Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Wat te doen voor 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 942 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67930 - Wat te doen voor 70cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sander18 4-11-2013 19:43 Print topicpost
Posts: 32
Hallo,

Onlangs heb ik een nieuwe 50cc cilinder en zuiger onder mijn tzr50 gegooid en ik moet zeggen, ik ben echt teleurgesteld door de kwaliteit (heb gewoon rommel gekocht, wist ik veel). Nu ben ik van plan een 70cc eronder te gooien, dan gelijk maar goed aanpakken dacht ik zo..

Moet ik nu nog dingen aanpassen aan me brommer? Zoals de krukas of andere dingen misschien??

Graag zou ik dat van jullie horen

Bedankt!!
 

K.H.S TUNING 4-11-2013 20:13 Print reply

Posts: 162
ik ken wel iemand die een splinternieuwe 70 airsel heeft liggen.
hoef je niks voor te veranderen aleen een ander kopje kopen.
 
der Chef 4-11-2013 20:38 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
ik ken wel iemand die een splinternieuwe 70 airsel heeft liggen.
hoef je niks voor te veranderen aleen een ander kopje kopen.

En als je zoals hij het goed wil doen:
Carberateur, sproeier, uitlaat, eventueel blok nakijken? Hoeveel heeft je tzr gelopen?
 
sander18 4-11-2013 21:00 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

En als je zoals hij het goed wil doen:
Carberateur, sproeier, uitlaat, eventueel blok nakijken? Hoeveel heeft je tzr gelopen?


sproeier 130 zit eronder en de brommer heeft richting de 15.000 gelopen. Ik kan de caberateur even na kijken inderdaad. Voorheen met het orginele cilindertje liep hij toch wel tegen de 100 aan en trok hij lekker door, dat is nu verleden tijd. Kan dit met afstellen te maken hebben?

Dit bericht is gewijzigd door sander18 op 4-11-2013 om 21:02 uur.
 
Maup 4-11-2013 21:13 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander18
[...]


sproeier 130 zit eronder en de brommer heeft richting de 15.000 gelopen. Ik kan de caberateur even na kijken inderdaad. Voorheen met het orginele cilindertje liep hij toch wel tegen de 100 aan en trok hij lekker door, dat is nu verleden tijd. Kan dit met afstellen te maken hebben?

Dit bericht is gewijzigd door sander18 op 4-11-2013 om 21:02 uur.

Sowieso opnieuw afstellen na de 70cc. Ook na de montage van je nieuwe 50cc ja. Als het weer eenzelfde originele 50cc is zal je afstelling weinig tot niks veranderen.

Het ligt er een beetje aan wat voor 70cc je erop knalt of het wijs is om met je originele krukas rond te toeren. De searchfunctie op dit forum bied hier ongetwijfeld uitsluitsel over.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Aprilia RX 50 2003 4-11-2013 21:26 Print reply

Posts: 6717
De laagtoerige 80 cc's kunnen allemaal op de ori krukas. als je niet meer dan 10 a 11k toeren gaat draaien blijft t spul gewoon heel.
bv de DR/TP80

natuurlijk wel afstellen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
sander18 4-11-2013 22:13 Print reply
Posts: 32
De 50cc die ik er nu onder heb zitten is één van de brommerzaak die ik gekregen heb, toch gaat hij vol gas een stuk minder hard en is hij minder fel. Ook krijg ik hem maar tot de 8000 toeren in zowel de 5 als de 6, als ik hem ga afstellen kan mijn maximale snelheid dan hoger worden, en dat de toeren weer op de 9/10.000 komen?
 
Aprilia RX 50 2003 4-11-2013 22:20 Print reply

Posts: 6717
sterker nog: Je MOET gaan afstellen. anders loopt t spul je in de soep.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
sander18 4-11-2013 22:43 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
sterker nog: Je MOET gaan afstellen. anders loopt t spul je in de soep.


Maar zoals ik eerder ook al een x zei, het spul loopt allemaal heel netjes stationair, of heeft dit er weinig mee te maken?
 
Aprilia RX 50 2003 4-11-2013 22:45 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander18
[...]


Maar zoals ik eerder ook al een x zei, het spul loopt allemaal heel netjes stationair, of heeft dit er weinig mee te maken?


een heel klein beetje.

vooral bovenin en 3 kwart gas.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
sander18 4-11-2013 22:48 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


een heel klein beetje.

vooral bovenin en 3 kwart gas.


Oke dan gaan we wat prutsen, zelf heb ik hier geen ervaring mee... Dus gewoon gaan prutsen totdat het blokje mooi egaal loopt, zowel onderin als bovenin de powerband? En dan moet ik een toerental aan houden ofzo? bv 9/10.000 zoals voorheen?
 
jordi50cc 5-11-2013 0:50 Print reply

Posts: 677
Beste Sander

allemaal goed bedoelt maar als je hem heel
wilt houden laat hem door iemand afstellen
die weet wat hij doet
en begin er zelf niet mee te PRUTSEN zoals je
al aangeeft je hebt (denk ik) ? te weinig kennis op
dit gebied het zou zonder zijn als je boel straks in
de soep loopt

Jordi
 
JST performance
sander18 5-11-2013 10:16 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
Beste Sander

allemaal goed bedoelt maar als je hem heel
wilt houden laat hem door iemand afstellen
die weet wat hij doet
en begin er zelf niet mee te PRUTSEN zoals je
al aangeeft je hebt (denk ik) ? te weinig kennis op
dit gebied het zou zonder zijn als je boel straks in
de soep loopt

Jordi


Een vriend zou me hier eventueel wel mee kunnen helpen,die heeft wat meer sleutel ervaring. We gaan het sowieso zelf doen, zodat ik ook wat meer ervaring op doe. Maar mijn vraag blijft het zelfde, wanneer weet je of de brommer goed is afgesteld?
 
Mark300 5-11-2013 10:34 Print reply
Posts: 440
Zodra die goed loopt, niet stottert, vloeiend door de toeren heengaat.

Wat voor jou in het begin goed afgesteld is, kan voor iemand met meer ervaring best een ruk afstelling zijn.

Gewoon beetje de FAQ en diverse hint en tips volgens, blijf aan de rijke kant en het draait echt niet 1,2,3 kapot.

Meerendeel wat hier reageert zijn "experts".


Dus, grote sproeiermaat beginnen, zoek voor jezelf uit welke schroef/naald/sproeier welk effect levert. Niemand deed het de eerste ker perfect in een uurtje tijd.
Dan ben je lekker 2 dagen bezig, who cares?
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
sander18 5-11-2013 14:42 Print reply
Posts: 32
Net bij de brommer boer geweest, en hij zegt dat ik er bijna niks aan kan doen. Oftewel een kut cilinder en zuiger gekocht... Nouja, ook heb ik een aantal sproeiertjes mee gekregen om er nog enigszins wat van te maken. Hard ga ik iig niet meer .. over een tijdje toch maar over op 70cc
 
Maup 5-11-2013 17:38 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander18
Net bij de brommer boer geweest, en hij zegt dat ik er bijna niks aan kan doen. Oftewel een kut cilinder en zuiger gekocht... Nouja, ook heb ik een aantal sproeiertjes mee gekregen om er nog enigszins wat van te maken. Hard ga ik iig niet meer .. over een tijdje toch maar over op 70cc

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187

Let wel op: een handleiding en geen manier hoe je het MOET doen. Het deel met de symptomen van een verkeerd afgestelde brommer is wel interessant.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 5-11-2013 om 17:39 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Dit topic is 4835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved