Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Beta RR50 Enduro standaard

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 803 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68019 - Beta RR50 Enduro standaard
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 11424 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cotweetje 21-12-2013 14:00 Print topicpost
Posts: 5
Hallo,

Ik zoek een crossbrommer die licht is en weinig onderhoud nodig hebt, het is bedoelt voor straatgebruik en af en toe off road, het is ook belangrijk dat je winters een beetje uit de voeten kan op paden waar nog niet gestrooid is.

Ik ga elke dag zo'n 15 km heen en 15 km terug rijden.
Nu was mijn oog gevallen op de Beta RR50 Enduro standaard, is deze een beetje geschikt ? Die weegt droog, 85 kilo.

Ik woon in Rotterdam en ik heb een kelderbox, dat is een halve trap naar beneden met een richel ernaast, is het een beetje te doen, om die brommer de trap af te doen ? Als ik hem voor de deur zet ben ik bang dat ie er misschien een week staat.


http://www.beta-moto...2050%20Standaard.pdf

Dit bericht is gewijzigd door cotweetje op 21-12-2013 om 14:28 uur.
 

wiebevz 21-12-2013 14:59 Print reply
Posts: 11
beta rr is een hele goede schakelbrommer.
de kwaliteit ligt een stuk hoger dan bijvoorbeeld derbi.
maar onderhoud hebben ze allemaal nodig.
en tweetakt zeker.
 
Tiess 21-12-2013 15:04 Print reply

Posts: 169
He,

het gewicht is voor die brommers wel ongeveer gelijk. allemaal rond de 100 kg inclusief vloeistoffen.

maar elke brommer heeft onderhoud nodig...

Off road zal wel gaan met dat ding, maar met noppenbanden op de weg rijden vind ik niet zo fijn.

Als hij de trap naar beneden moet kan je gewoon bij remmen (voorrem), en van beneden naar boven moet je hem in zijn 1 zetten en de koppeling rustig los laten (als je hem niet gewoon omhoog geduwd krijgt)

Als dat niet werkt moet je hem voor op straat vast leggen met een ketting ergens aan vast en een schijfremslot erop. En een alarm kan ook geen kwaad.

Ties.
 
Vollegas !
cotweetje 21-12-2013 16:06 Print reply
Posts: 5
Ok supers.
Misschien noppenbanden enkel in de winter, als deze makkelijk te vervangen zijn.


En hoeveel onderhoud heeft deze motor nodig, om de hoeveel km ongeveer een beurt ? En wat zou je kwijt zijn per beurt ?
Hoeveel km zou je theoretisch met deze 50cc brommer kunnen doen 35/45.000 ?






Dit bericht is gewijzigd door cotweetje op 21-12-2013 om 16:08 uur.

Dit bericht is gewijzigd door cotweetje op 21-12-2013 om 16:08 uur.
 
ts50cc 21-12-2013 16:32 Print reply

Posts: 353
de onderhoud ligt helemaal verschillend per brommer als die nou helemaal standaard is dan ligt het mis rond de 50 uur althans dat denk ik.

en als je alles zelf doet zuigers vervangen enzo ben je mis met 40 euro wel klaar mis nog wel minder maar dit is ruim geschat voor een orginele setup
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
Brommers en meer 21-12-2013 19:32 Print reply

Posts: 1966
Als de brommer standaard is kun je denk ik wel 10k met een beetje onderhoud doen, hoef je niet perse de zuiger te vervangen.

Maargoed als je geld hebt voor een nieuwe Beta RR heb je waarschijnlijk ook wel geld om het te laten onderhouden bij een dealer.
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
carlosmt5 21-12-2013 20:31 Print reply
Posts: 294
Ik neem aan dat je geen 30km per dag door rotterdam gaat rijden? Want dan kan je beter een supermotard nemen
 
Hollands Next BeunHaas
cotweetje 22-12-2013 5:55 Print reply
Posts: 5
Rotterdam - bleiswijk is de bedoeling en misschien Rotterdam - Naaldwijk.

Dus dan beter de Beta rr50 standaard Motard omdat die meer weg gebaseerd is, en dan leg je in de winter er winterbanden op ?
Het enige verschil met de enduro zijn de velgen en banden volgens mij.

Je kunt er alleen dan niet meer mee off road neem ik aan.

Is het verschil tussen 37 mm hydraulische voorvork en een 40 mm erg groot en waar merk je dat in ?

Ik ben niet technisch, ik zal hem laten onderhouden waar ik hem ga kopen.
 
melvin_dt 22-12-2013 13:14 Print reply

Posts: 279
ga voor de supermotard dat rijd erg lekker ik ga vd week sava mc32 banden op mn dt leggen zijn winterbanden en ik zal mn bevindingen laten weten
 
Aprilia RX 50 2003 22-12-2013 20:52 Print reply

Posts: 6717
zit gewoon een AM6 blok onder, net als ong de helft van de huidige cross/sm brommers.
ze wegen ook allemaal incl vloeistoffen ong 100 kg.

zo'n blok is bij 20000 a 25000 km een keer aan groot onderhoud toe. verder moet je de ketting gewoon elke week smeren en spannen. er zal altijd wel extra onderhoud zijn, maar dat is met elke brommer zo. beta is een erg goede brommer, maar de rijwielonderdelen zijn wel zeldzaam.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
K.H.S TUNING 22-12-2013 23:23 Print reply

Posts: 162
Is een HM cre niks? Is ook wel leuk dinkje
 
Aprilia RX 50 2003 23-12-2013 17:17 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cotweetje


Is het verschil tussen 37 mm hydraulische voorvork en een 40 mm erg groot en waar merk je dat in ?



dat verschil ga jij niet merken. zeker als je maar heel af en toe off-road gaat. Verder als je SM banden met een beetje grof profiel hebt. dus flinke gleuven erin, kom je heel aardig weg voor een paar keer off-road.

verder kom je met simpele noppen ook erg ver op straat. Je bent zelf wss eerder bang dan je wegglijdt op simpele noppen. je kunt er stiekem nog best hard mee door de bocht.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
cotweetje 23-12-2013 19:48 Print reply
Posts: 5
Die hm cre 50 ziet er ook wel gelikt uit, ik las net dat Rieju mrx nieuw te koop waren voor 1300.

Wat kost zon hm cre en waar zijn die te koop in zuid holland, omgeving rotterdam ?

Ik kijk dan denk ik eerst welke ik kan kopen voor een nice price, andere banden eromheen leggen kan dan altijd nog. Of zijn er gaan straatbanden te krijgen voor de grotere velgen van een enduro ?
 
Cas DT 23-12-2013 20:00 Print reply

Posts: 3131
Voor een nieuwe HM mag je wat meer neerleggen.
http://www.hmmoto.nl/home/index.asp#

Collega van me heeft de derapage.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Aprilia RX 50 2003 23-12-2013 21:37 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cotweetje
Die hm cre 50 ziet er ook wel gelikt uit, ik las net dat Rieju mrx nieuw te koop waren voor 1300.

Wat kost zon hm cre en waar zijn die te koop in zuid holland, omgeving rotterdam ?

Ik kijk dan denk ik eerst welke ik kan kopen voor een nice price, andere banden eromheen leggen kan dan altijd nog. Of zijn er gaan straatbanden te krijgen voor de grotere velgen van een enduro ?


2300 komt dichter in de buurt of ze zijn echt aan t stunten met prijzen.

maar een mrx is ook prima kwaliteit. zelfde motorblok als HM en Beta. rijwiel wat minder maar als je niet crosst of zwaar opvoerd merk je t niet eigenlijk.

zijn wel een heel stuk kleiner.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
K.H.S TUNING 24-12-2013 15:36 Print reply

Posts: 162
Ja zijn indd klijner.
Maarja frame Enzo is wel echt goed van hmcre cross versie. En zijn mooi. Zit daar standaard zelfde soort cilinder op als de rest van de nieuwe generatie derbi en aprilia enz enz? gilardoni toch?
 

Dit topic is 11424 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved