Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen topic deel 51"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 872 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68032 - "Kleine vragen topic deel 51"
Pagina 1 van 45
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 43, 44, 45Volgende pagina >
Dit topic is 49646 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 9-1-2014 2:13 Print topicpost

Posts: 60390
De bedoeling van dit topic

Post hier je kleine vragen waarvoor je geen afzonderlijk topic hoeft te openen.

Wat moet ik doen voordat ik hier een vraag stel ?
*Check eerst de FAQ's ! Er zijn mooie FAQ's geschreven over de meest voorkomende onderwerpen, zoals afstellen en dergelijke.

*Voor informatie over technische specificaties en dergelijke kun je in de Knowledge Base kijken.

*Ook kun je d.m.v. de search nog even kijken naar topics waar wellicht je vraag al een keer in beantwoordt is.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
Vanwege het nieuwe beleid omtrend grote topics moet het oude kleine vragen topic gesloten worden.

We hebben het bij de modmeeting over dit topic gehad. We willen niet dat elke vraag die gesteld wordt verwezen wordt naar dit topic, daarom hebben we bedacht dat we in het kleine vragen topic vanaf nu alleen vragen willen die te beantwoorden zijn met "Ja" of "Nee", bijvoorbeeld:

V: Moet er een voetpakking onder mijn cilinder?
A: Ja.


Na een tijdje testen zien we dat het niet tot nauwelijks werkt. Er zijn schijnbaar te weinig vragen die alleen met ja of nee te beantwoorden zijn, daarom mogen er toch andere vragen in. Het criterium nu is dat de vraag met enkele zinnen te beantwoorde is, bijvoorbeeld:

V: Hoeveel kosten nieuwe achterwiellagers voor een aprilia rs
A: Bij de lokale bromboer voor ong 7 euro per stuk.


Voor diepgaandere vragen kun je gewoon een eigen topic openen in het goede forum.

Dit is gedaan om alles overzichtelijk te houden en het later opzoekbaar te kunnen maken dmv de Search.






Andere delen:

"kleine vragen" topic - deel 1
"kleine vragen" topic - deel 2
"kleine vragen" topic - deel 3
"kleine vragen" topic - deel 4
"kleine vragen" topic - deel 5
"kleine vragen" topic - deel 6
"kleine vragen" topic - deel 7
"kleine vragen" topic - deel 8
"kleine vragen" topic - deel 9
"kleine vragen" topic - deel 10
"kleine vragen" topic - deel 11
"kleine vragen" topic - deel 12
"kleine vragen" topic - deel 13
"kleine vragen" topic - deel 14
"kleine vragen" topic - deel 15
"kleine vragen" topic - deel 16
"kleine vragen" topic - deel 17
"kleine vragen" topic - deel 18
"kleine vragen" topic - deel 19
"kleine vragen" topic - deel 20
"kleine vragen" topic - deel 21
"kleine vragen" topic - deel 22
"kleine vragen" topic - deel 23
"kleine vragen" topic - deel 24
"kleine vragen" topic - deel 25
"kleine vragen" topic - deel 26
"kleine vragen" topic - deel 27
"kleine vragen" topic - deel 28
"kleine vragen" topic - deel 29
"kleine vragen" topic - deel 30
"kleine vragen" topic - deel 31
"kleine vragen" topic - deel 32
"kleine vragen" topic - deel 33
"kleine vragen" topic - deel 34
"kleine vragen" topic - deel 35
"kleine vragen" topic - deel 36
"kleine vragen" topic - deel 37
"kleine vragen" topic - deel 38
"kleine vragen" topic - deel 39
"kleine vragen" topic - deel 40
"kleine vragen" topic - deel 41
"kleine vragen" topic - deel 42
"kleine vragen" topic - deel 43
"kleine vragen" topic - deel 44
"kleine vragen" topic - deel 45
"kleine vragen" topic - deel 46
"kleine vragen" topic - deel 47
"kleine vragen" topic - deel 48
"kleine vragen" topic - deel 49
"kleine vragen" topic - deel 50



Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 30-8-2012 om 23:02 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

JB1 11-1-2014 15:06 Print reply

Posts: 14881
Waarom is BF zo dood?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-1-2014 15:34 Print reply

Posts: 17929
Ik ban iedereen
 
JB1 11-1-2014 15:41 Print reply

Posts: 14881
*Schrapt Thijsse van de knuffelmodlijst*

Niet doen joh
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
JantjeMB5 11-1-2014 22:30 Print reply

Posts: 374
Ik maak hopelijk niet iedereen wakker nu het zo rustig is hier
Gisteren met de rieju gaan crossen, nu wil ik het blokje toch eens opengooien want hij schakelt zwaar met de voet. Iemand tips waar op te letten, schakelwals kan die verleten zijn of zo? Gaat heel stroef naar de volgende versnelling.
AM6 blokje origineel minarelli. Uitlaat ontgrenst.
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
Aprilia RX 50 2003 11-1-2014 22:32 Print reply

Posts: 6717
schakelwals kan maar op 1 manier eigenlijk. heb een how-to gemaakt die je wel kunt gebruiken:
http://apriliaforum.....php?f=4&t=22010

als je verder nog wat wilt weten doe je maar een gil.

