wiebevz |
21-12-2013 14:59 |
Posts: 11 |
beta rr is een hele goede schakelbrommer.
de kwaliteit ligt een stuk hoger dan bijvoorbeeld derbi.
maar onderhoud hebben ze allemaal nodig.
en tweetakt zeker.
|
|
|
|
Tiess |
21-12-2013 15:04 |
Posts: 169 |
He,
het gewicht is voor die brommers wel ongeveer gelijk. allemaal rond de 100 kg inclusief vloeistoffen.
maar elke brommer heeft onderhoud nodig...
Off road zal wel gaan met dat ding, maar met noppenbanden op de weg rijden vind ik niet zo fijn.
Als hij de trap naar beneden moet kan je gewoon bij remmen (voorrem), en van beneden naar boven moet je hem in zijn 1 zetten en de koppeling rustig los laten (als je hem niet gewoon omhoog geduwd krijgt)
Als dat niet werkt moet je hem voor op straat vast leggen met een ketting ergens aan vast en een schijfremslot erop. En een alarm kan ook geen kwaad.
Ties.
|
|
Vollegas ! |
|
cotweetje |
21-12-2013 16:06 |
Posts: 5 |
Ok supers.
Misschien noppenbanden enkel in de winter, als deze makkelijk te vervangen zijn.
En hoeveel onderhoud heeft deze motor nodig, om de hoeveel km ongeveer een beurt ? En wat zou je kwijt zijn per beurt ?
Hoeveel km zou je theoretisch met deze 50cc brommer kunnen doen 35/45.000 ?
Dit bericht is gewijzigd door cotweetje op 21-12-2013 om 16:08 uur.
Dit bericht is gewijzigd door cotweetje op 21-12-2013 om 16:08 uur.
|
|
|
|
ts50cc |
21-12-2013 16:32 |
Posts: 353 |
de onderhoud ligt helemaal verschillend per brommer als die nou helemaal standaard is dan ligt het mis rond de 50 uur althans dat denk ik.
en als je alles zelf doet zuigers vervangen enzo ben je mis met 40 euro wel klaar mis nog wel minder maar dit is ruim geschat voor een orginele setup
|
|
Zonder smering loopt alles naar de tering! |
|
Brommers en meer |
21-12-2013 19:32 |
Posts: 1966 |
Als de brommer standaard is kun je denk ik wel 10k met een beetje onderhoud doen, hoef je niet perse de zuiger te vervangen.
Maargoed als je geld hebt voor een nieuwe Beta RR heb je waarschijnlijk ook wel geld om het te laten onderhouden bij een dealer.
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
carlosmt5 |
21-12-2013 20:31 |
Posts: 294 |
Ik neem aan dat je geen 30km per dag door rotterdam gaat rijden? Want dan kan je beter een supermotard nemen
|
|
Hollands Next BeunHaas |
|
cotweetje |
22-12-2013 5:55 |
Posts: 5 |
Rotterdam - bleiswijk is de bedoeling en misschien Rotterdam - Naaldwijk.
Dus dan beter de Beta rr50 standaard Motard omdat die meer weg gebaseerd is, en dan leg je in de winter er winterbanden op ?
Het enige verschil met de enduro zijn de velgen en banden volgens mij.
Je kunt er alleen dan niet meer mee off road neem ik aan.
Is het verschil tussen 37 mm hydraulische voorvork en een 40 mm erg groot en waar merk je dat in ?
Ik ben niet technisch, ik zal hem laten onderhouden waar ik hem ga kopen.
|
|
|
|
melvin_dt |
22-12-2013 13:14 |
Posts: 279 |
ga voor de supermotard dat rijd erg lekker ik ga vd week sava mc32 banden op mn dt leggen zijn winterbanden en ik zal mn bevindingen laten weten
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
22-12-2013 20:52 |
Posts: 6717 |
zit gewoon een AM6 blok onder, net als ong de helft van de huidige cross/sm brommers.
ze wegen ook allemaal incl vloeistoffen ong 100 kg.
zo'n blok is bij 20000 a 25000 km een keer aan groot onderhoud toe. verder moet je de ketting gewoon elke week smeren en spannen. er zal altijd wel extra onderhoud zijn, maar dat is met elke brommer zo. beta is een erg goede brommer, maar de rijwielonderdelen zijn wel zeldzaam.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
K.H.S TUNING |
22-12-2013 23:23 |
Posts: 162 |
Is een HM cre niks? Is ook wel leuk dinkje
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
23-12-2013 17:17 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cotweetje
Is het verschil tussen 37 mm hydraulische voorvork en een 40 mm erg groot en waar merk je dat in ?
dat verschil ga jij niet merken. zeker als je maar heel af en toe off-road gaat. Verder als je SM banden met een beetje grof profiel hebt. dus flinke gleuven erin, kom je heel aardig weg voor een paar keer off-road.
verder kom je met simpele noppen ook erg ver op straat. Je bent zelf wss eerder bang dan je wegglijdt op simpele noppen. je kunt er stiekem nog best hard mee door de bocht.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
cotweetje |
23-12-2013 19:48 |
Posts: 5 |
Die hm cre 50 ziet er ook wel gelikt uit, ik las net dat Rieju mrx nieuw te koop waren voor 1300.
Wat kost zon hm cre en waar zijn die te koop in zuid holland, omgeving rotterdam ?
Ik kijk dan denk ik eerst welke ik kan kopen voor een nice price, andere banden eromheen leggen kan dan altijd nog. Of zijn er gaan straatbanden te krijgen voor de grotere velgen van een enduro ?
|
|
|
|
Cas DT |
23-12-2013 20:00 |
Posts: 3131 |
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
23-12-2013 21:37 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cotweetje
Die hm cre 50 ziet er ook wel gelikt uit, ik las net dat Rieju mrx nieuw te koop waren voor 1300.
Wat kost zon hm cre en waar zijn die te koop in zuid holland, omgeving rotterdam ?
Ik kijk dan denk ik eerst welke ik kan kopen voor een nice price, andere banden eromheen leggen kan dan altijd nog. Of zijn er gaan straatbanden te krijgen voor de grotere velgen van een enduro ?
2300 komt dichter in de buurt of ze zijn echt aan t stunten met prijzen.
maar een mrx is ook prima kwaliteit. zelfde motorblok als HM en Beta. rijwiel wat minder maar als je niet crosst of zwaar opvoerd merk je t niet eigenlijk.
zijn wel een heel stuk kleiner.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
K.H.S TUNING |
24-12-2013 15:36 |
Posts: 162 |
Ja zijn indd klijner.
Maarja frame Enzo is wel echt goed van hmcre cross versie. En zijn mooi. Zit daar standaard zelfde soort cilinder op als de rest van de nieuwe generatie derbi en aprilia enz enz? gilardoni toch?
|
|
|
|