Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen topic deel 51"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 902 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68032 - "Kleine vragen topic deel 51"
Pagina 36 van 45
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 43, 44, 45Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 49692 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 13-1-2015 20:05 Print reply

Posts: 6717
Een slag van een motor bedoel je? 1 slag is 180 graden in dat geval.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
koller mtxsh 13-1-2015 21:25 Print reply
Posts: 99
Ja dat snap ik, maar ik bedoel een slag met een schroevendraaier, de ene zegt 360 en de ander 180

Als de luchtschroef bijvoorbeeld 2 slagen uit moet is dat dan 1 rondje of 2?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-1-2015 21:46 Print reply

Posts: 8601
De slag is de afstand die de zuiger aflegt, tussen bovenste en onderste dode punt.
Bij een tweetaktmotor levert de zuiger arbeid bij elke neergaande beweging van de zuigers in de cilinders. Dus één arbeidsslag per 360°.
Bij een viertaktmotor levert de zuiger arbeid bij elke tweede neergaande beweging. Dus één arbeidsslag per 720°.
Je kan een arbeidsslag dus als een lengtemaat of als een aantal graden bekijken.
Maar als je meerdere zuigers hebt, heb je natuurlijk ook meer arbeidsslagen, zij het in het geheel van de motor. Dus ook minder graden voordat er een arbeidsslag is, maar het aantal graden hangt af van hoe de motor geconstrueerd is ( vb in V, boxer, lijn ).

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-1-2015 21:47 Print reply

Posts: 8601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koller mtxsh
Ja dat snap ik, maar ik bedoel een slag met een schroevendraaier, de ene zegt 360 en de ander 180

Als de luchtschroef bijvoorbeeld 2 slagen uit moet is dat dan 1 rondje of 2?


Dan is een slag 360°.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
koller mtxsh 13-1-2015 22:00 Print reply
Posts: 99
Oké bedankt

 
maerijn 15-1-2015 12:33 Print reply

Posts: 2455
Hoi, wat is de beste methode om een setje veren te spuiten, en dat de verf blijft zitten? Er zit natuurlijk beweging in en het zou snel kunnen afbladeren. Poedercoaten of zelf spuiten?

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 15-1-2015 om 12:33 uur.
 
jarnof97 20-1-2015 20:08 Print reply
Posts: 7
heb ook een vraagje,
ik heb een MH Furia (zoon AM6 blok)en nu heb ik aan mijn contactslot 6polen en maar 4 draadjes. alleen het grijze draadje is los. hij kan op pool 2,4 of 6(ze zijn genummerd). welke moet ik hebben???? heb voor de rest zwart geel en groene draadjes
 
hank is oal
jarnof97 20-1-2015 20:09 Print reply
Posts: 7
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Hoi, wat is de beste methode om een setje veren te spuiten, en dat de verf blijft zitten? Er zit natuurlijk beweging in en het zou snel kunnen afbladeren. Poedercoaten of zelf spuiten?

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 15-1-2015 om 12:33 uur.

poedercoaten is altijd beter, zeker in dit geval. de vraag is net, heb je het er voor over?
 
hank is oal
WiZZ [wesley] 20-1-2015 23:28 Print reply

Posts: 4831
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Hoi, wat is de beste methode om een setje veren te spuiten, en dat de verf blijft zitten? Er zit natuurlijk beweging in en het zou snel kunnen afbladeren. Poedercoaten of zelf spuiten?

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 15-1-2015 om 12:33 uur.



flexible blijvende verf en dan kan je er bv jachtlak over doen voor steen slag.

(dam dit is lang geleden)

 
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk!
TimDT50 21-1-2015 20:35 Print reply
Posts: 7
Hallo,

Ik heb een kleine vraag. Ik heb een Yamaha DT50 SM uit 2007. Als je op de brommer zit heb je links een tankje voor mengsmerig en rechts heb ik een radiator met schroefdop. Mijn vraag is waar vul je de koelvloeistof eigenlijk bij?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Met vriendelijke groet,

Tim
 
Aprilia RX 50 2003 21-1-2015 20:36 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimDT50
Hallo,

Ik heb een kleine vraag. Ik heb een Yamaha DT50 SM uit 2007. Als je op de brommer zit heb je links een tankje voor mengsmerig en rechts heb ik een radiator met schroefdop. Mijn vraag is waar vul je de koelvloeistof eigenlijk bij?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Met vriendelijke groet,

Tim


Die vul je bij bovenop de radiateur. Die schroefdop die jij hebt gezien.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
MaXi-PuCh 22-1-2015 22:30 Print reply

Posts: 1531
Kan ik een zuiger welke gemaakt is voor een alu cilinder met nicaseal wand, gebruiken in een gietijzer cilinder?

Aangezien ik niet zeker weet of de zuigerveren voor bijde cilinders van het zelfde materiaal gemaakt zijn.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
mvv mtx 27-1-2015 16:59 Print reply

Posts: 243
hallo,

weet iemand wat de lengte van een honda mtx sh drijfstang is van hart tot hart

de drijfstanglengte is 41.4 corrigeer me als dit niet klopt.

gr mitchell
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
MaXi-PuCh 27-1-2015 22:50 Print reply

Posts: 1531
Ik kan nergens op internet achterbrug bussen vinden voor derbi gpr. Zouden die van een senda ook passen?

Deze dus;
http://www.bromfiets...p;artikelNr=DE754305
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Cas DT 27-1-2015 23:25 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
Ik kan nergens op internet achterbrug bussen vinden voor derbi gpr. Zouden die van een senda ook passen?

Deze dus;
http://www.bromfiets...p;artikelNr=DE754305



Dan draai je die zelf toch?
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!

Dit topic is 49692 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 36 van 45
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 43, 44, 45Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved