Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Carbid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 625 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #6794 - Carbid
Pagina 10 van 13
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 31566 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bom 13-12-2005 23:16 Print reply

Posts: 332
zuurstof injectie op de carbid bus???

als je carbid met water mengt heb je de juiste verhoudingen dan moet je geen extra zuurstof toevoegen

edit: anders moet je langer of korten wachten.

Dit bericht is gewijzigd door bom op 13-12-2005 om 23:17 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 13-12-2005 23:20 Print reply

Posts: 10560
als je gaas lassen met carbid gas heb je toch hetzelfde gas en voeg je toch ook zuurstof toe . en als je lucht in de bus kunt vervangen door pure zuurstof kun je ook meer gas toelaten , dus er moet zowiezo een grote klap te maken zijn

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
bikkeltje 13-12-2005 23:35 Print reply

Posts: 2380
koop gewoon een paar granaten
kun je tegenwoordig zo kopen
edit: en knallen hard

Dit bericht is gewijzigd door bikkeltje op 13-12-2005 om 23:35 uur.
 
bom 13-12-2005 23:37 Print reply

Posts: 332
als je carbid met water mengt krijg je de volgende reactie vergelijking:
CAC2 + H20----> C2H2 + CA(OH)2.

het acetyleengas zorgt voor de explosie.

als je nog extra zuurstof gaat toevoegen krijg je nooit meer een goed mengsel. het acetyleengas moet zicht namelijk ook mengen met de lucht voor een goed explosie.

en als het zou lukken is het ook niet zonder gevaar.

Dit bericht is gewijzigd door bom op 13-12-2005 om 23:39 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 13-12-2005 23:40 Print reply

Posts: 10560
waarom voeg je met lassen dan zuurstof bij het acetyleengas

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
bom 13-12-2005 23:43 Print reply

Posts: 332
ik denk dat dit te maken heeft dat je het wilt laten branden. en niet onploffen.

maar ik weet het allemaal ook niet zeker.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 13-12-2005 23:44 Print reply

Posts: 10560
naja we proberen wel effe . het is ook geen werk om te proberen dus
(branden of ontploffen heeft daar nee mee te maken , de klap krijg je omdat de druk in 1x weggaat omdat hij wordt opgebouwd ofniet

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 13-12-2005 om 23:45 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
bom 13-12-2005 23:47 Print reply

Posts: 332
hoe sneller de verbranding hoe beter het onploft..
een explosief is niks anders als een snelle verbranding in een kleine ruimte.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 13-12-2005 23:50 Print reply

Posts: 10560
stel jij een snijbrander maar eens goed af met lucht een acetyleen ,sla de branden uit vul met dit gas een vuilniszak en steek het aan . dan kom je erachter dat je ook met het zuurstof een beste knal krijgt


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
b e r t 14-12-2005 8:16 Print reply

Posts: 1855
je hebt een bepaalde verhouding voor de optimale verbranding en dan heeft zuurstof geen zin want dan verstoor je het ( net als een veel te grote sproeier in je brommer doen, gaat die ook niet beter van lopen)
 
Neluhz 14-12-2005 10:27 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
stel jij een snijbrander maar eens goed af met lucht een acetyleen ,sla de branden uit vul met dit gas een vuilniszak en steek het aan . dan kom je erachter dat je ook met het zuurstof een beste knal krijgt




ben je ook mooj gek, als je een vuilniszak met acytyleen/zuurstof gaat aansteken
zou eerst een boterhamzakje proberen


Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 14-12-2005 om 10:27 uur.
 
bart de scootergek 14-12-2005 12:41 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
waarom voeg je met lassen dan zuurstof bij het acetyleengas



is bescherming van het te lassen materiaal tegen stoffen die in de lucht zitten, zorgt voor betere kwaliteit van de las.

ook moet je een goed mengsel van lucht en acethyleen hebben om uberhaupt te kunnen lassen, de zuurstof heeft 2 functies dus.
 
Honda RC-33
Neluhz 14-12-2005 13:00 Print reply

Posts: 4032
idd
lucht is ook niet 100% zuiver zuurstof, en dus last het minder als met pure zuurstof, en je kunt ook lang niet zoveel zuurstof aanzuigen als acetyleen
 
hondansrpower 14-12-2005 13:48 Print reply

Posts: 302
heb nog nie alles gelezen maar zo'n pijpbom moet toch ook voldoende lucht bij komen of niet?
en over die site van die joey,vind het wel zielig als je je hele leven er zo bij moet lopen.
 
93cc malossi-hpi2005-6bak-32mm d-slide-6kleps malossi membraam.
Neluhz 14-12-2005 14:33 Print reply

Posts: 4032
in buskruit zit al zuurstof, heeft alleen warmte nodig om te kunnen ontbranden
 

Dit topic is 31566 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 10 van 13
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved