Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - brommer verzopen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1069 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67910 - brommer verzopen?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4819 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ts50cc 25-10-2013 16:27 Print topicpost

Posts: 353
hoi k heb een probleem ik wou gister weer is gaan crossen net een nieuwe gaskabel erop gedaan nu deed de brommer niet
als ik de benzine kraan off had staan deed die even totdat de benzine eruit was en zodra ik de benzine kraan aan deed deed die direct niks meer alsof die verzoop. nu kwam er benzine uit mn uitlaat enzo gwn verzopen dus. maar hoe verhelp ik dit weer dat die gaat lopen?

alsvast bedankt
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!

ThymTSX 25-10-2013 18:05 Print reply

Posts: 238
Wat ik meestal doe als mijnes verzopen is: benzinekraan op off zetten, vol gas geven en 5 tot 10 keer kicken.
 
Brommers en meer 25-10-2013 18:21 Print reply

Posts: 1966
heb je bij het monteren van de gaskabel toevallig iets verkeerd gemonteerd, waardoor die in een keer vol gas geeft?

 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
ts50cc 26-10-2013 0:56 Print reply

Posts: 353
nee als die op off staat dan kan ik gwn normaal gas even zegmaar maar ben er ook achter gekomen dan die niet meer vonkt dus ff een nieuwe bougie proberen. en of dat wil
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
ts50cc 7-11-2013 22:11 Print reply

Posts: 353
iemand ? vonk is verholpen maar nu dit
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
Streekvos 27-11-2013 12:16 Print reply

Posts: 2
Kan het zijn dat je jou carburateur op zijn kop hebt gehad en je vlotternaald is blijven plakken? Dan blijft er benzine in de teur lopen en dat kan tot verzuipen komen...

Als dit het is, is de oplossing:
Vlotterkamer even losdraaien (onderop carburateur, let op de pakkingen, draai ze niet stuk!) en paar tikjes met schroevendraaier handvat bovenop de teur. Meestal valt de vlotternaald dan vanzelf al met de vlotter mee omlaag. Daarna zet je de boel weer in elkaar zonder het op zijn kop te houden. Benzine aansluiten maar teur niet op de cylinder monteren. Kraan open en kijken of er geen benzine uit de teur gaat lopen.

Wel benzine uit de teur maar vlotternaald wel goed sluiten?
Gasnaald eruit (let op de stand van het ringetje bovenop in het juiste gleufje, die mag niet veranderen!) en kijken of die niet krom is. Deze moet in een gaatje vallen onderin. Als je gas geeft kan je dit testen door te kijken of deze goed zakt. Ook kun je controleren of de gasschijf (die zit voor het grote gaat naar de cylinder) goed draait en sluit (als je gas los laat).

Als dat allemaal goed werkt, benzinekraan aansluiten en open draaien.

Geen benzine uit de teur na paar minuten?
Mooi, carburateur rechtop op de cylinder (spruitstuk) schuiven en dicht maken. Daarna paar keer flink starten met gas dicht (kan de vlotterkamer weer vol lopen) en dan zal het ding uiteindelijk weer brandstof krijgen en gaan lopen.

Hoe je het ook wend of keert:
De kans is megagroot dat er iets mis is met de werking van je carburateur of die zit niet goed op het spruitstuk gemonteerd.




Dit bericht is gewijzigd door Streekvos op 27-11-2013 om 12:22 uur.
 
Ik heb een chinese scooter, maar die is niet slecht :-/

Dit topic is 4819 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved