Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen topic deel 51"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 872 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68032 - "Kleine vragen topic deel 51"
Pagina 37 van 45
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 43, 44, 45Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 49690 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MaXi-PuCh 28-1-2015 6:48 Print reply

Posts: 1531
Jup, probleem is dat ik de maten niet weet, en de brommer nodig heb om op mn werk te komen

Daarom leek bestellen mij ff het makkelijkst
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Derbi-Olaf 28-1-2015 15:05 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
hallo,

weet iemand wat de lengte van een honda mtx sh drijfstang is van hart tot hart

de drijfstanglengte is 41.4 corrigeer me als dit niet klopt.

gr mitchell

90mm zo uit mijn hoofd. 41.4 is de slag.

85 of 90 durf niet met 100% zekerheid te zeggen.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mvv mtx 28-1-2015 15:07 Print reply

Posts: 243
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

90mm zo uit mijn hoofd. 41.4 is de slag.

85 of 90 durf niet met 100% zekerheid te zeggen.


oke ga ik uit van 90 hartstikke bedankt
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
Derbi-Olaf 28-1-2015 15:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
[...]


oke ga ik uit van 90 hartstikke bedankt



Als het is voor het berekenen van timingen zit er sowieso niet zo heel veel verschil in. dus dan steekt het niet op die paar mm.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mvv mtx 28-1-2015 15:14 Print reply

Posts: 243
ja daar is het wel voor ik gebruik deze formule

T=R+L+C-E 

R is de slag gedeeld door 2 in mm. 
L is is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm. 
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm. 
E is Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm. 


dus 41.4/2= 20,7mm =R
90mm =L
C= maar ik zit met c ik heb dit niet opgemeten maar dit zou wel paar mm toch?

E is 24,5 mm
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
Derbi-Olaf 28-1-2015 15:31 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
ja daar is het wel voor ik gebruik deze formule

T=R+L+C-E 

R is de slag gedeeld door 2 in mm. 
L is is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm. 
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm. 
E is Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm. 


dus 41.4/2= 20,7mm =R
90mm =L
C= maar ik zit met c ik heb dit niet opgemeten maar dit zou wel paar mm toch?

E is 24,5 mm

C is een belangrijke die je ook precies moet meten.

Ook wel je deck-height genoemt.


 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mvv mtx 28-1-2015 15:44 Print reply

Posts: 243
kijk ik kom nu uit op 88.1 graden maar dit leek me nit goed omdat iedereen het altijd heeft over 180 enz
c is bij mij echt maar 2 a 4 millimeter

41.4/2 20.7 + 90 + 2 = 112.6 - 24.5= 88.1 graden

of doe ik nu wat verkeerd
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
Derbi-Olaf 28-1-2015 15:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
kijk ik kom nu uit op 88.1 graden maar dit leek me nit goed omdat iedereen het altijd heeft over 180 enz
c is bij mij echt maar 2 a 4 millimeter

41.4/2 20.7 + 90 + 2 = 112.6 - 24.5= 88.1 graden

of doe ik nu wat verkeerd



Heb je eventueel een poortmap met wat gegevens voor me?

Dan zal ik eens even rekenen?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mvv mtx 28-1-2015 16:03 Print reply

Posts: 243
sorry

Dit bericht is gewijzigd door mvv mtx op 28-1-2015 om 16:06 uur.
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
mvv mtx 28-1-2015 16:05 Print reply

Posts: 243
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
[...]
wat een gekut met die foto haha

oke hartstikke bedankt alvast


Dit bericht is gewijzigd door mvv mtx op 28-1-2015 om 16:06 uur.
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
Derbi-Olaf 28-1-2015 16:28 Print reply

Posts: 14999
Met deckheight 0mm zit je op uitlaat 172 en spoel 115.

Met deckheight 1mm zit je op uitlaat 178 en spoel 122.5

Met deckheight 2mm zit je op uitlaat 183.5 en spoel 129.5

Met deckheight 3mm zit je op uitlaat 189 en spoel 136



Als het iets van mij zou zijn wat ik moest klaarmaken dan zou ik:

Zorgen dat het gemonteerd deck-height 2,4 mm heeft, dan de uitlaatpoort 1mm omhooghalen. Dan kom je op timingen 132-191.
Vrij ideaal

Omdat je dan met een deckheight van 2.4 mm zit te kijken, moet je wel je kop aanpassen dat ' in de cilinder valt ong 1.7mm.
Dan hou je een squish van 0.7 mm over.

Die cilinder ICM een goede uitlaat is vermogen gegarandeerd
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mvv mtx 28-1-2015 16:56 Print reply

Posts: 243
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Met deckheight 0mm zit je op uitlaat 172 en spoel 115.

Met deckheight 1mm zit je op uitlaat 178 en spoel 122.5

Met deckheight 2mm zit je op uitlaat 183.5 en spoel 129.5

Met deckheight 3mm zit je op uitlaat 189 en spoel 136



Als het iets van mij zou zijn wat ik moest klaarmaken dan zou ik:

Zorgen dat het gemonteerd deck-height 2,4 mm heeft, dan de uitlaatpoort 1mm omhooghalen. Dan kom je op timingen 132-191.
Vrij ideaal

Omdat je dan met een deckheight van 2.4 mm zit te kijken, moet je wel je kop aanpassen dat ' in de cilinder valt ong 1.7mm.
Dan hou je een squish van 0.7 mm over.


Die cilinder ICM een goede uitlaat is vermogen gegarandeerd

het is een Belgische ge2


aaah hartstikke mooi ja het is voor een opmaat uitlaat me baas heeft de cilinder getuned toen ik op vakantie was
oke maak ik de uitlaat poort nog een mm hoger
maar als jij mij was zou je dus me kop aanpassen zodat die 1.7 mm in me cilinder valt? als ik het allemaal goed begrijp.

zou ik misschien mogen vragen hoe je dit nou zo had berekent? de timing zegmaar ,of wat ik fout heb gedaan of is dit het geheim van de smid haha
naar alvast bedankt kan ik weer verder

 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
kenny77 29-1-2015 13:58 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
Kan ik een zuiger welke gemaakt is voor een alu cilinder met nicaseal wand, gebruiken in een gietijzer cilinder?

Aangezien ik niet zeker weet of de zuigerveren voor bijde cilinders van het zelfde materiaal gemaakt zijn.

Ja, alleen bij chroom wand cilinders moet je opletten dat je geen chroom veer gebruikt.
 
thomasva 29-1-2015 17:51 Print reply
Posts: 3
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een mbk booster te kopen maar ik vraag me af of ik hier niet te groot voor ben. Ik ben 1m90.
De zithoogte is ongeveer 770 mm. Ben ik hier te groot voor of niet ?
alvast bedankt !
 
Brommers en meer 30-1-2015 20:29 Print reply

Posts: 1966
ik zat te kijken, een technigas enox:
-is dat daadwerkelijk rvs?
-is het een tourenbeuker op 50cc?

wil hem zelf plaatsen in combinatie met mijn huidige 80cc, dit omdat mn jollymoto pijp doorgerot is


en uiteraard de jollymoto demper weer plaatsen

Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 30-1-2015 om 20:29 uur.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thomasva
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een mbk booster te kopen maar ik vraag me af of ik hier niet te groot voor ben. Ik ben 1m90.
De zithoogte is ongeveer 770 mm. Ben ik hier te groot voor of niet ?
alvast bedankt !


als je achterop het zadel gaat zitten is er niks aan de hand denk ik

Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 30-1-2015 om 20:43 uur.
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha

Dit topic is 49690 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 37 van 45
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 43, 44, 45Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved