Posts: 379 |
Hoe kan ik het beste kijken/meten of ik de prolink lagers van m'n honda cr 250 moet vervangen?
Er zit geen speling op de achterbrug. maar als ik de brug omhoog doe met de hand voel ik wel iets van speling,dus zat ik te denken aan het prolink systeem?
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
3-2-2014 14:07 |
Posts: 6717 |
Klasgenootje van me heeft een tomosje gekocht. Een Tomos Flexer, vrijwel helemaal standaard. Nu loopt dingetje 45 en hij wil naar de 65 a 70. Mij leek het beste een 65/70cc. Maar eigenlijk ben ik helemaal niet thuis in de Tomos opvoerderij. Wat denken jullie dat de mooiste optie is?
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Royal Club |
3-2-2014 14:16 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ktm 4 ever
Hoe kan ik het beste kijken/meten of ik de prolink lagers van m'n honda cr 250 moet vervangen?
Er zit geen speling op de achterbrug. maar als ik de brug omhoog doe met de hand voel ik wel iets van speling,dus zat ik te denken aan het prolink systeem?
prolink of bovenste lager van de schokbreker zelf.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
kenny77 |
3-2-2014 14:22 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Klasgenootje van me heeft een tomosje gekocht. Een Tomos Flexer, vrijwel helemaal standaard. Nu loopt dingetje 45 en hij wil naar de 65 a 70. Mij leek het beste een 65/70cc. Maar eigenlijk ben ik helemaal niet thuis in de Tomos opvoerderij. Wat denken jullie dat de mooiste optie is?
sowieso 70cc pakken. 50cc is op elke brommer kut.
Standaard 50cc cilindertje kan je ook prima 65/70 laten lopen als je het wat bewerkt, daar niet van. Maarja wie wil er nu 50cc. :P
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
3-2-2014 14:30 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
sowieso 70cc pakken. 50cc is op elke brommer kut.
Standaard 50cc cilindertje kan je ook prima 65/70 laten lopen als je het wat bewerkt, daar niet van. Maarja wie wil er nu 50cc. :P
die gozer gaat t er gewoon om dat ie 65 a 70 kan. Heeft wel wat centjes en vroeg mij vandaag om wat advies, maar ken jij toevallig een leuk cilindertje ervoor? Weet niet of de cilinders van Tomos A3 passen?
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
kenny77 |
3-2-2014 22:14 |
Posts: 29286 |
We hebben een tijdje geleden een tomos gehad, maar geen andere cilinder opgezet.
Cilinder iets bewerkt en een uitlaat met een dikke bocht erop.
Hij ging toen zo'n 65 top.
Maar trok wel erg langzaam op.
Voor de rest niet zo veel verstand van tomos, als er een 70cc airsal voor te vinden is, zou ik die nemen.
Die zijn over het algemeen wel prima.
Met een standaard ogend uitlaatje met dikke bocht.
Dan zal het zo'n 70 lopen en nog fijn optrekken.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
3-2-2014 22:41 |
Posts: 6717 |
Voor een A3 weet ik wel vanalles te vinden, maar hiervoor nog niks, weet iemand of dat dezelfde cilinders zijn? lijkt bijna van niet.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
kenny77 |
3-2-2014 22:46 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
Brommers en meer |
4-2-2014 19:32 |
Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Klasgenootje van me heeft een tomosje gekocht. Een Tomos Flexer, vrijwel helemaal standaard. Nu loopt dingetje 45 en hij wil naar de 65 a 70. Mij leek het beste een 65/70cc. Maar eigenlijk ben ik helemaal niet thuis in de Tomos opvoerderij. Wat denken jullie dat de mooiste optie is?
ik had toen bij die a3 van mij een bullet uitlaat en een speciale vertanding (weet niet meer wat) verder helemaal standaard liep 75 op de scooter teller. dus zal in et echt wel 65 zijn ofzo
dat slome optrekken kan btw liggen aan een uitlaat die helemaal dicht zit (was het geval bij mijn tomos)
maar met n bullet uitlaat haal je al voldoende winst (voor 35 euro dan)
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
kenny77 |
5-2-2014 11:43 |
Posts: 29286 |
uitlaat was nieuw bij ons.
|
|
|
|
Viertakt |
5-2-2014 12:40 |
Posts: 3586 |
Kan iemand voor mij de cups van de remklauw in een NSR opmeten? Diameter en lengte?
Of weet iemand of een remklauw van een NSR het zelfde(of past) is als die van een MTX80R2 of een CRM75.
Adapterplaat is wel anders, maar de afstand tussende geleiders is het zelfde.
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 5-2-2014 om 12:51 uur.
Cup diameter van CRM75 is 2.54cm
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 5-2-2014 om 19:22 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
KlaasMarten |
5-2-2014 20:48 |
Posts: 423 |
Is de ontsteking, bobine en de CDI van een 50cc Honda MB5 blok, overzetbaar op een 80cc MB8 blok?
Dit bericht is gewijzigd door KlaasMarten op 5-2-2014 om 20:50 uur.
|
|
Haus am See |
|
Viertakt |
5-2-2014 21:15 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KlaasMarten
Is de ontsteking, bobine en de CDI van een 50cc Honda MB5 blok, overzetbaar op een 80cc MB8 blok?
Dit bericht is gewijzigd door KlaasMarten op 5-2-2014 om 20:50 uur.
Ja
|
|
Viertakt uber alles. |
|
KlaasMarten |
5-2-2014 21:25 |
Posts: 423 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]
Ja
Kan je wat specifieker wezen want het kan allemaal wel passen maar loopt het blok.dan ook
|
|
Haus am See |
|
NS1-Whisperer |
5-2-2014 21:27 |
Posts: 2160 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KlaasMarten
[...]
Kan je wat specifieker wezen want het kan allemaal wel passen maar loopt het blok.dan ook
Ja
|
|
"Risico is extra leven" |
|