Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MB startproblemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 952 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67993 - Honda MB startproblemen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2148 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

maerijn 2-12-2013 21:21 Print topicpost

Posts: 2455
Goedenavond mensen, ik heb problemen met het starten van een Honda MB.

Als ik benzine rechtstreeks in het bougiegat giet, loopt die, maar met benzine op de carburateur niet.
Setup is een originele 50cc cilinder en zuiger, een HM166 Keihin 13mm carburateur, sproeiermaat 96 (wat mij groot genoeg lijkt om tenminste te starten), origineel luchtfilter.

Hij heeft een goede vonk met een nieuwe bougie.
Carburateur is schoon, en sproeier is niet verstopt.
Bougie wordt een beetje (niet heel erg) nat als ik kick.
Krukaskeeringen zijn nog in orde en pakkingen zijn nieuw.

Op dit moment verdenk ik nog steeds de carburateur maar heb geen andere liggen om het daarmee te proberen. Het kan ook het membraan zijn, hoe kan ik deze controleren?

 

JB1 2-12-2013 21:23 Print reply

Posts: 14881
Bougie goed schoongeblazen met de compressor?

Membraan kijk je na door 'm tegen het licht te houden om te kijken of ie goed af sluit
Daarna de kleppen opentrekken met je nagel, zo merk je het snelste of er iets mis is met de kleppen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
maerijn 2-12-2013 21:29 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Bougie goed schoongeblazen met de compressor?

Membraan kijk je na door 'm tegen het licht te houden om te kijken of ie goed af sluit
Daarna de kleppen opentrekken met je nagel, zo merk je het snelste of er iets mis is met de kleppen.

Bougie schoonblazen?

Zal het morgen even doen met de carburateur.
 
JB1 2-12-2013 21:30 Print reply

Posts: 14881
Ja sorrie, ik zit The Fast and The Furious te kijken.
Ben niet zo in touch met m'n vrouwelijke kant dat ik 2 dingen tegelijk kan :P
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ThymTSX 2-12-2013 21:43 Print reply

Posts: 238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ja sorrie, ik zit The Fast and The Furious te kijken.
Ben niet zo in touch met m'n vrouwelijke kant dat ik 2 dingen tegelijk kan :P


Nu je dat zegt, beetje off topic maar goed: toch maar een RIP voor Paul Walker.
 
JB1 2-12-2013 21:46 Print reply

Posts: 14881
Sproeier 65 is trouwens al vrij groot voor deze set-up dacht ik.
96 is alsof je 'm probeert te verzuipen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ThymTSX
[...]


Nu je dat zegt, beetje off topic maar goed: toch maar een RIP voor Paul Walker.


Doe dat ergens anders svp
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
maerijn 2-12-2013 21:55 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Sproeier 65 is trouwens al vrij groot voor deze set-up dacht ik.
96 is alsof je 'm probeert te verzuipen

[...]


Doe dat ergens anders svp

Ok, dan ga ik kleiner proberen. Bougie werd naar mijn mening niet zo nat dat die zou kunnen verzuipen.
 
rik hulkenberg 2-12-2013 21:56 Print reply

Posts: 10029
Als je door de aansluiting van de benzine slang blaast komt er dan lucht door in de vlotterkamer?.
Vaak lijkt het dat de carburateur niet verstopt is maar dan zit gedeelte toch dicht.
 
maerijn 2-12-2013 22:16 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
Als je door de aansluiting van de benzine slang blaast komt er dan lucht door in de vlotterkamer?.
Vaak lijkt het dat de carburateur niet verstopt is maar dan zit gedeelte toch dicht.

Ja komt er door, en sluit ook weer als ik de vlotter omhoog duw.
 
maerijn 5-12-2013 17:52 Print reply

Posts: 2455
Carburateur schoongemaakt en iets kleinere sproeier maar situatie blijft onveranderd.

Heb even de cilinder eraf gehaald en de krukasruimte schoongemaakt, deze bleek vies/zwart. Toen kon ik goed zien aan beschadigingen aan de krukas dat er eens in het verleden een zuigerveer is gebroken. Verder geen onacceptabele speling op de krukas.

Ben inmiddels wel door m'n ideeën heen dus als iemand nog een suggestie heeft zou ik daar erg blij mee zijn.
 
Audioholic 5-12-2013 18:03 Print reply
Posts: 330
zwarte drek in krukasruimte betekent vaak lekke keering


al proberen aan te lopen?
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Brommers en meer 5-12-2013 21:23 Print reply

Posts: 1966
blijft het membraam niet plakken? anders zou het waarschijnlijk toch aan de carburateur liggen
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
ReneKunst 5-12-2013 23:42 Print reply
Posts: 77
membraan goed schoonspuiten met remmenreiniger en dan droog blazen.
al geprobeerd om het blok op gang te krijgen met remmenreiniger?
het is me al meerdere keren overkomen dat het blok na een seconde of 2 3 vanzelf begint te lopen op de eigen benzine/brommermix.
vaak nog wel beroerd lopen maar dan kun je in ieder geval makkelijker beginnen met afstellen.
 
koop nooit wat met een handvat, je komt er mee aant werk.

Dit topic is 2148 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved