Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda nsr 50 loopt heel snel warm.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 887 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68020 - Honda nsr 50 loopt heel snel warm.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3380 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stijn-db 23-12-2013 20:47 Print topicpost

Posts: 67
Heb de laatst een warmlopen gehad met m'n brom

Heb hem laten uithonen nieuwe zuiger erin, nieuwe pakkingen overal ertussen.

Setup nu:

50cc snel uitgehoond naar 39.7mm
18mm keihin groot, sproeier 115, voor inrijden
Alle pakkingen dus vervangen. En zo ver wij zien nergens een lek.

Maar nu ik m start loopt hij heel even en dan stopt tie gewoon accuut!
Heel vaag, maar het ergste is dat hij heeeeel warm word en na vier keer dit doen is tie zo warm dat ik niet meer kan kicken.

We dachten aan de thermostaat die het Miss niet meer deed maar dat was het ook niet, hij doet nog steeds hetzelfde. De radiator draait ook met het kicken dus hij trekt wel KVS.

Pls help



 
http://www.brommerforum.nl/profile/voertuig/19386 (nsr 50)

mbxrijder 23-12-2013 20:53 Print reply

Posts: 109
Is de overmaat van de cilinder goed gedaan.
Dus is er geen te krappe zuigerspeling aangehouden

Heb je de thermostaat al gecontroleerd.
Eventueel de thermostaat verwijderen kan ook.

 
NS1-Whisperer 23-12-2013 20:55 Print reply

Posts: 2160
Als je thermostaat lekt. Gaat je radiator niet draaien.

Dan komt de kvs via de nippel bij je radiatordop eruit stromen.

Valse lucht anders?
 
"Risico is extra leven"
Stijn-db 23-12-2013 20:56 Print reply

Posts: 67
Die heb ik al verwijderd maar nog steeds hetzelfde resultaat. Ik neem aan dat de uitmonding goed Gedaan is. Is gedaan door een honda crossmotoren dealer.

 
http://www.brommerforum.nl/profile/voertuig/19386 (nsr 50)
NS1-Whisperer 23-12-2013 21:14 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stijn-db
Die heb ik al verwijderd maar nog steeds hetzelfde resultaat. Ik neem aan dat de uitmonding goed Gedaan is. Is gedaan door een honda crossmotoren dealer.



Iedereen kan eens een foutje maken...

Meten is weten

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 23-12-2013 om 21:14 uur.
 
"Risico is extra leven"
mbxrijder 23-12-2013 21:38 Print reply

Posts: 109
Misschien is je blok wel gaar dat die daarom zwaarder ronddraait en zo ook meer warmte crëeert.
 
Stijn-db 23-12-2013 22:48 Print reply

Posts: 67
Hoe moet ik weten wat de verhouding is met de cilinder en de zuiger? De zuiger is nu 39,7mm
 
http://www.brommerforum.nl/profile/voertuig/19386 (nsr 50)
K.H.S TUNING 24-12-2013 15:38 Print reply

Posts: 162
Dat de zuiger 800 honderdste mm klijmer is dan cilinder.
 
De Schout 24-12-2013 17:40 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
Dat de zuiger 800 honderdste mm klijmer is dan cilinder.



WTF, jij wil 8mm zuiger speling?

0.04 lijkt me zat voor een 50cc nsr.
 
tune tweak fiddle bang bummer
mbxrijder 24-12-2013 18:26 Print reply

Posts: 109
Ik laat de watergekoelde 80cc'ers altijd op 0,07mm boren bij de specialist.
Een 50cc watergekoeld exemplaar 0,05@0,06mm aanhouden.
 
K.H.S TUNING 24-12-2013 21:36 Print reply

Posts: 162
Ja sorry zit niet vaak in die klijne cilinders.
Ik heb gewoon niet klijner dan 80cc
Maja 80 cc is tussen de 0.07 en 0.09
Dus effe verkeerd xd.
 
Zelf_doen 27-12-2013 19:40 Print reply
Posts: 72
Draait je waterpomp wel?
 
tsx-elite 27-12-2013 20:43 Print reply

Posts: 1798
al deo test gedaan?
 
shut up muttley

Dit topic is 3380 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved