Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - pluvier brommerblok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 979 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68021 - pluvier brommerblok
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6061 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arjensik 23-12-2013 23:42 Print topicpost

Posts: 552
Ik ben laatst een pluvier brommerblok tegen gekomen en ik wil meer info over het blok, ik weet dat deze blokken onder een berini hangen maar ik weet niet welk model. Als er iemand meer informatie over deze blokken heeft hoor ik het graag!




Dit bericht is gewijzigd door arjensik op 23-12-2013 om 23:50 uur.
 
The rider should never be the slowest part on the bike

joostvk 24-12-2013 21:30 Print reply
Posts: 242
zon ding met roterende inlaat zeker?

die zit onder de berini m21 m31 en zo
 
arjensik 25-12-2013 12:22 Print reply

Posts: 552
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joostvk
zon ding met roterende inlaat zeker?

die zit onder de berini m21 m31 en zo

Ja hij heeft een roterende inlaat en toen ik het blok uitelkaar heb geschroeft zag ik tot mijn verbazing dat het blok houten tandwielen heeft. Dankje wel voor je info.
 
The rider should never be the slowest part on the bike
Crossmotort gek 25-12-2013 14:11 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjensik
[...]

Ja hij heeft een roterende inlaat en toen ik het blok uitelkaar heb geschroeft zag ik tot mijn verbazing dat het blok houten tandwielen heeft. Dankje wel voor je info.

whahahaaaa, houten tandwielen, oertijd
 
85cc op m'n achterwiel
arjensik 25-12-2013 14:12 Print reply

Posts: 552
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crossmotort gek
[...]

whahahaaaa, houten tandwielen, oertijd

Antiek
 
The rider should never be the slowest part on the bike
4takker 25-12-2013 14:39 Print reply

Posts: 2395
heb je toevallig ook een foto van dat tandwiel?

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
arjensik 25-12-2013 18:31 Print reply

Posts: 552
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
heb je toevallig ook een foto van dat tandwiel?


die zwarte kartelrand is van hout

Dit bericht is gewijzigd door arjensik op 25-12-2013 om 18:31 uur.
 
The rider should never be the slowest part on the bike
De Schout 25-12-2013 19:35 Print reply
Posts: 5327
Dat is voor 99% zeker geen hout, maar een oude kunststof soort.
Werd ook gebruikt voor o.a. nokkenastandwielen van oude kevers, volvo amazone, fordjes v6 etc.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 27-12-2013 om 10:55 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Tom96 25-12-2013 20:03 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
Dat is voor 99% zeker geen houd, maar een oude kunststof soort.
Werd ook gebruikt voor o.a. nokkenastandwielen van oude kevers, volvo amazone, fordjes v6 etc.


inderdaad, bij de 2.8 V6 motor van een granada exact t zelfde.
mocht t platsic loslaten van 't binnenwerk, is er nog geen ramp.
de kleppen kunnen de zuigers niet raken.
dus nieuw tandwieltje en vlammen.
 
Crossmotort gek 25-12-2013 20:20 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjensik
[...]

afbeelding die zwarte kartelrand is van hout

Dit bericht is gewijzigd door arjensik op 25-12-2013 om 18:31 uur.

die zwarte kartelrand is er zeker op gelijmd
 
85cc op m'n achterwiel
joostvk 26-12-2013 15:50 Print reply
Posts: 242
dat is idd geen hout, maar een keiharde kunstofsoort
 
tsx-elite 26-12-2013 16:43 Print reply

Posts: 1798
is tandkrans niet van bakeliet?
 
shut up muttley
arjensik 27-12-2013 0:06 Print reply

Posts: 552
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joostvk
zon ding met roterende inlaat zeker?

die zit onder de berini m21 m31 en zo

Ik heb een korte studie gedaan en ik weet nu zeker dat het een Berini M21 blok is, ik ga de carterdelen opknappen en misschien verkoop ik de carterdelen want verder is het blok volledig waardeloos...
 
The rider should never be the slowest part on the bike
joostvk 27-12-2013 8:45 Print reply
Posts: 242
hoezo is het blok verder waardeloos?

cilinder kun je honen
krukas kan een nieuw bigend in
tandwielen kun je toch ook gebruiken?
en zo
 
arjensik 27-12-2013 11:06 Print reply

Posts: 552
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joostvk
hoezo is het blok verder waardeloos?

cilinder kun je honen
krukas kan een nieuw bigend in
tandwielen kun je toch ook gebruiken?
en zo

Nope alles kan je compleet afschrijven, anders maak ik er ook geen winst op
 
The rider should never be the slowest part on the bike
Aprilia RX 50 2003 27-12-2013 11:47 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjensik
[...]

Nope alles kan je compleet afschrijven, anders maak ik er ook geen winst op


^ dat

oude blokken is tenzij met erg veel geluk geen winst op te halen. ook wel geprobeerd, maar de markt is veel te klein.

dat zijn vaak oude mannen die dat soort blokjes kopen en die doen dat vooral om wat te knooien te hebben en die knappen ze dan zelf op.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 6061 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved