Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 114cc 53,5 mm tuning.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 971 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68014 - 114cc 53,5 mm tuning.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4532 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

K.H.S TUNING 18-12-2013 18:14 Print topicpost

Posts: 162
Gister en vandaag maar es effe bezig geweest met een cilindertje.
Hij is nog niet klaar maar uitlaat gedeelte is zo goed als klaar.
Het is een 110 cc imi van mb mt mtx ot.
Ik vind et erg leuke cilinders en heeft wel potentie.

Morgen maar verder met de spoelers, ik heb ze al wat bij gewerkt waren niet echt gelijk ofzo maar moet nog wat meer opp hebben en nog effe klijn stukje omhoog.
En dan met de inlaat bezig want dat is nu ook echt nano technologie.




Hier het verschil
 

JB1 18-12-2013 18:16 Print reply

Posts: 14881
Wat voor zuiger komt er in? Niet de originele toch?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
K.H.S TUNING 18-12-2013 18:20 Print reply

Posts: 162
ik weet nog niet heb er nog niet 1 maakt me niet zo veel is om te testen en wil er geen 100 euro aan uitgeven.
al zit er wel aardig wat werk in. maar moet aleen nog een 53.5 mm zuiger vinden.
 
JB1 18-12-2013 18:21 Print reply

Posts: 14881
De Malossi is 53,5 dacht ik.
Weet het alleen niet zeker, kan het ook niet zo snel voor je nameten nu, heb hem helaas in 't blok zitten.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
K.H.S TUNING 18-12-2013 18:26 Print reply

Posts: 162
ja klopt heb er zelf ook een op me mtx. is 53.5mm maar dit gaat wel effe stukje sneller na mijn verwachting. de imi's zijn gewoon goeie cilinders naa een vrees beurd en dat kan je zekker niet zeggen bij een 125 athena of een malle ossi. is ook zekker wat uit te halen maar niet leuk. en de malossi zuigers kosten dik 100 euro.
 
kenny77 18-12-2013 18:43 Print reply

Posts: 29286
Leuk bezig!
Malossi zuiger gaat niet goed werken door de gaten die in de zijkant van de zuiger zitten, icm de fluitpoorten. (en is ook veels te duur naar mijn mening)

Immi zuiger tsja, hangt een beetje af hoe hoog de uitlaatpoort is geworden. Hoge uitlaatpoorten en dubbel zuiger veer (van niet al te beste kwaliteit) gaat vaak niet zo heel lang goed.
Maar als de zuigerspeling juist is, zijn er wel een aantal test rondes mee te halen.

Uit een athena of malossi niet veel uit halen?
Kijk maar naar Olaf of Fokko, ligt aan de man die ermee bezig is.
 
K.H.S TUNING 18-12-2013 18:57 Print reply

Posts: 162
ja is wel veel uit te halen ik weet het maar vind wat anders ook wel leuk snap en eerst effe deze cilinder heb net voor 350 euro een oud type malossi nieuw uit de doos gekocht bij ruud. plus een zeldzame malossi ot uitlaat.
dus daar nog maar niet in gaan zitte. en indd dat gaat niet goedkomen met die zuiger slotje zit aan andere kant.

maar die waardes waar ze het over hebben geloof ik niet.
30 pk enzo mja kan mij niet in het hoofd komen.

heb ook al athana bewerkt niet zo gruwlijk erg oofzo zit nu kx 80 pijp op hpi 2005 32 mikuni loopt erg leuk aleen uitlaat is kut dus snel de hgs cr 125 er weer op of de oude cr 125 uitlaat en kijken wat et gaat doen.

 
K.H.S TUNING 18-12-2013 18:59 Print reply

Posts: 162
timingen van cilinder zijn op dit moment uitlaat poort 185 graden. fluiterpoorten 180 graden spoelers nog op 120 die gaan miss nog wat omhoog maar eerst zonder proberen maak eerst alleen spoelers wat breder. das mooi het opp vergroten zonder blowdown aan te passen. vin 32.5 wel mooi fluiters staan op 30. dus is mooi laag en werkt den ik mooie op de maale ossi pijp.

komt eerst 24 mm achter.
en straks nog bezig met mooi kopje te maken.
 
kenny77 18-12-2013 19:02 Print reply

Posts: 29286
Weer wat anders dat zeker. Ja kost een hoop inderdaad, jammer als het dan mis zou gaan.

Olaf heeft nooit een pk waarde gegeven, omdat hij niet meer op de testbank is geweest. Maar zat wel een aardig leuk vermogen in.

Ik zou geen reden zien waarom Fokko niet de waarheid spreekt. (wat zou hij ermee winnen?) Zijn Honda is echt wel snel en hij heeft ook erg veel verstand van zaken. Maargoed ging dit topic niet over.
 
K.H.S TUNING 18-12-2013 19:09 Print reply

Posts: 162
ja fokko geloof ik wel maar daar heb ik uitdraai wel van gezien.eh was geloof ik 31 pk ofzo.
en die van olaf was zekker altijd snel aleen heeft te veel uit de cilinder gehaald en is helemaal vervormt dat is erg jammer.
maar wat fokko doet is sws niet echt haal baar voor mij
zou me niks verbazen dat daar een flinder poort in is gekomen. en op nieuw in de nicasil en andere zuiger. dus dan word het best prijzig.
maar voor et zelfde is dat niet zo en erg benieuwd hoe dat er dan uit ziet.
 
JB1 18-12-2013 19:11 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
ja fokko geloof ik wel maar daar heb ik uitdraai wel van gezien.eh was geloof ik 31 pk ofzo.
en die van olaf was zekker altijd snel aleen heeft te veel uit de cilinder gehaald en is helemaal vervormt dat is erg jammer.
maar wat fokko doet is sws niet echt haal baar voor mij
zou me niks verbazen dat daar een flinder poort in is gekomen. en op nieuw in de nicasil en andere zuiger. dus dan word het best prijzig.
maar voor et zelfde is dat niet zo en erg benieuwd hoe dat er dan uit ziet.


Ding van Fokko heeft geen vlinderpoort, andere Nicasil of een andere zuiger.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
K.H.S TUNING 18-12-2013 19:14 Print reply

Posts: 162
okey dan is et echt wel een baas.
goeie uitlaat kop en ontsteking doet ook echt wonderen natuurlijk.
ik heb geen idee wat zoon malsosie standaart aan pks levert met echt een leuke pijp onsteking en kop.
wat ik wel weet is dat die met een proma 13.5 pk levert dat is dan niet al te veel.
 
kenny77 18-12-2013 19:33 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
ja fokko geloof ik wel maar daar heb ik uitdraai wel van gezien.eh was geloof ik 31 pk ofzo.
en die van olaf was zekker altijd snel aleen heeft te veel uit de cilinder gehaald en is helemaal vervormt dat is erg jammer.
maar wat fokko doet is sws niet echt haal baar voor mij
zou me niks verbazen dat daar een flinder poort in is gekomen. en op nieuw in de nicasil en andere zuiger. dus dan word het best prijzig.
maar voor et zelfde is dat niet zo en erg benieuwd hoe dat er dan uit ziet.

hoe bedoel je vervormt?

maargoed ben wel eens benieuwd, wat deze cilinder gaat doen.
in ieder geval leuk dat er weer eens een tuning topic voorbij komt!
 
K.H.S TUNING 18-12-2013 19:39 Print reply

Posts: 162
zij olaf. dat er zo veel uit was gehaald en dat het spul zo warm werd dat de want niet meer rond bleef.

ja ben ook erg benieuwd en komen nog wel fotos als cilinderke klaar is.
 
kenny77 18-12-2013 19:55 Print reply

Posts: 29286
Ah oke.
Wel jammer dat de mb voorlopig stop staat, vond het altijd leuk om naar te gaan kijken.


Top ben benieuwd!
 
K.H.S TUNING 18-12-2013 19:57 Print reply

Posts: 162
ja maar komt omdat die niet veel tijd heefd en omdat die zen motor rbw heeft was ook bezig met een dr 350 ofzo dacht ik gezien te hebben op rhd forum. maar hij zou nog bezig met een 110 malossi want die heeft die al thuis liggen.
 

Dit topic is 4532 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved