Kan het zijn dat je jou carburateur op zijn kop hebt gehad en je vlotternaald is blijven plakken? Dan blijft er benzine in de teur lopen en dat kan tot verzuipen komen...
Als dit het is, is de oplossing:
Vlotterkamer even losdraaien (onderop carburateur, let op de pakkingen, draai ze niet stuk!) en paar tikjes met schroevendraaier handvat bovenop de teur. Meestal valt de vlotternaald dan vanzelf al met de vlotter mee omlaag. Daarna zet je de boel weer in elkaar zonder het op zijn kop te houden. Benzine aansluiten maar teur niet op de cylinder monteren. Kraan open en kijken of er geen benzine uit de teur gaat lopen.
Wel benzine uit de teur maar vlotternaald wel goed sluiten?
Gasnaald eruit (let op de stand van het ringetje bovenop in het juiste gleufje, die mag niet veranderen!) en kijken of die niet krom is. Deze moet in een gaatje vallen onderin. Als je gas geeft kan je dit testen door te kijken of deze goed zakt. Ook kun je controleren of de gasschijf (die zit voor het grote gaat naar de cylinder) goed draait en sluit (als je gas los laat).
Als dat allemaal goed werkt, benzinekraan aansluiten en open draaien.
Geen benzine uit de teur na paar minuten?
Mooi, carburateur rechtop op de cylinder (spruitstuk) schuiven en dicht maken. Daarna paar keer flink starten met gas dicht (kan de vlotterkamer weer vol lopen) en dan zal het ding uiteindelijk weer brandstof krijgen en gaan lopen.
Hoe je het ook wend of keert:
De kans is megagroot dat er iets mis is met de werking van je carburateur of die zit niet goed op het spruitstuk gemonteerd.
Dit bericht is gewijzigd door Streekvos op 27-11-2013 om 12:22 uur.
|