Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mijn mt is standaard en te langzaam, hoe voer ik m op?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1523 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6796 - Mijn mt is standaard en te langzaam...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2330 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wipe-out 29-12-02?01:13 Print reply

Posts: 7672
85 is echt wel te halen met een 50 imi hoor.

en de topsnelheden van 50 en 70 imi verschillen zo weinig door de brakke poorttimingen. 70 imi trekt alleen harder op als 50 imi, en dat (vrijwel) alleen door de grotere cilinderinhoud.

volgens mij dan tenminste
 
Blukaap 29-12-02?02:04 Print reply

Posts: 10006
Mijn 70imi haalde met enige moeite 76 digi.

Met 4-bak, 19mm dellie en luhao bocht.

imi's zijn gewoon vrij variabel in kracht, je weet maar nooit hoe hard ze lopen....
 
Bastila is lief
PlaceR 29-12-02?11:32 Print reply
Posts: 1588
ik haal met een 50cc fast arrow en proma 20mm mikuni en 14-45twv de 72 op geeikte meting (bord bij alphen flitst en is dus geeikt en geeft je snelheid aan gilze meeting mensen know it)

en treken best lekker ik en pol ded mt5crosser twijfelen nu zelfs of het geen 70imi want er staat wel 49cm3 op buitenkant mar dat wil neit veel zeggen
 
boerjef 29-12-02?12:17 Print reply
Posts: 265
Met mijn 70cc imi ,5 bak ,20mm mikumi haalde ik toch wel 95 op mijn teller.
En de cilinder was toen al meer als een jaar oud, wel tamelijk nieuwe zuigerveren.
Volgens mij moet je een beetje geluk hebben met imi cilinders, sommigen zijn goed, anderen niet!
En die van mij is goed
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
SkaBla [Pim] 29-12-02?12:58 Print reply

Posts: 4659
Ik ging met mijn 50snel(gietijzer) volgens barry's teller: 80 (in de 5) nu met mijn 70 imi(gietijzer, gehoont)ga ik 82 in de 4..met 16mm mik en proma op tsx..
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Steve_ZHC 30-12-02?03:01 Print reply

Posts: 2716
Ik had toen ik mijn MT net had, een 50 imi en verder standaard (behalve de uitlaat (Luhao) en een gevlakte HM16.6 kop) met twv 14-40 en daarmee trok ik sneller op dan/als kameraad op een MT met 50 zeta en alles onbegrensd en tecno pijp met twv 13-44, ik reed hem eruit en mijn top lag op 85 op teller.
Toen was de voorkant nog wel origineel en achter opgehoogd maar toch, ik woog toen 110 kilo (nu minder hoor).
toen heb ik hem aso opgehoogd, paar cm lager als Ludes MT en reed met dezelfde cil en rotte zuiger nog maar 70.
Toen eerste 70 imi met 16mm, top weer op 85, 2 imi, top op 60, 3e imi top op 70...

Andere kameraad van me trok met 50 imi en mijn oude uitlaat iemand op een MB met 70 zeta eruit, top was wel lager natuurlijk maar deze MT trekt ook wel tot 80-85 en trekt dus knetter-de-knetter

Dus verspil je geld niet aan een merk 50 (tenzij je een Honda 50 origineel Belgi? koopt) of een 70 imi, maar koop een 50 imi (E 45,-) of 70 airsal/eurokit (E80,-)...
 
MB50TUNED 30-12-02?20:22 Print reply
Posts: 1054
85 km/h met een ongetunede imi vind ik ook wel erg snel... Lijkt me sterk dat je dat haalt...

Een zeta mis trouwens wel sneller dan een 50 imi. En 50 zeta is sneller te krijgen dan een 50 imi tuned...

[Dit bericht is ge-edit door MB50TUNED op 30-12-02 20:28]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
SIWWN 30-12-02?20:31 Print reply
Posts: 7079
Hoe hard heb jij dan ooit gehaald met een 50?


En hoe liep die getunde Polini dan?
 
jeroen 30-12-02?20:45 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Originally posted by: MB50TUNED

85 km/h met een ongetunede imi vind ik ook wel erg snel... Lijkt me sterk dat je dat haalt...

Een zeta mis trouwens wel sneller dan een 50 imi. En 50 zeta is sneller te krijgen dan een 50 imi tuned...

[Dit bericht is ge-edit door MB50TUNED op 30-12-02 20:28]


haalde mn imi 50 ook hoor.
Met std carb en luhao uitlaatje.

 
xilorp 30-12-02?21:32 Print reply
Posts: 244
Jongens,

Hou in godsnaam nu eens op.........en denk nog eens een keer na.
Honda mb5....80ccblok 5bak 110cc autisa cilinder 26mm mikuni carburateur(powerfilter)110cc proma uitlaat 15/38 twv....en als ik geluk heb haal ik net 110/115 KM`s.
Hoe kan het zijn dat je met een RUKcilinder zoals een 50cc imi....KM`s haalt zoals 80/85.
Als deze KM`s al haalbaar zijn dan is het vast met de wind mee en van een hele hoge berg af.

Wees blij als je met een 50cc snel met wat extra dingen 70 KM`s haalt.

Zijn er vragen over hoe en wat dan hoor ik dat graag.
Misschien kan het zo zijn dat ik mensen verder kan helpen.

Xilorp
 
NSR RULEZZ 30-12-02?22:07 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: RS80_Racer

Ik had toen ik mijn MT net had, een 50 imi en verder standaard (behalve de uitlaat (Luhao) en een gevlakte HM16.6 kop) met twv 14-40 en daarmee trok ik sneller op dan/als kameraad op een MT met 50 zeta en alles onbegrensd en tecno pijp met twv 13-44, ik reed hem eruit en mijn top lag op 85 op teller.
Toen was de voorkant nog wel origineel en achter opgehoogd maar toch, ik woog toen 110 kilo (nu minder hoor).
toen heb ik hem aso opgehoogd, paar cm lager als Ludes MT en reed met dezelfde cil en rotte zuiger nog maar 70.
Toen eerste 70 imi met 16mm, top weer op 85, 2 imi, top op 60, 3e imi top op 70...

Andere kameraad van me trok met 50 imi en mijn oude uitlaat iemand op een MB met 70 zeta eruit,HOHO meneer die vriend van jou beweren dat hij mij eruit trok nou reken daar maar niet op ik trok hem er VET uit en ik ree nogwel ZONDER LUCHTREGELSCHROEF dus die vriend van jou moet niet ze zwetsen :( top was wel lager natuurlijk maar deze MT trekt ook wel tot 80-85 en trekt dus knetter-de-knetter

Dus verspil je geld niet aan een merk 50 (tenzij je een Honda 50 origineel Belgi? koopt) of een 70 imi, maar koop een 50 imi (E 45,-) of 70 airsal/eurokit (E80,-)...


hmzzzz... zie rooie.

Quote:
Originally posted by: xilorp

Jongens,

Hou in godsnaam nu eens op.........en denk nog eens een keer na.
Honda mb5....80ccblok 5bak 110cc autisa cilinder 26mm mikuni carburateur(powerfilter)110cc proma uitlaat 15/38 twv....en als ik geluk heb haal ik net 110/115 KM`s.
Hoe kan het zijn dat je met een RUKcilinder zoals een 50cc imi....KM`s haalt zoals 80/85.
Als deze KM`s al haalbaar zijn dan is het vast met de wind mee en van een hele hoge berg af.

Wees blij als je met een 50cc snel met wat extra dingen 70 KM`s haalt.

Zijn er vragen over hoe en wat dan hoor ik dat graag.
Misschien kan het zo zijn dat ik mensen verder kan helpen.

Xilorp


nou simpele reden is dat een 110cc in het echt maar 98,5 cc is (toch) dat jij tezwaar bent jeje brommer tezwaar hebt vertand en je afstelling niet goed is en valse lucht zuigt
26mm op een ongetunde 110? uuh benzieneverbruik/snelheid klopt dan ook niet helemaal lijkt me
proma80? hmzzzz zijn er geen betere voor een 110cc?

owja waar het over eigenlijk over ging
mijn mt met snelle uitlaat bocht 12mm carb en snelle slangen reed met een 70imi krap aan 70
en met een 50imi 80/85 kortom die 50cc ree beter
mijn 70zeta ging op teller tegen de 100 aan met 70zeta 20mikuni proma80 powerfilter 4bak gemeten in een honda civic 1.4
en owja goedkoop opvoeren als je een 50snel hebt die erop laten anders 1 kopen tjek je compressie en zuiger/veren enzo en stel je carb. goed af dan moet hij wel 60+ gaan
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
mt-driver 30-12-02?22:31 Print reply
Posts: 231
ik had hetzelfde probleem met mijn MT, standaard is ie te langzaam. En van mijn pa mocht ik geen 70cc . Daarom heb ik eerst een 50imi gehad.

Op mijn MT leverde dit met 13mm, 70 sproeier, twv 14 - 45 (met achter 16 inch wiel) een top op van 75 km/h maar hij wou tot 10 km/h slecht op gang komen. Dus cilinder gewisseld voor een 50 Zeta. Inmiddels is het achterwiel 18 inch geworden en de twv 12 - 43 dit trekt misschien iets langzamer op dan een 50 imi maar rijd stukken lekkerder. Een goede vermogensafgifte bij zo'n beetje elk toerental en een top van 72 km/h. Dus koop niet zo'n goedkoop prut cilindertje maar koop iets goeds.


 
MB50TUNED 30-12-02?22:59 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: SIWWN

Hoe hard heb jij dan ooit gehaald met een 50?


En hoe liep die getunde Polini dan?



hmzzz top staat nog steeds op 94 km/h. (digi) Met mijn bulit had ik meer vermogen bovenin, maar de weg was te kort...

polini loopt goed. Aangepaste grondplaat en aangepast membraan liggen klaar + 2 nieuwe bougies... Hopelijk duurt het volgende testrondje langer...

 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Steve_ZHC 31-12-02?01:36 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: xilorp

Jongens,

Hou in godsnaam nu eens op.........en denk nog eens een keer na.
Honda mb5....80ccblok 5bak 110cc autisa cilinder 26mm mikuni carburateur(powerfilter)110cc proma uitlaat 15/38 twv....en als ik geluk heb haal ik net 110/115 KM`s.
Hoe kan het zijn dat je met een RUKcilinder zoals een 50cc imi....KM`s haalt zoals 80/85.
Als deze KM`s al haalbaar zijn dan is het vast met de wind mee en van een hele hoge berg af.

Wees blij als je met een 50cc snel met wat extra dingen 70 KM`s haalt.



Beste kerel, zoals gezegd; jouw brommer is te hoog, je bent zwaar, te zwaar vertand, klote uitlaat voor je cilinder.
En dan nog; je hebt voor dat verscil tussen 85 en 110 v??l meer vermogen nodig als het verschil tussen 0 en 85...
Dan nog; deze MT is voor uitgerust met een MB voorvork met bussen, ong. zo hoog als een standaard MT dus, BZS achterbrug en lange veren, ket slijt niet ze erg over het frame en de brug...
Die jongen weegt denk ik zo'n 70kg en deze brommer wordt door mij en wat vrienden omschreven als 'de wonderbrommer' want wij snappen ook niet dat hij dat kan klokken.
Hij reed mij met mijn ex MT (70 imi) die een top van 76 digi had er VET uit terwijl hij de begrenzer aanhad (pen in gashandle).
En dan nog; ja, ik geef toe dat de meeste imi's prut zijn.
Maar af en toe heb je 1(bijna altijd 50cc) waar de poorten gunstig op elkaar zijn afgestemd, en als je daar een HD kop en 50 uitlaat bij neemt (ja en dikke slangen, MBX velgen met twv 13-43) dan heb je de absolute top echt wel op 85 zitten (moet ook wel, anders klopt de teller in een juten-Sharan niet...)
En trouwens, ik had mijn 1e 70 imi niet bijgewerkt, met 16mm Mikuni op ori spruitstuk (dus F@ valse lucht) powerfilter, twv15-45 met MB velgje en de MT sick opgehoogd een top op mijn teller van 85 en dan nog niet eens optimaal dus...
Had 90 en heeeeeeeel mischien 95 kunnen zijn...
gegarandeerd

Edit; dik/onderstreept; ik heb 3 70 imi's gehad; een 2e hands, een nieuwe en nog een 2e hands, de 1e liep prachtig, toen had ik geld over en ik wilde een nieuwe cilinder, heb mijn ouwe weggeflikkerd (STOM natuurlijk) en de 2 laatste liepen zelfs na tunen compleet KLOTE...
Daarvoor had ik een 50 imi, niet opgehoogde MT klokt dan 85 met klein achterwiel, compressie van een 70 (dachten we in het begin ook dat het was...).

2e edit; moet ik wel wat onderstrepen natuurlijk

3e edit; en natuurlijk weer ff [ /b]

[Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 31-12-02 01:52]

[Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 31-12-02 01:54]

[Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 31-12-02 01:56]
 
Honda MTX,MT5 31-12-02?03:02 Print reply
Posts: 55
Als je net een MT hebt en het is je eerste schakel zou ik eerst ff Wachten met opvoeren todat je hem "onder controle hebt"
tis nooit slim iemand gelijk op een opgevoerde brommer te laten rijden...daar ben ik zelf achter gekomen :P ....niemand komt meer mn mt!!!

er zijn al genoeg opvoer tips geven...ik zeg niets :n
 

Dit topic is 2330 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved