Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - bougie wit zwart

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1241 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68013 - bougie wit zwart
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7723 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jordi50cc 19-12-2013 22:08 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


zal aan je ervaring met ouwe bende liggen denk ik



klopt!! ghehe ik ben zoals je weet veel met classic spul bezig
orgineel Derbi of am6jes krijg ik niet veel over de vloer

maar dat veranderd niet het beeld van deze bougie
die is gewoon te warm of een te arm mengsel
de verkleuring op de buiten ring van het draad
komt omdat de motor waarschijnlijk niet volgas uitgezet is

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 19-12-2013 om 22:39 uur.
 
JST performance
rrooyy24 20-12-2013 15:13 Print reply

Posts: 92
Sorry voor de late reactie ik heb hittegraat 9
 
Wie niet waagt blijft maagd
PRO TUNING 20-12-2013 19:00 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rrooyy24
Sorry voor de late reactie ik heb hittegraat 9



Als het een NGK warmtegraad is waarschijnlijk bereikt de bougie niet zijn zelfreinigende temperatuur dus te koud.
 
Cas DT 20-12-2013 19:24 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Als het een NGK warmtegraad is waarschijnlijk bereikt de bougie niet zijn zelfreinigende temperatuur dus te koud.


9 is origineel in die blokken.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
PRO TUNING 20-12-2013 19:35 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


9 is origineel in die blokken.



Die Derbi blokken worden gebouwd in Italie bij Gilera en daar is het meestal warmer als in ons kikkerlandje en zal daar voldoen.
 
Cas DT 20-12-2013 19:38 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Die Derbi blokken worden gebouwd in Italie bij Gilera en daar is het meestal warmer als in ons kikkerlandje en zal daar voldoen.


9 voldoet hier prima.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Aprilia RX 50 2003 20-12-2013 20:08 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


9 voldoet hier prima.


in de winter wel gezeik mee gehad origineel, 8 kun je eens proberen of t scheelt. kosten niks die dingen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jordi50cc 20-12-2013 20:14 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Als het een NGK warmtegraad is waarschijnlijk bereikt de bougie niet zijn zelfreinigende temperatuur dus te koud.



doe nou niet zo eigenwijs.. brommertje heeft al
2000km gereden met deze bougie als deze te koud
was dan was de isolator niet meer zo mooi schoon..!
dat beetje zwart wat je ziet op de buiten ring
krijg je al als je hem niet volgas afzet

zou jij toch moeten weten!!


als een bougie te koud is krijg je in het begin
stadium een grijs zwarte vettige kool/roet aanslag tussen de isolator
en de buiten ring
als je hier niet wetende mee door rijd en hij gaat niet stuk
word deze aanslag erger en veranderd de kleur
in wit grijs een smerige laag



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 20-12-2013 om 20:19 uur.
 
JST performance
PRO TUNING 21-12-2013 14:01 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]



doe nou niet zo eigenwijs.. brommertje heeft al
2000km gereden met deze bougie als deze te koud
was dan was de isolator niet meer zo mooi schoon..!
dat beetje zwart wat je ziet op de buiten ring
krijg je al als je hem niet volgas afzet

zou jij toch moeten weten!!


als een bougie te koud is krijg je in het begin
stadium een grijs zwarte vettige kool/roet aanslag tussen de isolator
en de buiten ring
als je hier niet wetende mee door rijd en hij gaat niet stuk
word deze aanslag erger en veranderd de kleur
in wit grijs een smerige laag



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 20-12-2013 om 20:19 uur.



Ja, ik weet dat je eigenwijs en niet te vertrouwen bent.
 
jordi50cc 21-12-2013 17:59 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Ja, ik weet dat je eigenwijs en niet te vertrouwen bent.




makkelijk hea iemand zwart maken achter je pctje
gelukkig heb ik een hele goeie vrienden en klanten kring
die weten dat deze onzin wat nu uit jou dikke rotkop komt
niet klopt

zelf ben je overal uitgescheten.. bij de sobw kijken ze je met
de nek aan door dat voorvalletje in 2003
bij de rmm kunnen ze je wel schieten om wat er in winschoten
gebeurd is de hmv moet van je op de pot laat me niet lachen man
zal eens een boekje over je open doen

verder maak ik geen woord meer aan jou vuil als je hier
over praten wil kom je maar ff langs koffie staat klaar






maar niet voor jou!
 
JST performance
jordi50cc 21-12-2013 18:21 Print reply

Posts: 677


even een simpele overdreven schema voor het
plaatje bij het praatje

 
JST performance
PRO TUNING 22-12-2013 10:42 Print reply

Posts: 4000
Cor Tepper, want dit is de echte naam van Jordi, ik zal jou en de andere lezers vanachter mijn pctje even uit de droom helpen.



Wat betreft de waarheden bij de SOBW:

Toen wij in 2003 in Lelystad aankwamen vertelde Frits Overmars mij al dat wij (Dennis en ik) gelijk zouden krijgen qwa regels technisch reglement omdat men bij de SOBW doorhad dat men op de reglementen zou verliezen, maar dat de SOBW alles op (on) veiligheid zou gooien bij de hoorzitting.
Een automaat rijder vertelde tijdens de zitting dat een automaat te langzaam optrekt t.o.v. een geschakelde brommer.
Intussen weten we dat bij de brommersprint de automaten bijna de snelste tijden maken.
Wout Meppelink de zogenaamde deskundige vond het ook onveilig.
De automaat rijder bleek later de buurjongen van de secretaris te zijn en Wout Meppelink een goede kameraad van de voorzitter Cees van Gaalen die niet vies is van een leugentje. (zie filmpje Fiat Stilo in kassa).
Dus de rijdende rechter is door leugens van de SOBW tot een beslissing gekomen.

Toen de SOBW begon met Corne Kops was het nog een leuke club mensen.
Later toen Cees van Gaalen voorzitter werd ging het alleen nog maar om 1 ding, hoe vul ik zo snel mogelijk mijn zakken over de ruggen van de rijders.
Als voorbeeld de zogenaamde sponsering van Bridgestone.
De rijders dachten dat ze bij aankoop van de verplichte Bridgestone banden korting kregen.
Er werd hun verteld dat de normale verkoopprijs voor deze banden € 85.00 was en zij als SOBW coureur betaalden slechts € 45.00.
Creco regelde dit alles en kocht in bij Bridgestone voor inkoopprijs.
In Duitsland kosten deze Bridgestone banden (normale verkoopprijs) € 42.00.

Tegenwoordig zijn er bij de SOBW veel zogenaamde “ Gesponsorde “ klassen met verplichtingen om met bepaalde merken te rijden.
Wie er beter van wordt ???????? de coureurs zeker niet, die mogen alleen maar betalen.

Wat betreft de waarheid bij de HMV:

Als mede bestuurslid van M.C. Graaf Adolf hebben wij SOBW races georganiseerd in Winschoten, waarmee we zijn gestopt omdat het financieel niet langer haalbaar was omdat er veel minder inschrijfgeld binnen kwam dan was beloofd door de SOBW (veel minder rijders).
Met een rijder van de HMV (Jans Schutter) hebben we toen het plan gemaakt dat de HMV op dit circuit kon rijden.
Tijdens een vergadering in Wedde waar enkele bestuursleden van de HMV – enige rijders en ondergetekende is besloten dit te gaan doen en dat ik de aanvraag bij de gemeente zou doen omdat ik daar de contacten had, waarbij is gezegd en afgesproken dat ik daar enige tijd voor nodig had.

Groot was mijn verbazing te horen van Jans Schutter enige weken later dat Cor Tepper al een wedstrijdvergunning achter mijn rug om had aangevraagd.
Ben je dan boos ?

Tijdens deze wedstrijd moest de Trauma heli 2 keer uitrukken omdat de broer van de voorzitter onwel was geworden op de motor terwijl het bestuur wist van zijn slechte gezondheid liet men hem wel rijden.
Er was geen wedstrijdarts of ambulance aanwezig tijdens de races.


Omdat er binnen de HMV bestuur ruzie was ontstaan splitste men zich en werd er naast de HMV een nieuwe vereniging opgericht de RMM

De waarheid over de RMM:

Omdat een gedeelte van het RMM bestuur bestaat uit oud HMV bestuurders is de onveiligheid op de circuits waar men rijdt nog steeds bedroevend.
De RMM rijdt op het enige circuit (Nieuwe Pekela) waar de coureurs tegen elkaar inrijden slechts gescheiden door een lintje of stropak??
Ook op andere circuits waar men rijdt is de veiligheid ver te zoeken – zie filmpje RMM Winschoten waar kleine kinderen bij het ingaan van een bocht achter een lintje staan ??

Het dieptepunt qwa onveiligheid was in Kolham in 2012 waar een RMM coureur helaas het leven liet.

Later hoorde ik de omstandigheden van zowel de wedstrijdleider als van enige coureurs die er achter reden, en de uitspraken staan lijnrecht tegen over elkaar.

Dat de coureurs graag willen rijden begrijp ik maar dat men het publiek aan onveilige situaties blootstelt niet.

Verder neemt de RMM het niet zo nauw met hun eigen regels in de reglementen zoals de geluid eisen – motoren produceren 120 db(a) en meer in plaats van de voorgeschreven 98 db(a).
Men verkoopt zich als regelmatigheids races maar het zijn pure snelheid races en bedriegt daarmee de verzekering.
Voor snelheid races krijgt men geen verzekering omdat daar de veiligheid eisen veel strenger zijn en in Nederland alleen het circuit in Assen aan voldoet.

http://www.youtube.com/watch?v=G-WzghH0fNE

http://www.youtube.com/watch?v=NOKxsrsyBSs

http://www.uitzendin...ing/10452/Kassa.html (vanaf ± 17.30 minuten)


http://www.rijdendmo...x.php/regelement-rmm

http://www.youtube.com/watch?v=HFY6DCBGx1o
 
jordi50cc 22-12-2013 13:36 Print reply

Posts: 677
je krijgt een 10 voor uit je duim zuigen
(daar sta je tenslote om bekend)
ten eerste ben ik niet Cor Tepper! dat is de vader
van mijn kameraad dus hoe je daar bij
komt is mij ook een raadsel

over veiligheid gesproken op de filmpjes van jou
van de sobw is te zien hoe jij over veiligheid denkt

de automaten puchjes bij de sportklasse laten rijden
was al levens gevaarlijk met ervaren rijders! laat staan
dat kleine dennis daar mee in de sportklasse moest
gaan rijden geen ervaring.. en op een door jou in elkaar geknutselt
puchje met een gangetje van 40/50km levensgevaarlijk denk aan
de sportklasse rijders toen al op somige banen met 130 voorbij kwamen

dit laat ook weer een stukje zien over jou kennis van de race
sport een automaat sprinter (vaak door ontwikkelde 80cc`s of meer)
vergelijken met een 50cc zuiger gestuurd puchje
dat gaat in vergelijking met een geschakelde sportklasse machine
vele malen langzamer! met name het uitkomen van een bocht

van je verhaal hmv rmm klopt nog niet eens 1 zin!
de trieste ongevallen die je verteld kloppen
echter het verhaal erachter niet

voor de mensen die het complete verhaal willen horen
en die de bewijzen willen zien mogen mij een pb sturen
dan neem ik contact met ze op


Jordi


onboard filmpje van wiebe plantinga laat heel mooi zien
dat het bij de rmm allemaal netjes geregeld is
en geen mensen of kinderen achter een lintje staan in
een bocht!
http://www.youtube.com/watch?v=ZVREiLKtdp0

http://www.youtube.com/watch?v=hXfMB99Hmq0



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 22-12-2013 om 22:45 uur.
 
JST performance
Viertakt 22-12-2013 14:07 Print reply

Posts: 3586
Spreek ergens af en sla mekaar mij part in elkaar, maar ik heb echt geen zin om deze wederzijdse bullshit te lezen.

Ik ben het overigens eens met het advies van Paul de Salmiakbal, als je geen problemen hebt, moet je niets veranderen.
 
Viertakt uber alles.
rrooyy24 22-12-2013 17:53 Print reply

Posts: 92
Regeer aub gewoon op het onderwerp en geen onzin anders zeg gewoon niks.
Ik heb er nu sproeier 90 in zitten brommer stottert een heel klein beetje voor de powerband bougie blijft wit grijs
 
Wie niet waagt blijft maagd

Dit topic is 7723 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved