jordi50cc |
14-10-2013 22:03 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
dat is niet balanceren maar uitklokken
maar dat kan ook het probleem deels veroorzaken
uitklokken idd balanceren is een heel ander verhaal
dat is ook niet iets wat je zo even doet
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 14-10-2013 om 22:03 uur.
|
|
JST performance |
|
Audioholic |
14-10-2013 22:05 |
Posts: 330 |
de zuiger van de 125 is lichter dan die van de 80, mede dankzij de pistonpen die massief is
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
kenny77 |
14-10-2013 22:05 |
Posts: 29286 |
Olaf heeft veel verstand van de mb8 blokjes.
Hij heeft zijn krukas zelf geklokt en in elkaar gezet, of hij veel trilde weet ik niet meer. (hij had ook een 125 athena)
Maar volgens mij viel dit nog wel mee.
Olaf is niet vaak meer ingelogd, misschien kijkt hij wel mee.
Olaaaaaf ben je daar???
|
|
|
|
Audioholic |
14-10-2013 22:08 |
Posts: 330 |
naja. ik heb t gevoel alsof k (veel) vermogen verlies door die trillingen..
beetje trillen geef k geen fuck om, dan maar zo nu en dan wat weer aandraaien. alleen ja nu.. niemand in de buurt van tiel die mee kan kijken?
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
jordi50cc |
14-10-2013 22:13 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
naja. ik heb t gevoel alsof k (veel) vermogen verlies door die trillingen..
beetje trillen geef k geen fuck om, dan maar zo nu en dan wat weer aandraaien. alleen ja nu.. niemand in de buurt van tiel die mee kan kijken?
idd trillen kost vermogen
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 14-10-2013 om 22:17 uur.
|
|
JST performance |
|
j0ren |
14-10-2013 22:22 |
Posts: 1298 |
Ik had ook 125 athena en dat liep erg mooi. Trillen had ik geen last van. Overigens gewoon op een ori blok en krukas wat al minimaal 10 jaar in schuur had liggen rotten, dat ging prima!
Cilinderkop verder mooi opmaat? Kan zijn dat hij een beetje raar gaat ontbranden misschien.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
Audioholic |
14-10-2013 23:03 |
Posts: 330 |
ik heb mn cilinderkop laten beoordelen door een kerel die er wel wat vanaf weet, enige waar die mee kwam is "miss teveel druk, maar t ziet er niet slecht uit voor de timingen dat je hebt"
vandaar kwam k terug op het compressie verhaal :P
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
mbxrijder |
14-10-2013 23:21 |
Posts: 109 |
Lijkt mij op een gaar blok.
Controleer krukas+lagers daarvan en passingen van het carter.
Controleer ook balanasas+lagers gelijk want lager van balansas gaan wel eens kapoten word soms over het hoofd gezien!!
|
|
|
|
Audioholic |
15-10-2013 0:42 |
Posts: 330 |
krukas en lagers zijn prima
passingen zijn nvt bij 80 blokken. en er zit krap voelbare speling op, dus lagers zijn dus nog niet gaar
balansaslager zat ik ook al aan te denken ja. maja. rest van het blok is niet gaar. en met een 80cc getuned trilt tie niet zo erg als nou, naja, eigenlijk niet, dat is juist bizarre
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
K.H.S TUNING |
15-10-2013 8:14 |
Posts: 162 |
Ik heb ook meerdere 125 euro/atheas gehad lopen allemaal spoepel ook heel veel andere cilinders gehad en heb ik nog. niks trilt.
|
|
|
|
JantjeMB5 |
15-10-2013 8:44 |
Posts: 374 |
probeer misschien toch eens een ruimer kopje, kost je ook niet te veel of je kan er misschien eentje lenen als je het hier zo even beleefd vraagd
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|
honda fryslan |
15-10-2013 8:52 |
Posts: 1914 |
De krukas moet sowieso gebalanceerd worden als je het echt goed wil hebben..
Of dit de oorzaak van jouw probleem is weet ik niet..
Is de trilling ook voelbaar in de vrij?
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
PRO TUNING |
15-10-2013 9:16 |
Posts: 4000 |
De lichtere zuiger kan de oorzaak van de onbalans zijn, het gaat om de balansfactor.
De krukas wordt niet zwakker of minder carter compressie je vervangt staal dor materiaal met een hoger soortelijk gewicht
|
|
|
|
K.H.S TUNING |
15-10-2013 11:01 |
Posts: 162 |
lijkt me beetje onlogisch cilinder hoort zo op het blok te kunnen zonder aanpassingen dus er op trappen en lopen en klaar niks mis mee.
en hij zegt dat als die zijn 80 er op zet het klaar is.
dus licht aan de nieuwe onderdelen.
wat voor kop heb je er op als het een standaard 80 kop is. die niet aangepast is, mag je die wel snel gaan vervangen want dat werkt niet.
heb jij verder goed afgewerkt naar de tuning ? zuiger aangepast?
heeft het ooit goed gelopen voor de tuning? is je naaldager goed?
te veel speling miss zuiger er verkeert om in?
enz
|
|
|
|
Audioholic |
15-10-2013 12:27 |
Posts: 330 |
trilt ook in vrij.ja
muah, mb8 zuiger met lichtere pistonpen levert ook geen problemen op,terwijl dat nu in theorie wel zou moeten zijn als we het over gewicht zuiger hebben
ik heb voorheen ook met de 125 gereden, en toen viel het nog wel mee.(of niet, tis al lang geleden)
alles is verder goed afgewerkt,geen obstakels of scherpe randjes
zuiger past ook nog goed (niet te ruim)
naaldlager is ook nog goed.zuiger is ook goed gemonteerd
ik ga zo ff langs de krukastap meten. ik snap er verder geen reet meer van
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|