Edit: ik denk dat er iets met de schakelvorken niet lekker zit.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 11-1-2014 om 22:33 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JantjeMB5 11-1-2014 22:39 Print reply

Posts: 374
Ik kan blokjes uiteen gooien en terug in elkaar, geen probleem.
Daar heb ik al veel ervaring mee, mb mbx mtx en derbi. enkel wilde ik graag weten waaraan het zou kunnen liggen dat de schakelpook zo stroef gaat.

Edit: dankje, en wat zou er mee fout kunnen lopen, ingesleten? Ik vermoed dat het blok nog nooit verder open is geweest want de Vorige eigenaar was een 0 in brommertechniek

(Van de am6 heb ik enkel de koppelingskant open gehad omdat de koppeling het niet deed, slipt nog steeds maar daarvoor ga ik een ander plaatsetje met veren halen bij jos dijkman, suggesties?)

Dit bericht is gewijzigd door JantjeMB5 op 11-1-2014 om 22:47 uur.
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
Aprilia RX 50 2003 11-1-2014 22:48 Print reply

Posts: 6717
http://www.josdijkma...d&productId=2772
eigenlijk de beste prijs kwaliteitsverhouding.

is de bak al eens eerder open geweest?

AM6 is wel flink anders dan honda en derbi die meer van elkaar weg hebben.

maar slechte schakelvorken kan of 1 van de pennen waarover de schakelvorken lopen.

Verder kan de schakelas krom of stroef zijn natuurlijk.

van wanneer is die rieju? de nieuwe (vanaf 2007 als ik me niet vergis) zijn de schakelas en schakelwals gelagerd.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JantjeMB5 11-1-2014 22:55 Print reply

Posts: 374
Ik dacht 03 of 04 rr sport, heeft geen papieren maar in de plastic staat altijd een datum.
Is in ieder geval met usd vork.
Dan zal ik het blokje eerst opengooien en de vorken en assen goed inspecteren.
Ik lees de howto ook eens door dan weet ik al wat meer voor ik eraan begin.
Bedankt!
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
Aprilia RX 50 2003 11-1-2014 23:02 Print reply

Posts: 6717
O een rr. dan is t sowieso een oud blok. MRX enz hebben een nieuw blok.

er zijn ook 2 typen schakelwalsen. de een schakelt wat beter dan de ander, de 1 zijn de gleuven wat afgerond en de 1 is heel hoekig.

er is ook nog een vervangingsmodel, maar die is eigenlijk niks beter, alleen lichter waar je eigenlijk weinig aan hebt.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JantjeMB5 11-1-2014 23:25 Print reply

Posts: 374
Howto gelezen. De vorkjes zien er in ieder geval niet zo mooi afgewerkt uit als japanse, lijken nogal goedkoop... Ik heb al een mooi beeld waarom hij zo kut gaat.
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
Reneveld 11-1-2014 23:42 Print reply
Posts: 4
Hi all,

Een collega van mij heeft een Aprilia Red Rose die al een tijdje slecht loopt. De Red Rose is van 1989 en heeft volgens mij een RV4 blok.

Er zitten redelijke groeven in de zuiger, de cilinder ziet er redelijk uit en de compressie is ronduit slecht.

Nu heb ik twee vragen, wat kan ik het beste doen met de cilinder ? Nieuwe (43,5mm) zuiger in bestaande cilinder of een overmaat en cilinder laten honen.
Daarnaast kan ik maar weinig onderdelen vinden voor de Rose. Iemand suggesties waar te zoeken ?

Dank alvast !
 
Aprilia RX 50 2003 12-1-2014 0:13 Print reply

Posts: 6717
wanneer de zuiger er al zo uit ziet is honen vaak al wel een betere oplossing.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Aprilia RX 50 2003 12-1-2014 0:16 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JantjeMB5
Howto gelezen. De vorkjes zien er in ieder geval niet zo mooi afgewerkt uit als japanse, lijken nogal goedkoop... Ik heb al een mooi beeld waarom hij zo kut gaat.


valt opzich wel mee, waar het er toe doet is het wel goed afgewerkt.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
De Schout 12-1-2014 10:30 Print reply
Posts: 5327
de paar rv4 blokje die ik tot nu toe in handen heb gehad hadden allemaal een chroom cilinder. dan is honen niet echt een optie. misschien zoek je het beste een nieuwe cil+zuiger.

doe anders eens een fototje van de binnenkant van de cil?
 
tune tweak fiddle bang bummer
Reneveld 12-1-2014 15:07 Print reply
Posts: 4
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
de paar rv4 blokje die ik tot nu toe in handen heb gehad hadden allemaal een chroom cilinder. dan is honen niet echt een optie. misschien zoek je het beste een nieuwe cil+zuiger.

doe anders eens een fototje van de binnenkant van de cil?





 

Dit topic is 49646 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 45
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 43, 44, 45Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved