MaXi-PuCh |
28-1-2015 6:48 |
Posts: 1531 |
Jup, probleem is dat ik de maten niet weet, en de brommer nodig heb om op mn werk te komen
Daarom leek bestellen mij ff het makkelijkst
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Derbi-Olaf |
28-1-2015 15:05 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
hallo,
weet iemand wat de lengte van een honda mtx sh drijfstang is van hart tot hart
de drijfstanglengte is 41.4 corrigeer me als dit niet klopt.
gr mitchell
90mm zo uit mijn hoofd. 41.4 is de slag.
85 of 90 durf niet met 100% zekerheid te zeggen.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
mvv mtx |
28-1-2015 15:07 |
Posts: 243 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
90mm zo uit mijn hoofd. 41.4 is de slag.
85 of 90 durf niet met 100% zekerheid te zeggen.
oke ga ik uit van 90 hartstikke bedankt
|
|
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad |
|
Derbi-Olaf |
28-1-2015 15:09 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
[...]
oke ga ik uit van 90 hartstikke bedankt
Als het is voor het berekenen van timingen zit er sowieso niet zo heel veel verschil in. dus dan steekt het niet op die paar mm.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
mvv mtx |
28-1-2015 15:14 |
Posts: 243 |
ja daar is het wel voor ik gebruik deze formule
T=R+L+C-E
R is de slag gedeeld door 2 in mm.
L is is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm.
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm.
E is Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm.
dus 41.4/2= 20,7mm =R
90mm =L
C= maar ik zit met c ik heb dit niet opgemeten maar dit zou wel paar mm toch?
E is 24,5 mm
|
|
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad |
|
Derbi-Olaf |
28-1-2015 15:31 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
ja daar is het wel voor ik gebruik deze formule
T=R+L+C-E
R is de slag gedeeld door 2 in mm.
L is is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm.
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm.
E is Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm.
dus 41.4/2= 20,7mm =R
90mm =L
C= maar ik zit met c ik heb dit niet opgemeten maar dit zou wel paar mm toch?
E is 24,5 mm
C is een belangrijke die je ook precies moet meten.
Ook wel je deck-height genoemt.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
mvv mtx |
28-1-2015 15:44 |
Posts: 243 |
kijk ik kom nu uit op 88.1 graden maar dit leek me nit goed omdat iedereen het altijd heeft over 180 enz
c is bij mij echt maar 2 a 4 millimeter
41.4/2 20.7 + 90 + 2 = 112.6 - 24.5= 88.1 graden
of doe ik nu wat verkeerd
|
|
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad |
|
Derbi-Olaf |
28-1-2015 15:56 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
kijk ik kom nu uit op 88.1 graden maar dit leek me nit goed omdat iedereen het altijd heeft over 180 enz
c is bij mij echt maar 2 a 4 millimeter
41.4/2 20.7 + 90 + 2 = 112.6 - 24.5= 88.1 graden
of doe ik nu wat verkeerd
Heb je eventueel een poortmap met wat gegevens voor me?
Dan zal ik eens even rekenen?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
mvv mtx |
28-1-2015 16:03 |
Posts: 243 |
sorry
Dit bericht is gewijzigd door mvv mtx op 28-1-2015 om 16:06 uur.
|
|
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad |
|
mvv mtx |
28-1-2015 16:05 |
Posts: 243 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
[...]
wat een gekut met die foto haha
oke hartstikke bedankt alvast
Dit bericht is gewijzigd door mvv mtx op 28-1-2015 om 16:06 uur.
|
|
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad |
|
Derbi-Olaf |
28-1-2015 16:28 |
Posts: 14999 |
Met deckheight 0mm zit je op uitlaat 172 en spoel 115.
Met deckheight 1mm zit je op uitlaat 178 en spoel 122.5
Met deckheight 2mm zit je op uitlaat 183.5 en spoel 129.5
Met deckheight 3mm zit je op uitlaat 189 en spoel 136
Als het iets van mij zou zijn wat ik moest klaarmaken dan zou ik:
Zorgen dat het gemonteerd deck-height 2,4 mm heeft, dan de uitlaatpoort 1mm omhooghalen. Dan kom je op timingen 132-191.
Vrij ideaal
Omdat je dan met een deckheight van 2.4 mm zit te kijken, moet je wel je kop aanpassen dat ' in de cilinder valt ong 1.7mm.
Dan hou je een squish van 0.7 mm over.
Die cilinder ICM een goede uitlaat is vermogen gegarandeerd
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
mvv mtx |
28-1-2015 16:56 |
Posts: 243 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Met deckheight 0mm zit je op uitlaat 172 en spoel 115.
Met deckheight 1mm zit je op uitlaat 178 en spoel 122.5
Met deckheight 2mm zit je op uitlaat 183.5 en spoel 129.5
Met deckheight 3mm zit je op uitlaat 189 en spoel 136
Als het iets van mij zou zijn wat ik moest klaarmaken dan zou ik:
Zorgen dat het gemonteerd deck-height 2,4 mm heeft, dan de uitlaatpoort 1mm omhooghalen. Dan kom je op timingen 132-191.
Vrij ideaal
Omdat je dan met een deckheight van 2.4 mm zit te kijken, moet je wel je kop aanpassen dat ' in de cilinder valt ong 1.7mm.
Dan hou je een squish van 0.7 mm over.
Die cilinder ICM een goede uitlaat is vermogen gegarandeerd
het is een Belgische ge2
aaah hartstikke mooi ja het is voor een opmaat uitlaat me baas heeft de cilinder getuned toen ik op vakantie was
oke maak ik de uitlaat poort nog een mm hoger
maar als jij mij was zou je dus me kop aanpassen zodat die 1.7 mm in me cilinder valt? als ik het allemaal goed begrijp.
zou ik misschien mogen vragen hoe je dit nou zo had berekent? de timing zegmaar ,of wat ik fout heb gedaan of is dit het geheim van de smid haha
naar alvast bedankt kan ik weer verder
|
|
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad |
|
kenny77 |
29-1-2015 13:58 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
Kan ik een zuiger welke gemaakt is voor een alu cilinder met nicaseal wand, gebruiken in een gietijzer cilinder?
Aangezien ik niet zeker weet of de zuigerveren voor bijde cilinders van het zelfde materiaal gemaakt zijn.
Ja, alleen bij chroom wand cilinders moet je opletten dat je geen chroom veer gebruikt.
|
|
|
|
thomasva |
29-1-2015 17:51 |
Posts: 3 |
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om een mbk booster te kopen maar ik vraag me af of ik hier niet te groot voor ben. Ik ben 1m90.
De zithoogte is ongeveer 770 mm. Ben ik hier te groot voor of niet ?
alvast bedankt !
|
|
|
|
Brommers en meer |
30-1-2015 20:29 |
Posts: 1966 |
ik zat te kijken, een technigas enox:
-is dat daadwerkelijk rvs?
-is het een tourenbeuker op 50cc?
wil hem zelf plaatsen in combinatie met mijn huidige 80cc, dit omdat mn jollymoto pijp doorgerot is
en uiteraard de jollymoto demper weer plaatsen
Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 30-1-2015 om 20:29 uur.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thomasva
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om een mbk booster te kopen maar ik vraag me af of ik hier niet te groot voor ben. Ik ben 1m90.
De zithoogte is ongeveer 770 mm. Ben ik hier te groot voor of niet ?
alvast bedankt !
als je achterop het zadel gaat zitten is er niks aan de hand denk ik
Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 30-1-2015 om 20:43 uur.
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|