Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hulp nodig bij poorttiming

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 925 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67890 - Hulp nodig bij poorttiming
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2970 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rensss 14-10-2013 19:17 Print topicpost

Posts: 1110
Hallo,

Ik heb een poortmap gemaakt van de cilinder van mijn Simson. Omdat ik die graag zou willen gaan tunen. Enkel zit ik nu met een aantal vraagjes, wat is de beste vorm van de uitlaatpoort?

Ik heb gelezen dat een vierkante uitlaatpoort het meeste oppervlak zou hebben. Het nadeel van een vierkante uitlaatpoort zou zijn dat de zuigerveren gemakkelijk zouden kunnen gaan happen.

Dit is de poortmap van de uitlaatpoort:



Ik heb bij de aangepaste uitlaat poort 70 % van de boring genomen als breedte. Boring is 38 mm.
De hoogte van de poort laat ik zo, de vorige eigenaar heeft deze al omhoog gebracht.

Welke uitlaatpoort vorm raden jullie aan?

Alvast bedankt,

Gr Rens



 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?

Audioholic 14-10-2013 19:28 Print reply
Posts: 330
ikzelf ga altijd voor een rond afgewerkte poort.is veiliger en heeft toch iets ander karakter als een vierkante uitlaatpoort (soepeler inkomend vermogen)
 
The life is to short to listen to slow music (H)
K.H.S TUNING 14-10-2013 19:32 Print reply

Posts: 162
Ik raad de v vormige aan die niet gelijk opent is je kracht wat beter verdeeld en beter voor je zuigerveren. maar wel zo dat et nog rond is maar gelijk matig opent en sluit.

Dit bericht is gewijzigd door kevinhonda op 14-10-2013 om 19:40 uur.
 
rensss 14-10-2013 19:50 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
Ik raad de v vormige aan die niet gelijk opent is je kracht wat beter verdeeld en beter voor je zuigerveren. maar wel zo dat et nog rond is maar gelijk matig opent en sluit.

Dit bericht is gewijzigd door kevinhonda op 14-10-2013 om 19:40 uur.



Dankje voor je antwoord.
De V vormige uitlaatpoort heb ik ook in mijn poortmapje staan toch?

En nog een vraagje, ik wou de uitlaatpoort toch nog even gaan meten. Op hoeveel graden die opent/ sluit. Als ik toch de uitlaatpoort nog wat wil verhogen, hoeveel graden moet ik dan ongeveer aanhouden?





 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
K.H.S TUNING 14-10-2013 20:35 Print reply

Posts: 162
mou iki weet niet hoe het met je spoel poorten zit maar zet effe je maten neer van je spoelpoorten en uitlaat poort de hoogte en de slag van de krukas dan kan ik pas verder helpen want ik kan niet zeggen hoeveel je nog omhoog kan.
 
rensss 15-10-2013 10:34 Print reply

Posts: 1110




Boring: 38 mm
Slag: 44 mm
Lengte drijfstang: Onbekend maar ik begreep dat je voor de drijfstang lengte 2 maal de slag mag pakken. Dus dat is 88 mm


Gr Rens

edit: Uitlaat poort valt er net buiten die 13mm hoog en 22 mm breed.

Dit bericht is gewijzigd door rensss op 15-10-2013 om 10:37 uur.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
K.H.S TUNING 15-10-2013 10:54 Print reply

Posts: 162
oke maar als je ook de poorten even wil meten van af bovenkant cilinder tot bovenkant poort dan kan ik de timingen bepalen.
 
PRO TUNING 15-10-2013 13:37 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
mou iki weet niet hoe het met je spoel poorten zit maar zet effe je maten neer van je spoelpoorten en uitlaat poort de hoogte en de slag van de krukas dan kan ik pas verder helpen want ik kan niet zeggen hoeveel je nog omhoog kan.


Deckheight niet vergeten
 
K.H.S TUNING 15-10-2013 14:46 Print reply

Posts: 162
jup is waar ik neem aan dat die weet wat het is?
 
rensss 15-10-2013 17:26 Print reply

Posts: 1110
Uitlaatpoort opent op: 44 mm van bovenkant cilinder. Sluit op 31 mm van bovekant cilinder.

Spoelpoorten: Openen op 45 mm van bovenkant cilinder. Sluit op 36 mm van bovenkant cilinder.

Inlaatpoort: Opent op 65 mm van bovenkant cilinder. Sluit op 55 mm van bovenkant cilinder.


Deckheigt heb ik ooit gemeten door een stukje tin tussen kop en zuiger plat te drukken. En daar kwam 0,8 mm uit.
Is deckheigt niet hetzelfde als squish?



Gr Rens
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Audioholic 15-10-2013 17:30 Print reply
Posts: 330
deckheigt is hoe hoog de zuiger in de cilinder zit

dus als de rand van de zuiger op het hoogste punt, 1 mm onder de rand van de cilinder zit, heb je 1 mm deckheigt

squish is ruimte tussen cilinderkop en zuiger

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 15-10-2013 om 17:30 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
rensss 15-10-2013 17:31 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
deckheigt is hoe hoog de zuiger in de cilinder zit

dus als de rand van de zuiger op het hoogste punt, 1 mm onder de rand van de cilinder zit, heb je 1 mm deckheigt

squish is ruimte tussen cilinderkop en zuiger

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 15-10-2013 om 17:30 uur.



Je gaat dan dus niet uit van de bolling van de zuiger als ik het goed begrijp?
Hoe moet ik dit meten? ( voelermaatje?)

Dit bericht is gewijzigd door rensss op 15-10-2013 om 17:33 uur.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Audioholic 15-10-2013 17:43 Print reply
Posts: 330
zuiger bovenin zeten, en met het "stokje" van een schuifmaat metenlangs de cilinderwand,met de schuifmaat op de cilinder, uiteraard met cilinderkop er af

weet t ff niet beter uit te leggen.



Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 15-10-2013 om 17:44 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)

Dit topic is 2970 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved