rrooyy24 |
19-12-2013 8:53 |
Posts: 92 |
ik ben vanmorgen vergeten te kijken naar me bougie, ik zal vanmiddag as ik thuis ben ff naar de hittegraat kijken en sproeier 88 tot 98 halen.
|
|
Wie niet waagt blijft maagd |
|
PRO TUNING |
19-12-2013 10:33 |
Posts: 4000 |
Je ziet aangekoekte niet verbrande olieresten op de buitenrand, de kleur op het porcelein is denk ik nog niet goed zichtbaar omdat de bougie nog te nieuw is.
Wat voor olie - mengsmering gebruik je ?
|
|
|
|
rrooyy24 |
19-12-2013 10:45 |
Posts: 92 |
|
|
Wie niet waagt blijft maagd |
|
K.H.S TUNING |
19-12-2013 10:48 |
Posts: 162 |
ow die olie gebruik ik ook vaak niks mis mee. loopt mooi nergens last van maar miss niet super voor extreme hoogtoerige setups enzo, maar dat hebben we niet dus kan makkelijk.
|
|
|
|
PRO TUNING |
19-12-2013 14:28 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rrooyy24
ik rij al ruim 2000 km met deze bougie. http://www.topworld....t-olie-extra-2t.html deze olie gebruik ik altijd
Semi Synthetic, dus het hoofdbestanddeel is minerale olie - vandaar de aanslag.
|
|
|
|
Viertakt |
19-12-2013 15:51 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Je ziet aangekoekte niet verbrande olieresten op de buitenrand, de kleur op het porcelein is denk ik nog niet goed zichtbaar omdat de bougie nog te nieuw is.
Wat voor olie - mengsmering gebruik je ?
Na een 15 min rijden is de bougie al op kleur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
rrooyy24 |
19-12-2013 16:20 |
Posts: 92 |
Ik heb sproeier 88 90 en 92 gehaald zal beginne met 92 en dan verder kijken
|
|
Wie niet waagt blijft maagd |
|
gluurder |
19-12-2013 17:22 |
Posts: 73 |
Of een oliepomp met adhd
|
|
|
|
jordi50cc |
19-12-2013 18:03 |
Posts: 677 |
schrijf hier nou eerst eens even
je warmte graad van je bougie
voor je met van alles aan het afstellen gaat
waarschijnlijk gebruik je een veel te warme bougie
deze moet warmtegraad 6 of 7 zijn
als het al een brandstof probleem is
kijk dan eerst op welke stand je gasnaald staat
Jordi
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 19-12-2013 om 18:05 uur.
|
|
JST performance |
|
derbi ftw |
19-12-2013 18:23 |
Posts: 452 |
Originele Derbi cilinder/set-up moet 8 zijn.
Geen 6 of 7.
P.S heb je de luchtschroef wel op 1,5 slag staan?
En loopt die verder goed stationair?
Als je dat goed hebt, sproeier 98-100 erin (eventueel nieuwe bougie) en beginnen met afstellen.
|
|
Sorry agent, onder de 80 slaat die af. |
|
PRO TUNING |
19-12-2013 19:08 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
schrijf hier nou eerst eens even
je warmte graad van je bougie
voor je met van alles aan het afstellen gaat
waarschijnlijk gebruik je een veel te warme bougie
deze moet warmtegraad 6 of 7 zijn
als het al een brandstof probleem is
kijk dan eerst op welke stand je gasnaald staat
Jordi
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 19-12-2013 om 18:05 uur.
Het is eerder een te koude bougie die deze problemen veroorzaakt
|
|
|
|
jordi50cc |
19-12-2013 21:42 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Het is eerder een te koude bougie die deze problemen veroorzaakt
droom lekker verder! dan zou er een vettige koolaanslag op zitten
en was de isolator ook niet zo wit geweest!
je hoeft mij niks over bougie lezen te vertellen
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 19-12-2013 om 22:35 uur.
|
|
JST performance |
|
Aprilia RX 50 2003 |
19-12-2013 21:55 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
schrijf hier nou eerst eens even
je warmte graad van je bougie
voor je met van alles aan het afstellen gaat
waarschijnlijk gebruik je een veel te warme bougie
deze moet warmtegraad 6 of 7 zijn
als het al een brandstof probleem is
kijk dan eerst op welke stand je gasnaald staat
Jordi
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 19-12-2013 om 18:05 uur.
6 a 7 zit je wel heel erg laag bij een modern derbi blok. 9 is std, 8 kan ook. 7 gebruik je in de winter als de andere problemen geven. 6 sowieso niet, brand je zo een gat in de zuiger als t verkeerd wil.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
jordi50cc |
19-12-2013 21:58 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
6 a 7 zit je wel heel erg laag bij een modern derbi blok. 9 is std, 8 kan ook. 7 gebruik je in de winter als de andere problemen geven. 6 sowieso niet, brand je zo een gat in de zuiger als t verkeerd wil.
klopt Erwin! ik heb het nog even na gekeken (shame on me!) :P
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 19-12-2013 om 21:58 uur.
|
|
JST performance |
|
Aprilia RX 50 2003 |
19-12-2013 22:04 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]
klopt Erwin! ik heb het nog even na gekeken (shame on me!) :P
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 19-12-2013 om 21:58 uur.
zal aan je ervaring met ouwe bende liggen denk ik
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|