Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - CPI SMU versnelling half vast, kan bijna niet schakelen?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 958 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67969 - CPI SMU versnelling half vast, kan ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2200 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

onspeed8 18-11-2013 19:03 Print topicpost

Posts: 2
ik heb mijn CPI al meer als een jaar en nog nooit problemen gehad en had ik vandaag dit.

ik reed weg van het stoplicht wil schakelen en het wil niet ,valt me op dat m'n schakelpedaal gewoon losjes zit ik kan m zo 2/3 cm heen en weer bewegen.
naar beneden schakelen gaat vrijwel niet en omhoog nog redelijk. ik heb m uiteindelijk nog thuis gekregen

hij staat nu in z'n 4 voor de deur omdat ik m niet meer naar z'n 1 of in z'n vrij krijg -_-

er zit nog wel motorolie en van goede kwaliteit die ik al een jaar gebruik.

ik heb geen idee wat het kan zijn, ik ben dan ook geen monteurswonder


 
''70 in de bebouwde kom, dat mag toch?''

JB1 18-11-2013 19:48 Print reply

Posts: 14881
Schakelwals overleden.
Als je geen monteurswonder bent even contact opnemen met Erwin van Putten (Aprilia RX50 2003) op dit forum.

Die doet voor eerlijke prijzen blokjes reviseren.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 18-11-2013 21:34 Print reply

Posts: 6717
Grote kans dat de veer van schakelas afgebroken is.
Daarvoor moet heel het blok uit elkaar.

Zoals Jelmer al zei kan ik het wel doen als je het zelf niet ziet zitten. Stuur maar even een inbox berichtje als je daar meer over wilt weten.

Als je het zelf wilt proberen heb ik wel een mooie how to online staan. Kun je zo gebruiken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
melvin_dt 18-11-2013 22:50 Print reply

Posts: 279
ik geloof dat dit een imitatie blokje je kan het beste investeren in een echt am6 blok dan vorkom je dit soort dinngen want als je bak er nu al geen zin meer in heeft dan denk ik dat je meer van dit soort dinngen krijgt
 
onspeed8 18-11-2013 23:22 Print reply

Posts: 2
jo bedankt voor de reacties ik ga m morgen uit elkaar halen met iemand die er wat meer verstand van heeft als ik maar hij is automonteur en doet eigenlijk nooit brommers dus deze tips helpen zeker.

thanks guys
 
''70 in de bebouwde kom, dat mag toch?''
Aprilia RX 50 2003 19-11-2013 17:37 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: melvin_dt
ik geloof dat dit een imitatie blokje je kan het beste investeren in een echt am6 blok dan vorkom je dit soort dinngen want als je bak er nu al geen zin meer in heeft dan denk ik dat je meer van dit soort dinngen krijgt


Dat veertje gebeurt ook wel bij am6 blokken en best wel heel vaak bij derbi blokken.

De tandwielen enz voldoen wel aardig, zeker bij std setups. Ik raad je wel DRINGEND aan om die bami lagers in het blok te vervangen door een kwaliteitsmerk als SKF, KOYO of iets vergelijkbaars.
Verder zijn het wel redelijk goede blokken als je maar niet verwacht om zwaar te gaan opvoeren.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
melvin_dt 20-11-2013 9:25 Print reply

Posts: 279
ja dr word toch ergens op bespaard en dan zijn lagers en keringen toch vaak veel slechter @ts als je nog wat wil weten hier kan je het vragen

Dit bericht is gewijzigd door melvin_dt op 20-11-2013 om 9:29 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 20-11-2013 22:17 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: melvin_dt
ja dr word toch ergens op bespaard en dan zijn lagers en keringen toch vaak veel slechter @ts als je nog wat wil weten hier kan je het vragen

Dit bericht is gewijzigd door melvin_dt op 20-11-2013 om 9:29 uur.


hele blokken worden op bespaard.
Alleen de echte AM6 blokken zijn eigenlijk gewoon overberekend voor wat ze moeten doen. nl de kracht van een tamme 50 overbrengen. ze kunnen echter met gemak het 5 voudige aan.
Een CPI blok is berekend op net iets meer dan een tamme 50. verder is het gietwerk slechter afgewerkt, tandwielen minder afgewerkt, en natuurlijk de kwaliteit van de lagers en keerringen die om te huilen is.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
ChielTZR 22-11-2013 11:26 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


hele blokken worden op bespaard.
Alleen de echte AM6 blokken zijn eigenlijk gewoon overberekend voor wat ze moeten doen. nl de kracht van een tamme 50 overbrengen. ze kunnen echter met gemak het 5 voudige aan.
Een CPI blok is berekend op net iets meer dan een tamme 50. verder is het gietwerk slechter afgewerkt, tandwielen minder afgewerkt, en natuurlijk de kwaliteit van de lagers en keerringen die om te huilen is.


Hoe kom je hierbij?
(niet dat ik je niet geloof)
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Aprilia RX 50 2003 23-11-2013 9:50 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Hoe kom je hierbij?
(niet dat ik je niet geloof)


Stuk of 5 a 6 cpi blokken open gehad en weet ik hoeveel am6.

vergelijken en het valt op dat am6 eigenlijk bijna nooit de bak stuk heeft (tandwielen) en cpi mist al snel een tandje

 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 2200 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved