Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - aprilia rs 50 2002 zuiger probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 751 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67999 - aprilia rs 50 2002 zuiger probleem
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 6984 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PRO TUNING 12-12-2013 9:32 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


haha laten we dat maar doen Piet! een vastloper
Zal je bij spullen van mij niet zo snel zien
aankomend jaar rijden er 3 50cc cilinders van mij bij
rmm en (waarschijnlijk) 2 bij de sobw
de eerste die vast loopt door te weinig speling
krijg jij van mij een taart!



Rijden bij de RMM in 2014 ? in zou daar maar niet zeker over zijn zodra het rappport van de onderzoeksraad voor de veiligheid verschijnt.

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 12-12-2013 om 10:48 uur.
 
bobboiten 12-12-2013 19:11 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


onee? leg eens uit waarom volgens jou dit op 20 graden celcius
zou moeten gebeuren denk je nou echt dat de exacte maat
veranderd bij 20 15 30 of 35 zolang zuiger en cilinder
maar dezelfde temperatuur hebben en je niet minus gaat meten
is het altijd goed!

na het boren of honen is de cilinder heet dan
moet je de cilinder laten afkoelen tot kamer temperatuur
voor je gaat meten maar een nieuw zuigertje
aan meten moeten zuiger en cilinder 1 temp hebben


Jordi


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 11-12-2013 om 15:13 uur.


Beste Jordi,

Ik moet je helaas ongelijk geven in deze.
Wat ik en mede forumgebruikers met mijn je proberen uit te leggen is dat de boring van de cilinder minder zal toenemen bij een verschil van 12 graden celcius dan dat de zuiger omvang zal toenemen bij ditzelfde verschil in temperatuur. Het is daarom wel degelijk belangrijk om bij de door de fabrikant opgegeven temperatuur te meten.

Een praktisch voorbeeld is het verschil in zuigerspeling bij een koude en warme motor. Ik neem aan dat je weet dat de zuiger speling minder wordt naarmate de motor warmer wordt. Dit komt dus nogmaals doordat de zuiger meer uitzet dan de cilinder.



Dit bericht is gewijzigd door bobboiten op 12-12-2013 om 19:11 uur.
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
jordi50cc 12-12-2013 19:56 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
[...]


Beste Jordi,

Ik moet je helaas ongelijk geven in deze.
Wat ik en mede forumgebruikers met mijn je proberen uit te leggen is dat de boring van de cilinder minder zal toenemen bij een verschil van 12 graden celcius dan dat de zuiger omvang zal toenemen bij ditzelfde verschil in temperatuur. Het is daarom wel degelijk belangrijk om bij de door de fabrikant opgegeven temperatuur te meten.

Een praktisch voorbeeld is het verschil in zuigerspeling bij een koude en warme motor. Ik neem aan dat je weet dat de zuiger speling minder wordt naarmate de motor warmer wordt. Dit komt dus nogmaals doordat de zuiger meer uitzet dan de cilinder.



Dit bericht is gewijzigd door bobboiten op 12-12-2013 om 19:11 uur.


ik heb nog nooit anders gedaan en ik denk de meesten?
zuiger speling meten zuiger cilinder de zelfde temperatuur
ik heb 1 keer in 16jaar tijd dat ik met 2takten dagelijks bezig
ben een vast loper gehad door te weinig zuiger speling
en dat kwam omdat ik niet het juiste meet gereedschap bij mij
had en alles snel snel moest voor een sbo sprint in meppel

daar komt nog bij dat ik denk dat niet veel 2wielerszaken
een geklimatiseerde meetkamer hebben om een constante
temperatuur van 20 graden celcius te creƫren om
zuiger speling te meten
maar goed ik zal het wel verkeerd doen denk ik

Jordi


 
JST performance
kenny77 13-12-2013 11:46 Print reply

Posts: 29286
Waarom proberen jullie het niet eens uit?
Ik denk dat jullie genoeg cilinders hebben liggen en het gereedschap om het te meten hebben.

Een keer bij 20 graden meten en dan een nachtje in de schuur laten liggen en nog eens meten. Zien we van zelf hoeveel het nu werkelijk scheelt. Misschien 2 cilinder setjes pakken, 1 van gietijzer en de andere van alu.

Lijkt me wel interessant om te weten.
 
PRO TUNING 13-12-2013 16:33 Print reply

Posts: 4000
Ik ken zelfs hobbyisten met een geklimatiseerde werkplaats
 

Dit topic is 6984 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved