Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - bougie wit zwart

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1003 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68013 - bougie wit zwart
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7827 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rrooyy24 19-12-2013 8:53 Print reply

Posts: 92
ik ben vanmorgen vergeten te kijken naar me bougie, ik zal vanmiddag as ik thuis ben ff naar de hittegraat kijken en sproeier 88 tot 98 halen.
 
Wie niet waagt blijft maagd
PRO TUNING 19-12-2013 10:33 Print reply

Posts: 4000
Je ziet aangekoekte niet verbrande olieresten op de buitenrand, de kleur op het porcelein is denk ik nog niet goed zichtbaar omdat de bougie nog te nieuw is.

Wat voor olie - mengsmering gebruik je ?
 
rrooyy24 19-12-2013 10:45 Print reply

Posts: 92
ik rij al ruim 2000 km met deze bougie. http://www.topworld....t-olie-extra-2t.html deze olie gebruik ik altijd
 
Wie niet waagt blijft maagd
K.H.S TUNING 19-12-2013 10:48 Print reply

Posts: 162
ow die olie gebruik ik ook vaak niks mis mee. loopt mooi nergens last van maar miss niet super voor extreme hoogtoerige setups enzo, maar dat hebben we niet dus kan makkelijk.
 
PRO TUNING 19-12-2013 14:28 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rrooyy24
ik rij al ruim 2000 km met deze bougie. http://www.topworld....t-olie-extra-2t.html deze olie gebruik ik altijd


Semi Synthetic, dus het hoofdbestanddeel is minerale olie - vandaar de aanslag.
 
Viertakt 19-12-2013 15:51 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Je ziet aangekoekte niet verbrande olieresten op de buitenrand, de kleur op het porcelein is denk ik nog niet goed zichtbaar omdat de bougie nog te nieuw is.

Wat voor olie - mengsmering gebruik je ?


Na een 15 min rijden is de bougie al op kleur.
 
Viertakt uber alles.
rrooyy24 19-12-2013 16:20 Print reply

Posts: 92
Ik heb sproeier 88 90 en 92 gehaald zal beginne met 92 en dan verder kijken
 
Wie niet waagt blijft maagd
gluurder 19-12-2013 17:22 Print reply

Posts: 73
Of een oliepomp met adhd
 
jordi50cc 19-12-2013 18:03 Print reply

Posts: 677
schrijf hier nou eerst eens even
je warmte graad van je bougie
voor je met van alles aan het afstellen gaat
waarschijnlijk gebruik je een veel te warme bougie

deze moet warmtegraad 6 of 7 zijn

als het al een brandstof probleem is
kijk dan eerst op welke stand je gasnaald staat


Jordi


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 19-12-2013 om 18:05 uur.
 
JST performance
derbi ftw 19-12-2013 18:23 Print reply

Posts: 452
Originele Derbi cilinder/set-up moet 8 zijn.
Geen 6 of 7.

P.S heb je de luchtschroef wel op 1,5 slag staan?
En loopt die verder goed stationair?

Als je dat goed hebt, sproeier 98-100 erin (eventueel nieuwe bougie) en beginnen met afstellen.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
PRO TUNING 19-12-2013 19:08 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
schrijf hier nou eerst eens even
je warmte graad van je bougie
voor je met van alles aan het afstellen gaat
waarschijnlijk gebruik je een veel te warme bougie

deze moet warmtegraad 6 of 7 zijn

als het al een brandstof probleem is
kijk dan eerst op welke stand je gasnaald staat


Jordi


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 19-12-2013 om 18:05 uur.


Het is eerder een te koude bougie die deze problemen veroorzaakt
 
jordi50cc 19-12-2013 21:42 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Het is eerder een te koude bougie die deze problemen veroorzaakt



droom lekker verder! dan zou er een vettige koolaanslag op zitten
en was de isolator ook niet zo wit geweest!

je hoeft mij niks over bougie lezen te vertellen



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 19-12-2013 om 22:35 uur.
 
JST performance
Aprilia RX 50 2003 19-12-2013 21:55 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
schrijf hier nou eerst eens even
je warmte graad van je bougie
voor je met van alles aan het afstellen gaat
waarschijnlijk gebruik je een veel te warme bougie

deze moet warmtegraad 6 of 7 zijn

als het al een brandstof probleem is
kijk dan eerst op welke stand je gasnaald staat


Jordi


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 19-12-2013 om 18:05 uur.


6 a 7 zit je wel heel erg laag bij een modern derbi blok. 9 is std, 8 kan ook. 7 gebruik je in de winter als de andere problemen geven. 6 sowieso niet, brand je zo een gat in de zuiger als t verkeerd wil.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jordi50cc 19-12-2013 21:58 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


6 a 7 zit je wel heel erg laag bij een modern derbi blok. 9 is std, 8 kan ook. 7 gebruik je in de winter als de andere problemen geven. 6 sowieso niet, brand je zo een gat in de zuiger als t verkeerd wil.



klopt Erwin! ik heb het nog even na gekeken (shame on me!) :P


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 19-12-2013 om 21:58 uur.
 
JST performance
Aprilia RX 50 2003 19-12-2013 22:04 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]



klopt Erwin! ik heb het nog even na gekeken (shame on me!) :P


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 19-12-2013 om 21:58 uur.


zal aan je ervaring met ouwe bende liggen denk ik
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 7827 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved