Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Beta RR50 Enduro standaard

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1012 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68019 - Beta RR50 Enduro standaard
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 11268 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 24-12-2013 15:40 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
Ja zijn indd klijner.
Maarja frame Enzo is wel echt goed van hmcre cross versie. En zijn mooi. Zit daar standaard zelfde soort cilinder op als de rest van de nieuwe generatie derbi en aprilia enz enz? gilardoni toch?


derbi en aprilia zijn derbi blokken vanaf 2006 dus een heel andere cilinder.

naar wat ik weet zitten er op de duurdere HM modellen snellere alu cilinders.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Marcooow 24-12-2013 19:53 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


derbi en aprilia zijn derbi blokken vanaf 2006 dus een heel andere cilinder.

naar wat ik weet zitten er op de duurdere HM modellen snellere alu cilinders.


top performances volgens mij ja
 
faster than a bullet!
Derbi-Olaf 28-12-2013 4:52 Print reply

Posts: 14999
kwalitatief is het tegenwoordig vrijwel allemaal 1 pot nat.

Afwerking van een beta RR50 is daarentegen wel weer erg netjes T.o.v. andere merken.

Houd er rekening dat zo'n brommer-enduro toch wel wat basisonderhoud nodig heeft.

bandjes slijten vrij vlot, ketting smeren+spannen, remblokjes.

...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
cotweetje 28-12-2013 6:00 Print reply
Posts: 5

Ik las net dat rieju brommers sterk genoeg zijn om een 125cc blok onder te hangen.

Zijn dat de enigste frames die sterk genoeg zijn ?
Want ik las hier een paar post terug dat ze wel klein vallen want ik heb liever een iets groter frame.

Het is allemaal mooi spul maar de prijzen zijn er wel allemaal naar.

Kun je voor 2000,00 ook een brommer laten bouwen met de volgende specificaties.

* 125cc viertakt motor ( voor zuinigheid)
* op een sterk brommer-frame gebaseerd op een supermotard.
* grotere remschijven en blokken, misschien wielen vanaf een 125cc.
* Een grotere benzinetank zodat die meer geschikt is om langere stukken te rijden en je niet elke dag hoeft te tanken.
* Elektronisch begrenst op zeg 60 km/uur zodat je het niet hoeft terug te bouwen van ome agent.


Een andere vraag:
Vroeger had je een mtx 125cc, nu is alles 50cc, als je een een honda 125cc mtx koop als basis of upgrade, is dat legaal en is dat wat ?




Dit bericht is gewijzigd door cotweetje op 28-12-2013 om 6:43 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 28-12-2013 10:57 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cotweetje

Ik las net dat rieju brommers sterk genoeg zijn om een 125cc blok onder te hangen.

Zijn dat de enigste frames die sterk genoeg zijn ?
Want ik las hier een paar post terug dat ze wel klein vallen want ik heb liever een iets groter frame.

Het is allemaal mooi spul maar de prijzen zijn er wel allemaal naar.

Kun je voor 2000,00 ook een brommer laten bouwen met de volgende specificaties.

* 125cc viertakt motor ( voor zuinigheid)
* op een sterk brommer-frame gebaseerd op een supermotard.
* grotere remschijven en blokken, misschien wielen vanaf een 125cc.
* Een grotere benzinetank zodat die meer geschikt is om langere stukken te rijden en je niet elke dag hoeft te tanken.
* Elektronisch begrenst op zeg 60 km/uur zodat je het niet hoeft terug te bouwen van ome agent.


Een andere vraag:
Vroeger had je een mtx 125cc, nu is alles 50cc, als je een een honda 125cc mtx koop als basis of upgrade, is dat legaal en is dat wat ?




Dit bericht is gewijzigd door cotweetje op 28-12-2013 om 6:43 uur.


2000 euro en laten doen gaat je never nooit lukken.

rieju is nu niet bepaald een super degelijk frame. HM, Fantic, Beta, Aprilia(voor 2006) zijn veel degelijker.

als je het wilt laten doen kun je er wel een euro of 4000 voor uittrekken. en dan heb ik de aanschaf van die brommer nog niet mee gerekend.
als je het zelf doet en er 2 jaar voor uitrekt om de juiste onderdelen voor de juiste prijs te vinden dan zal het wel lukken zo tegen de 1500 a 2000 euro.

alles boven de 50 cc is niet legaal, tevens alles boven de 45 km/h ook niet. je kunt natuurlijk een mtx 125 kopen en daar een brommer kenteken ophangen maarja... en dat is een 125 2 takt blok.

edit: een goedkope dealer kost minimaal 45 euro per uur en dan is nog de vraag of ze het al willen doen.
een bijbeunhaas moet je maar net vertrouwen met zo'n project, maar die vragen ook gewoon 15+ euro per uur.
alles zal pas gemaakt moeten worden, de tank, het blok, de remmen. zitten allemaal erg veel uren in.


Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 28-12-2013 om 11:00 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
bartbrouwer 29-12-2013 9:36 Print reply
Posts: 529
je kunt zoiets zelf wel doen,

-als basis een honda mtx (rollend) frame
-motorblok iets zoeken wat niet chinees is een een verticale cilinder
-tank en zadel van een honda cr125 pakken

en dan kun je al heel wat moderenere kapjes makkelijk passend maken wat er ook nog fatsoenlijk uit ziet
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
Aprilia RX 50 2003 29-12-2013 10:41 Print reply

Posts: 6717
kan opzich wel, maar de TS zei dat hij niet erg technisch was.

maar wat dacht je hiervan: http://www.marktplaa...&previousPage=lr

zal wel flink onderhoud nodig hebben maar voldoet zo ong aan de wensen.

en dagelijks tanken valt sowieso wel mee. een std brommer rijdt 1 op 25 en heeft een tank van minstens 7 liter (enduro en sm). dat is dus 150 km op een tank. voor de veiligheid elke 120 km tanken. dan valt t dagelijks tanken wel mee.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Brommers en meer 3-1-2014 17:26 Print reply

Posts: 1966
Gewoon een dergelijk brommer frame kopen en daar een cb 125 blokje in hangen. K had vroeger een zelfgebouwde tsx met cb50 blokje maar 50cc 4 takt is wel een beetje sloom, dus begrijp je keuze voor 125 wel.
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Aprilia RX 50 2003 3-1-2014 18:16 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
Gewoon een dergelijk brommer frame kopen en daar een cb 125 blokje in hangen. K had vroeger een zelfgebouwde tsx met cb50 blokje maar 50cc 4 takt is wel een beetje sloom, dus begrijp je keuze voor 125 wel.


dat wel maar hij wil het LATEN doen.

zelf doen valt alles wel mee kwa geld, maar laten doen mits iemand het voor je wil doen kost erg veel tijd en dus nog meer geld.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Brommers en meer 4-1-2014 16:58 Print reply

Posts: 1966
tja dan wordt t al duurder tenzij je vrienden hebt die je lief aan kunt kijken en bereid zijn je daarbij te helpen...
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha

Dit topic is 11268 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved