Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #68032 - "Kleine vragen topic deel 51"
|
Pagina 41 van 45
|
Dit topic is 49684 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
6-4-2015 13:42 |
Posts: 6717 |
Ik heb een RVS uitlaat gekocht, lekker onderhoudsvrij heb je dan in je hoofd.
Ik heb de uitlaat gemonteerd en de brommer onder het kleed gezet. 3 maand later maar eens een stukje rijden en verrek... Begint de uitlaat over de hele lengte te roesten, nog niet veel maar wel zichtbaar. Het was natuurlijk wederom te mooi om waar te zijn...
Nu wil ik hem gewoon netjes hittebestendig blank spuiten als bescherming. Eén deel van de uitlaat komt in de hitteband omdat hij lichtjes tegen de tank aan zit, dit is getest en wordt met de hitteband niet warm.
Kan iemand van jullie mij een bepaald type lak aanraden?
Het gaat om een Techigas Enox voor een Rieju MRT die pas gemaakt is op een Aprilia RX.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Viertakt |
6-4-2015 14:00 |
Posts: 3586 |
Motip hittebestendige lak, uitbakken in een oven. Zo'n 20 minuten op 160 graden.
Dat uitbakken zorgt er voor dat de lak uitglaast. Hierdoor wordt het knetterhard, benzinebestendig.
Ik heb zelf matzwart op mijn roestgevoelige proma op de MTX. Veel zand, snelle afkoeling door door diepe plassen rijden en het zit er nogsteeds behoorlijk vast op.
Voor zulk soort spul gebruik ik een oude tweedehands elektrische oven, kosten vaak geen drol en erg handig als je ook vaak carters en andere delen in hittebestendige lak spuit.
Ook is een oven erg handig om erg vaste lagers uit een blok te krijgen, gezien ze er gewoon uitvallen als je de zooi egaal heet stookt. Dit laatste gebruik ik voor o.a. JLO en Zundapp carters, gezien die erg makkelijk beschadigen bij gebruik van een lagertrekker.
Of voor het lassen van alu, ook eerst in de oven zodat het minder trekt.
Edit: mocht je nou geen oven hebben, dan werkt voor het uitglazen een verfstripper(fohn) en veel geduld ook wel.
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 6-4-2015 om 14:04 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
6-4-2015 14:03 |
Posts: 6717 |
Bedankt
De pijp past alleen niet in de oven...
Zou het zonder een beetje gaan (gewoon drogen zegmaar).
Ik heb al een oventje waar ik carters in doe. Ik reviseer minstens elke week een blok dus daar kom ik wel aardig uit
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Viertakt |
6-4-2015 14:05 |
Posts: 3586 |
Zie edit
Ikzelf heb een joekel van een oven, volgensmij uit een bakkerij voor broodjes
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
6-4-2015 14:07 |
Posts: 6717 |
Ik heb een kleintje die precies op de plek een oud laatje past, passen ook precies 2 AM6 carters in. Dus normaal gesproken perfect voor mijn doeleinden.
Dat uitglazen, gebeurd dat ook niet gewoon met ophangen en 2 nachten late drogen in de schuur? Het is niet alsof ik er haast mee heb
Enkel plezier ritjes en als ik nu naar buiten kijk wordt dat de komende dagen geen plezier ritjes
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Viertakt |
6-4-2015 14:42 |
Posts: 3586 |
Nee, uitglazen werkt alleen op hogere tempratuur, wat je ook kunt doen is de boel monteren en het motortje zn werk laten doen om het heet te stoken. Echter is hittebestendige lak wat niet uitgeglaasd is behoorlijk zwak, en absoluut niet benzinebestendig, en ik weet ook niet of dit warm genoeg wordt.
Doe het anders met een verfbrander oid.
Er zijn ook wel hittebestendige 2k lakken die na drogen ready to go zijn, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 6-4-2015 om 14:43 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
6-4-2015 16:18 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Nee, uitglazen werkt alleen op hogere tempratuur, wat je ook kunt doen is de boel monteren en het motortje zn werk laten doen om het heet te stoken. Echter is hittebestendige lak wat niet uitgeglaasd is behoorlijk zwak, en absoluut niet benzinebestendig, en ik weet ook niet of dit warm genoeg wordt.
Doe het anders met een verfbrander oid.
Er zijn ook wel hittebestendige 2k lakken die na drogen ready to go zijn, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 6-4-2015 om 14:43 uur.
Oke dan maar even lekker met de fohn/brander.
Er moet hitteband omheen anders wordt het een beetje een zootje met de tank en vlak daarna met de inhoud.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
koller mtxsh |
13-4-2015 20:58 |
|
Viertakt |
13-4-2015 22:07 |
Posts: 3586 |
|
|
Viertakt uber alles. |
|
koller mtxsh |
14-4-2015 8:18 |
|
Daanhonda |
21-4-2015 0:46 |
Posts: 88 |
Iemand enig idee of een standaard Am6 krukas een doppler vortex cilinder kitje gaat houden en hoe slijtvast is dit kitje?? Schatting van aantal km's dat je kan rijden??
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
21-4-2015 16:02 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daanhonda
Iemand enig idee of een standaard Am6 krukas een doppler vortex cilinder kitje gaat houden en hoe slijtvast is dit kitje?? Schatting van aantal km's dat je kan rijden??
Het 50cc kitje bedoel je? Kan die inderdaad aan (mits de rest van de setup en je rijgedrag niet extreem hoogtoerig is). Ben niet heel bekend met het kitje, slijtvastheid durf ik niks over te zeggen.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
koller mtxsh |
21-4-2015 22:11 |
Posts: 99 |
Ik heb vandaag getankt en berekent wat het verbruik is van men Mtx. Die rijd dus 140 km met 6 liter mengsmering, komt neer op 1:23. Is dat niet veel te weinig voor een 70cc parmakit, 18mm Keihin en proma uitlaat?
Max 10 à 11k tpm en 95 km/u.
Hoef ik me geen zorgen te maken dat die kapot loopt?
Terwijl die aan de rijke kant staat.
|
|
|
|
Viertakt |
21-4-2015 22:22 |
Posts: 3586 |
Zoiets doet mijn MTX met 70 charmo, proma en 18mm keihin ook, iets laagtoeriger dan die parmakut, maar ook behoorlijk kort vertand.
Overigens, ik heb wel slechte ervaring met zo'n parmakit, eigenlijk is de uitlaatpoort te breed, bij een beetje slijtage wil die nog wel eens happen...
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 21-4-2015 om 22:55 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
JB1 |
21-4-2015 22:34 |
Posts: 14881 |
Mwoah, ik reed ook 1:22 oid met een 110 Zeta.
Betekent dat alle onderdelen effectief samenwerken, dat is juist wat je wil
Je teller is mogelijk ook iets optimistisch.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Dit topic is 49684 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 41 van 45
|
|