Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen topic deel 51"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 786 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68032 - "Kleine vragen topic deel 51"
Pagina 35 van 45
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 43, 44, 45Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 49694 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 28-12-2014 18:16 Print reply

Posts: 14999
bij het inschrijven van een 2dehands voertuig in belgie hoef je nog geen nieuwe nummerplaat. dit gaat voorlopig nog zonder.

Regel geldt enkel voor nieuwe voertuigen.

Gr Olaf


Div doet trouwens laatste tijd best wel behoorlijk irritant. Origineel GVA is een must. evenals een 100% correct ingevulde aanvraag tot inschrijving. Vroeger zagen ze een klein foutje wel door de vingers. Nu krijg je meteen je papieren retour met achterhouden van je COC/GVA.

Je wordt dus schaakmat gezet.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 28-12-2014 om 18:19 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 28-12-2014 20:09 Print reply

Posts: 8601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
bij het inschrijven van een 2dehands voertuig in belgie hoef je nog geen nieuwe nummerplaat. dit gaat voorlopig nog zonder.

Regel geldt enkel voor nieuwe voertuigen.

Gr Olaf


Div doet trouwens laatste tijd best wel behoorlijk irritant. Origineel GVA is een must. evenals een 100% correct ingevulde aanvraag tot inschrijving. Vroeger zagen ze een klein foutje wel door de vingers. Nu krijg je meteen je papieren retour met achterhouden van je COC/GVA.

Je wordt dus schaakmat gezet.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 28-12-2014 om 18:19 uur.


Huh ik heb nog nooit een origineel GVA aan DIV hoeven te geven, dat staat niet op naam en er hoeft dus ook niets aan gedaan te worden door DIV. Dat is dus iets nieuws ? Een kentekenbewijs o.d. bij import is natuurlijk iets anders.

http://www.mobilit.b...chrijving/procedure/
http://www.mobilit.b...inschrijving/webdiv/


Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 28-12-2014 om 20:21 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
koller mtxsh 30-12-2014 19:55 Print reply
Posts: 99
Hoi
Welke hittegraad van de bougie zou ik moeten hebben voor een 70cc parmakit MTX SH B8ES of B9ES.
 
Viertakt 30-12-2014 20:04 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koller mtxsh
Hoi
Welke hittegraad van de bougie zou ik moeten hebben voor een 70cc parmakit MTX SH B8ES of B9ES.


Parmakit is vrij hoogtoerig, pak maar een 9
 
Viertakt uber alles.
koller mtxsh 30-12-2014 20:35 Print reply
Posts: 99
Oké bedankt
 
koller mtxsh 6-1-2015 18:07 Print reply
Posts: 99
Hallo
Ik ben een 70cc parmakit aan het afstellen, die doet het redelijk goed maar als ik volgas optrek dan stottert die een beetje.

Staat die nu te rijk of te arm?
(Ik hoop te rijk want dan heb ik de goede gasnaald)
 
GRIEVINK 9-1-2015 22:26 Print reply

Posts: 259
Hallo allemaal,

ik heb een peugeot zenith die maar niet wil vonken.
veranderd :

bougie (nieuw)
bobine incl kabel en dop (nieuw)
cdi is (getest)
spoelen (geleend en werkend)

Alles doorgemeten en komt nergens op uit.

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Gr Grievink
 
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis!
Cas DT 9-1-2015 22:30 Print reply

Posts: 3131
aarde?

Killswitch, ook een leuke.
Contactslot.

Dit bericht is gewijzigd door Cas DT op 9-1-2015 om 22:33 uur.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
GRIEVINK 10-1-2015 0:09 Print reply

Posts: 259
Goeie aarde. Contactslot doorgelust en ook daar is niks uitgekomen
 
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis!
MaXi-PuCh 10-1-2015 12:53 Print reply

Posts: 1531
Goedemiddag,

Ook mijn derbi die al duizenden kilometers trouwe dienst heeft bewezen zonder stil te komen staan heeft nu last van het 'geen-vonk' syndroom

De gpr startte altijd met een korte druk op de knop.
Donderdag toen ik uit mn werk naar huis zou gaan startte hij ineens pas na 30meter lopen, niet goed dus. Was wat miezerig weer. Echter was ik vlak daarvoor vergeten de koppeling in te trekken bij het starten terwijl hij nog in versnelling stond, dus ik dacht dat het daar aan had geleden.

Toen ik thuis was (13km) startte hij wel weer direct goed, en savonds toen hij al lang afgekoeld was ook weer top.

Gisteren zonder enig probleem ook heen en weer naar mn werk gekomen. Toen ik hem savonds wilde starten (nadat hij paar uurtjes in de regen had gestaan) gaf hij weer de geest.

Toen gelijk maar ff getest en geconstateerd dat hij niet vonkt. Probleem zal dus een combinatie van vocht en kabelbreu oid zijn want ik heb nooit eerder problemen gehad met vocht.

Had al even gelezen dat je voor de vonk maar 3 draden nodig hebt. Die ga ik dus doormeten, maar weet iemand ook hoe ik zou kunnen vaststellen dat het aan de bobine ligt bijvoorbeeld?

En welke draad vanaf de cdi is de 'kill' draad? Met contact aan zou de weerstand tussen die draad en de massa oneindig groot moeten zijn toch? En met contact uit zo klein mogelijk?

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 10-1-2015 om 12:56 uur.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Aprilia RX 50 2003 10-1-2015 14:54 Print reply

Posts: 6717
Jouw laatste alinea klopt volledig, de kleur bij een GPR zou ik zo niet weten, maar op de CDI zit hij in de aansluiting waar ''Stop'' op staat.

Weet jij toevallig wat voor ontsteking er op zit? Als het de Ducati is heb ik nog wel een mooie handleiding voor het doormeten van de ontsteking van een AM6, die werkt ook met Ducati ontstekingen.
Van de oude Derbi's weet ik dat die hetzelfde systeem hadden.

Heb je al een waterdichte bougiedop? Zo nee dan dat sowieso even ophalen. Dan heb je ook gelijk de dop uitgesloten.

Verder kun je altijd even een nieuwe bougie proberen, is dat het niet dan heb je dat iig weer vers.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
MaXi-PuCh 10-1-2015 19:29 Print reply

Posts: 1531
Tussen de bougiekabel en de massa heb ik een weerstand gemten van ongeveer 2ohm, terijl het volgens mij 5-7kohm hoort te zijn?
Niet goed dus.

Als er iemand (liefst in de buurt) nog een bobine/cdi heeft liggen die ik morgen op kan halen voor een paar tientjes, graa een appje/berichtje of pm. Nummer staat wel in mn profile
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Viertakt 11-1-2015 12:19 Print reply

Posts: 3586
Klinkt mij als een kapotte bobine, heeft deze cdi en bobine in een?
 
Viertakt uber alles.
MaXi-PuCh 11-1-2015 23:29 Print reply

Posts: 1531
Probleem is opgelost.
Inderdaad nieuwe cdi/bobine erop en gelijk ff nieuwe stekkertjes erop geknepen, kan hij weer ff vooruit!
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
koller mtxsh 13-1-2015 19:21 Print reply
Posts: 99
Is een slag; 180 of 360 graden?
 

Dit topic is 49694 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 35 van 45
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 43, 44, 45Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved