Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen topic deel 51"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 813 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68032 - "Kleine vragen topic deel 51"
Pagina 41 van 45
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 49684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 6-4-2015 13:42 Print reply

Posts: 6717
Ik heb een RVS uitlaat gekocht, lekker onderhoudsvrij heb je dan in je hoofd.
Ik heb de uitlaat gemonteerd en de brommer onder het kleed gezet. 3 maand later maar eens een stukje rijden en verrek... Begint de uitlaat over de hele lengte te roesten, nog niet veel maar wel zichtbaar. Het was natuurlijk wederom te mooi om waar te zijn...

Nu wil ik hem gewoon netjes hittebestendig blank spuiten als bescherming. Eén deel van de uitlaat komt in de hitteband omdat hij lichtjes tegen de tank aan zit, dit is getest en wordt met de hitteband niet warm.

Kan iemand van jullie mij een bepaald type lak aanraden?

Het gaat om een Techigas Enox voor een Rieju MRT die pas gemaakt is op een Aprilia RX.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Viertakt 6-4-2015 14:00 Print reply

Posts: 3586
Motip hittebestendige lak, uitbakken in een oven. Zo'n 20 minuten op 160 graden.

Dat uitbakken zorgt er voor dat de lak uitglaast. Hierdoor wordt het knetterhard, benzinebestendig.

Ik heb zelf matzwart op mijn roestgevoelige proma op de MTX. Veel zand, snelle afkoeling door door diepe plassen rijden en het zit er nogsteeds behoorlijk vast op.

Voor zulk soort spul gebruik ik een oude tweedehands elektrische oven, kosten vaak geen drol en erg handig als je ook vaak carters en andere delen in hittebestendige lak spuit.

Ook is een oven erg handig om erg vaste lagers uit een blok te krijgen, gezien ze er gewoon uitvallen als je de zooi egaal heet stookt. Dit laatste gebruik ik voor o.a. JLO en Zundapp carters, gezien die erg makkelijk beschadigen bij gebruik van een lagertrekker.

Of voor het lassen van alu, ook eerst in de oven zodat het minder trekt.


Edit: mocht je nou geen oven hebben, dan werkt voor het uitglazen een verfstripper(fohn) en veel geduld ook wel.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 6-4-2015 om 14:04 uur.
 
Viertakt uber alles.
Aprilia RX 50 2003 6-4-2015 14:03 Print reply

Posts: 6717
Bedankt

De pijp past alleen niet in de oven...
Zou het zonder een beetje gaan (gewoon drogen zegmaar).

Ik heb al een oventje waar ik carters in doe. Ik reviseer minstens elke week een blok dus daar kom ik wel aardig uit
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Viertakt 6-4-2015 14:05 Print reply

Posts: 3586
Zie edit

Ikzelf heb een joekel van een oven, volgensmij uit een bakkerij voor broodjes
 
Viertakt uber alles.
Aprilia RX 50 2003 6-4-2015 14:07 Print reply

Posts: 6717
Ik heb een kleintje die precies op de plek een oud laatje past, passen ook precies 2 AM6 carters in. Dus normaal gesproken perfect voor mijn doeleinden.

Dat uitglazen, gebeurd dat ook niet gewoon met ophangen en 2 nachten late drogen in de schuur? Het is niet alsof ik er haast mee heb

Enkel plezier ritjes en als ik nu naar buiten kijk wordt dat de komende dagen geen plezier ritjes
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Viertakt 6-4-2015 14:42 Print reply

Posts: 3586
Nee, uitglazen werkt alleen op hogere tempratuur, wat je ook kunt doen is de boel monteren en het motortje zn werk laten doen om het heet te stoken. Echter is hittebestendige lak wat niet uitgeglaasd is behoorlijk zwak, en absoluut niet benzinebestendig, en ik weet ook niet of dit warm genoeg wordt.

Doe het anders met een verfbrander oid.

Er zijn ook wel hittebestendige 2k lakken die na drogen ready to go zijn, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 6-4-2015 om 14:43 uur.
 
Viertakt uber alles.
Aprilia RX 50 2003 6-4-2015 16:18 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Nee, uitglazen werkt alleen op hogere tempratuur, wat je ook kunt doen is de boel monteren en het motortje zn werk laten doen om het heet te stoken. Echter is hittebestendige lak wat niet uitgeglaasd is behoorlijk zwak, en absoluut niet benzinebestendig, en ik weet ook niet of dit warm genoeg wordt.

Doe het anders met een verfbrander oid.

Er zijn ook wel hittebestendige 2k lakken die na drogen ready to go zijn, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 6-4-2015 om 14:43 uur.


Oke dan maar even lekker met de fohn/brander.
Er moet hitteband omheen anders wordt het een beetje een zootje met de tank en vlak daarna met de inhoud.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
koller mtxsh 13-4-2015 20:58 Print reply
Posts: 99
Welk draadeind is het beste voor Honda MTX SH lucht gekoeld?

1. http://www.honda-m-s...en-mb-mt-mtx-50.html

2. http://www.honda-m-s...mbx-mtx50-80-lc.html
 
Viertakt 13-4-2015 22:07 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koller mtxsh
Welk draadeind is het beste voor Honda MTX SH lucht gekoeld?

1. http://www.honda-m-s...en-mb-mt-mtx-50.html

2. http://www.honda-m-s...mbx-mtx50-80-lc.html


2
 
Viertakt uber alles.
koller mtxsh 14-4-2015 8:18 Print reply
Posts: 99
Oké bedankt
 
Daanhonda 21-4-2015 0:46 Print reply
Posts: 88
Iemand enig idee of een standaard Am6 krukas een doppler vortex cilinder kitje gaat houden en hoe slijtvast is dit kitje?? Schatting van aantal km's dat je kan rijden??
 
Aprilia RX 50 2003 21-4-2015 16:02 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daanhonda
Iemand enig idee of een standaard Am6 krukas een doppler vortex cilinder kitje gaat houden en hoe slijtvast is dit kitje?? Schatting van aantal km's dat je kan rijden??


Het 50cc kitje bedoel je? Kan die inderdaad aan (mits de rest van de setup en je rijgedrag niet extreem hoogtoerig is). Ben niet heel bekend met het kitje, slijtvastheid durf ik niks over te zeggen.


 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
koller mtxsh 21-4-2015 22:11 Print reply
Posts: 99
Ik heb vandaag getankt en berekent wat het verbruik is van men Mtx. Die rijd dus 140 km met 6 liter mengsmering, komt neer op 1:23. Is dat niet veel te weinig voor een 70cc parmakit, 18mm Keihin en proma uitlaat?

Max 10 à 11k tpm en 95 km/u.

Hoef ik me geen zorgen te maken dat die kapot loopt?
Terwijl die aan de rijke kant staat.
 
Viertakt 21-4-2015 22:22 Print reply

Posts: 3586
Zoiets doet mijn MTX met 70 charmo, proma en 18mm keihin ook, iets laagtoeriger dan die parmakut, maar ook behoorlijk kort vertand.

Overigens, ik heb wel slechte ervaring met zo'n parmakit, eigenlijk is de uitlaatpoort te breed, bij een beetje slijtage wil die nog wel eens happen...

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 21-4-2015 om 22:55 uur.
 
Viertakt uber alles.
JB1 21-4-2015 22:34 Print reply

Posts: 14881
Mwoah, ik reed ook 1:22 oid met een 110 Zeta.

Betekent dat alle onderdelen effectief samenwerken, dat is juist wat je wil

Je teller is mogelijk ook iets optimistisch.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 49684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 41 van 45
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved