Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - nieuwe cilinder na vast loper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 661 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67918 - nieuwe cilinder na vast loper
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

marco1996 30-10-2013 16:30 Print topicpost
Posts: 10
hallo,
ik heb een rieuju mrx pro en heb voor de tweede keer een vastloper gehad en weet totaal niet waar het aan ligt. hij krijgt zeker weten genoeg olie maar ik twijfel over de kwaliteit van de cilinder en zuiger die ik bij rivisie kreeg.
(er is een stukje van de zuigerveer afgebroken)
mijn setup:
technigas e-nox
50cc cilinden (weet niet welk merk vandaar twijfels)
16 mm ori carb
sproeier 110

weten jullie waar het aan kan liggen?
alvast bedankt
 

ChielTZR 30-10-2013 16:32 Print reply

Posts: 6016
Inrijden, afstelling en koeling?

eigenlijk zou zelf de meest crappe cilindermerk nog moeten lopen, mits onder de juiste hierboven genoemde factoren.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
marco1996 30-10-2013 17:39 Print reply
Posts: 10
ik heb er wel ongeveer 2k mee gereden maar ik vond dat niet veel voor een nieuwe cilinder. ik heb ook zeker 300 km ingereden.
 
Aprilia RX 50 2003 30-10-2013 21:09 Print reply

Posts: 6717
iedere cilinderkit die er te koop is voor am6 houdt het minstens 5 K uit mits goed afgesteld, goede smering enz.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Cas DT 30-10-2013 21:30 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
iedere cilinderkit die er te koop is voor am6 houdt het minstens 5 K uit mits goed afgesteld, goede smering enz.


Mijn airsal gaf na 1000 kilometer al de geest
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Aprilia RX 50 2003 30-10-2013 21:31 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


Mijn airsal gaf na 1000 kilometer al de geest


airsal kun je mits je m goed behandeld ook gewoon 10K+ mee rijden hoor.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Cas DT 30-10-2013 21:33 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


airsal kun je mits je m goed behandeld ook gewoon 10K+ mee rijden hoor.


Niet als het pennetje van je zuigerveren uit je zuiger gaat
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Aprilia RX 50 2003 30-10-2013 21:34 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


Niet als het pennetje van je zuigerveren uit je zuiger gaat


ja dan houdt het idd op
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Cas DT 30-10-2013 21:36 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ja dan houdt het idd op


Heb het al wel vaker gehoord over die airsal zuigers, weet niet of dat nu nog zo is.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Aprilia RX 50 2003 30-10-2013 21:37 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


Heb het al wel vaker gehoord over die airsal zuigers, weet niet of dat nu nog zo is.


ben hetzelf alleen een keer bij een MT tegen gekomen, verder nog niet. heb eigenlijk alle am6 setjes wel door de handen gehad.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
marco1996 31-10-2013 13:38 Print reply
Posts: 10
ik denk dat ik er gewoon grotere sproeier in gooi. maar wat is nu een goede vervangings cilinder om er op te zetten. er is ook heel veel discussie over nicaseal en gietijzer. ik rij meer dan 200km in de week dus wat is het beste?

 
ChielTZR 31-10-2013 14:00 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marco1996
ik denk dat ik er gewoon grotere sproeier in gooi. maar wat is nu een goede vervangings cilinder om er op te zetten. er is ook heel veel discussie over nicaseal en gietijzer. ik rij meer dan 200km in de week dus wat is het beste?



Je denkt dat je er maar een grotere sproeier in gooit?

als je er toch niks van weet kun je wel denken, maar heeft dat dan nog zin? Post eens een filmpje, of beschrijf hoe je brommer reageert op het gasgeven?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
marco1996 31-10-2013 16:18 Print reply
Posts: 10
nou in principe kan ik geen filmpje maken aangezien mn cilinder aan gort is en eerst een nieuwe moet hebben. ik zet er een grotere sproeier in zodat hij meer smeert. maar nu is de vraag welke cilinder ik zal kopen om er op te zetten. dan kijk ik of hij goed afgesteld is en pas ik het eventueel aan.
 
marco1996 31-10-2013 16:30 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Je denkt dat je er maar een grotere sproeier in gooit?

als je er toch niks van weet kun je wel denken, maar heeft dat dan nog zin? Post eens een filmpje, of beschrijf hoe je brommer reageert op het gasgeven?



ja idd ik heb niet heel veel verstand van afstellen anders zou ik hier niet dit soort vragen stellen dan wist ik wel wat ik zou moeten doen
 
Aprilia RX 50 2003 31-10-2013 22:15 Print reply

Posts: 6717
grotere sproeier is net echt meer smeren. maar vooral meer brandstof tov lucht.

zet de nieuwe kit erop, met een te grote sproeier gaan dan afstellen tot je de juiste maat hebt.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
marco1996 1-11-2013 16:39 Print reply
Posts: 10
Dan is nog de vraag gietijzer of aluminium ik wil namelijk iets wat lang mee gaat aangezien ik veel rij in de week. Nou had ik gelezen dat gietijzer langer mee gaat als je veel rijd. Maar dat aluminium vaak een nicaseal wand heeft die duurzamer is.
 

Dit topic is 2557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved