JB1 |
11-1-2014 15:06 |
Posts: 14881 |
Waarom is BF zo dood?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
11-1-2014 15:34 |
Posts: 17929 |
Ik ban iedereen
|
|
|
|
JB1 |
11-1-2014 15:41 |
Posts: 14881 |
*Schrapt Thijsse van de knuffelmodlijst*
Niet doen joh
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
JantjeMB5 |
11-1-2014 22:30 |
Posts: 374 |
Ik maak hopelijk niet iedereen wakker nu het zo rustig is hier
Gisteren met de rieju gaan crossen, nu wil ik het blokje toch eens opengooien want hij schakelt zwaar met de voet. Iemand tips waar op te letten, schakelwals kan die verleten zijn of zo? Gaat heel stroef naar de volgende versnelling.
AM6 blokje origineel minarelli. Uitlaat ontgrenst.
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|
Aprilia RX 50 2003 |
11-1-2014 22:32 |
Posts: 6717 |
schakelwals kan maar op 1 manier eigenlijk. heb een how-to gemaakt die je wel kunt gebruiken:
http://apriliaforum.....php?f=4&t=22010
als je verder nog wat wilt weten doe je maar een gil.
Edit: ik denk dat er iets met de schakelvorken niet lekker zit.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 11-1-2014 om 22:33 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
JantjeMB5 |
11-1-2014 22:39 |
Posts: 374 |
Ik kan blokjes uiteen gooien en terug in elkaar, geen probleem.
Daar heb ik al veel ervaring mee, mb mbx mtx en derbi. enkel wilde ik graag weten waaraan het zou kunnen liggen dat de schakelpook zo stroef gaat.
Edit: dankje, en wat zou er mee fout kunnen lopen, ingesleten? Ik vermoed dat het blok nog nooit verder open is geweest want de Vorige eigenaar was een 0 in brommertechniek
(Van de am6 heb ik enkel de koppelingskant open gehad omdat de koppeling het niet deed, slipt nog steeds maar daarvoor ga ik een ander plaatsetje met veren halen bij jos dijkman, suggesties?)
Dit bericht is gewijzigd door JantjeMB5 op 11-1-2014 om 22:47 uur.
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|
Aprilia RX 50 2003 |
11-1-2014 22:48 |
Posts: 6717 |
http://www.josdijkma...d&productId=2772
eigenlijk de beste prijs kwaliteitsverhouding.
is de bak al eens eerder open geweest?
AM6 is wel flink anders dan honda en derbi die meer van elkaar weg hebben.
maar slechte schakelvorken kan of 1 van de pennen waarover de schakelvorken lopen.
Verder kan de schakelas krom of stroef zijn natuurlijk.
van wanneer is die rieju? de nieuwe (vanaf 2007 als ik me niet vergis) zijn de schakelas en schakelwals gelagerd.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
JantjeMB5 |
11-1-2014 22:55 |
Posts: 374 |
Ik dacht 03 of 04 rr sport, heeft geen papieren maar in de plastic staat altijd een datum.
Is in ieder geval met usd vork.
Dan zal ik het blokje eerst opengooien en de vorken en assen goed inspecteren.
Ik lees de howto ook eens door dan weet ik al wat meer voor ik eraan begin.
Bedankt!
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|
Aprilia RX 50 2003 |
11-1-2014 23:02 |
Posts: 6717 |
O een rr. dan is t sowieso een oud blok. MRX enz hebben een nieuw blok.
er zijn ook 2 typen schakelwalsen. de een schakelt wat beter dan de ander, de 1 zijn de gleuven wat afgerond en de 1 is heel hoekig.
er is ook nog een vervangingsmodel, maar die is eigenlijk niks beter, alleen lichter waar je eigenlijk weinig aan hebt.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
JantjeMB5 |
11-1-2014 23:25 |
Posts: 374 |
Howto gelezen. De vorkjes zien er in ieder geval niet zo mooi afgewerkt uit als japanse, lijken nogal goedkoop... Ik heb al een mooi beeld waarom hij zo kut gaat.
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|
Reneveld |
11-1-2014 23:42 |
Posts: 4 |
Hi all,
Een collega van mij heeft een Aprilia Red Rose die al een tijdje slecht loopt. De Red Rose is van 1989 en heeft volgens mij een RV4 blok.
Er zitten redelijke groeven in de zuiger, de cilinder ziet er redelijk uit en de compressie is ronduit slecht.
Nu heb ik twee vragen, wat kan ik het beste doen met de cilinder ? Nieuwe (43,5mm) zuiger in bestaande cilinder of een overmaat en cilinder laten honen.
Daarnaast kan ik maar weinig onderdelen vinden voor de Rose. Iemand suggesties waar te zoeken ?
Dank alvast !
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
12-1-2014 0:13 |
Posts: 6717 |
wanneer de zuiger er al zo uit ziet is honen vaak al wel een betere oplossing.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
12-1-2014 0:16 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JantjeMB5
Howto gelezen. De vorkjes zien er in ieder geval niet zo mooi afgewerkt uit als japanse, lijken nogal goedkoop... Ik heb al een mooi beeld waarom hij zo kut gaat.
valt opzich wel mee, waar het er toe doet is het wel goed afgewerkt.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
De Schout |
12-1-2014 10:30 |
Posts: 5327 |
de paar rv4 blokje die ik tot nu toe in handen heb gehad hadden allemaal een chroom cilinder. dan is honen niet echt een optie. misschien zoek je het beste een nieuwe cil+zuiger.
doe anders eens een fototje van de binnenkant van de cil?
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Reneveld |
12-1-2014 15:07 |
Posts: 4 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
de paar rv4 blokje die ik tot nu toe in handen heb gehad hadden allemaal een chroom cilinder. dan is honen niet echt een optie. misschien zoek je het beste een nieuwe cil+zuiger.
doe anders eens een fototje van de binnenkant van de cil?
|
|
|
|