Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Probleem carburateur honda MT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 508 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67892 - Probleem carburateur honda MT
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3224 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tom96 14-10-2013 23:04 Print topicpost

Posts: 1719
hallo forum leden,
het volgende probleem doet zich voor:

de brommer houd in op lage toeren, duidelijk te arm.

bovenin krijg ik alles goed afgesteld, met de hoofdsproeier en de gasnaald.

nu zit ik in een tweestrijd:

Vanuit de lokale MX-zaak is verteld dat mijn stationairsproeier veel te klein is. en deze dus groter moet.

vanuit de MT5.nl site, word gezegd dat het niet mogelijk is omdat het een onwijs grote maat word.


het motorblok is pas volledig gereviseerd, met reparaties aan uitgelopen carters, en nieuwe krukas geplaatst.
voor de revisie deed het probleem ook al voor!
Setup:

hm 166 F 70cc cilinderkop
70cc Mallosi cilinder NT
16mm PHBG dellorto op 90 hoofdsproeier en 50 stationair sproeier
originele filterbox met grote slangen.

Kan iemand mij vertellen of ik daadwerkelijk groter moet met stationair sproeier? of wat dit anders kan zijn?

Alvast bedankt!

 

jellopie 15-10-2013 2:51 Print reply
Posts: 103
bedoel je niet de hoofdsproeier? zou daar eens een maatje groter mee gaan

 
Tom96 15-10-2013 17:44 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jellopie
bedoel je niet de hoofdsproeier? zou daar eens een maatje groter mee gaan


nee....
 
Audioholic 15-10-2013 17:51 Print reply
Posts: 330
dus je wilt zeggen: lage toeren rijden(volgas oid) = stationairsproeier?


 
The life is to short to listen to slow music (H)
Tom96 15-10-2013 18:29 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
dus je wilt zeggen: lage toeren rijden(volgas oid) = stationairsproeier?

Nee, maar deze bepaalt wel de reactie op het eerst 25% van je gasuitslag.

bovenin loopt t rijk genoeg, ietjes te. maar dat kan ik makkelijk verhelpen.

alleen vanuit stationair naar volgas in 1 x = direct bwoaap.





 
Audioholic 15-10-2013 18:36 Print reply
Posts: 330
niet alles, gasnaald/luchtschroef speelt er ook een grote rol in

hoe staat je gasnaald/luchtschroef? en voor meer gemierenneuk, wat voor gasnaald heb je?(staat dr op, heel klein)

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 15-10-2013 om 18:37 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Tom96 15-10-2013 18:44 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
niet alles, gasnaald/luchtschroef speelt er ook een grote rol in

hoe staat je gasnaald/luchtschroef? en voor meer gemierenneuk, wat voor gasnaald heb je?(staat dr op, heel klein)

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 15-10-2013 om 18:37 uur.

gasnaald staat nu in 2e groef van onder, heeft maar 4 groeven.
ik kan de naald wel omhoog zetten, maar dan zit ik bovenin met NOG meer benzine, terwijl hij nu al te rijk staat.

ik weet niet welke gasnaald ik heb
 
Audioholic 15-10-2013 18:50 Print reply
Posts: 330
gasnaald heeft eigenlijk zo goed als geen invloed op volgas, zo wel maatje kleinere hoofdsproeier en kijken wat hij doet met de gasnaald "rijker"
 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 15-10-2013 18:54 Print reply

Posts: 677
probeer stationairsproeier 54 eens
 
JST performance
Tom96 15-10-2013 21:49 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
gasnaald heeft eigenlijk zo goed als geen invloed op volgas, zo wel maatje kleinere hoofdsproeier en kijken wat hij doet met de gasnaald "rijker"


Bovenin is in mijn ogen 75% - 100%

75 % gasuitslag is geregeld door combinatie gasnaald/sproeierbuis en de afstelling hiervan.

100% gasuitslag is hoofdsproeier.

ik weet wel hoe ik moet afstellen,
het punt is:

Ik krijg de afstelling onderin niet rijker
 
Audioholic 15-10-2013 22:09 Print reply
Posts: 330
verkeerde gasnaald kan ook nog

iig, bij sommige imitatie dellorto carburateurs zit een totaal niet kloppende gasnaald bij. vandaar dat ik vroeg over je gasnaald
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Tom96 15-10-2013 22:10 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
verkeerde gasnaald kan ook nog

iig, bij sommige imitatie dellorto carburateurs zit een totaal niet kloppende gasnaald bij. vandaar dat ik vroeg over je gasnaald

snap ik, maar even ter info, het is wel een echte.
scheelt al een hoop ellende .
hij heeft ook geen valse lucht,
maar met een originele cilinder, van honda.
liep deze onderin wel goed, qua afstelling.

daarom.
 

Dit topic is 3224 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved