Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder tuning Gilardoni 2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 564 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67886 - Cilinder tuning Gilardoni 2
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5528 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

K.H.S TUNING 13-10-2013 11:29 Print reply

Posts: 162
Dan word et lastig om je spoel richting aan te passen.
En je spoelers een andere tyming te geven.
 
Sigma 13-10-2013 14:54 Print reply
Posts: 19
Inderdaad, de achterste boostpoort kan ik wel aan (door de uitlaatpoort) aangezien ik zo'n flexibele slang heb (ben de naam kwijt).

 
K.H.S TUNING 13-10-2013 18:19 Print reply

Posts: 162
Oké heb je daar ervaring mee want je kan dat ding wel random stuk breder en hoger maken maar dat gaat niet echt werken.
 
Sigma 13-10-2013 19:05 Print reply
Posts: 19
Ik dacht de poort 1 tot 1,5 mm hoger te maken zodat hij 0,5-1mm voor de andere spoelpoorten opengaat. De spoelrichting dacht ik te behouden.
Eventueel kan ik de poort nog verbreden maar ik denk niet dat ik dat zal doen, omdat ik dan om echte winst te maken de volledige poort (lees: vanaf de poort tot en met de aansluiting op het carter) ook zal moeten bijwerken, of zie ik dit fout?
Bovendien lijkt mij het redelijk tricky om dat te doen ivm spoelrichting,...
Ik heb wel eens een 2 takt cilinder bijgewerkt, maar dat was eerder afwerking (kop vlakken, gietnaden wegwerken, afwerking van onnauwkeurigheden,...).
Met 4 takt motoren heb ik meer ervaring.

 
jordi50cc 13-10-2013 21:10 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sigma
Inderdaad, de achterste boostpoort kan ik wel aan (door de uitlaatpoort) aangezien ik zo'n flexibele slang heb (ben de naam kwijt).




C poortje (boostpoort) niet veel groter maken
deze poort is eigenlijks het minst van belang
ik zelf heb ze het liefste zo klein mogelijk ik
heb wel eens een dubbele c poort dicht gemaakt
en er 1 kleine in het midden van de boring weer
in gemaakt dit liep beter dan 2 gaten

spoelers

a en b kanaal kun je best iets groter maken
zonder de poortjes zelf te bewerken maar
denk er dan goed om dat je de richting niet veranderd
dan heb je zonder haaks freesje een probleem



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 13-10-2013 om 21:12 uur.
 
JST performance
Sigma 17-10-2013 20:03 Print reply
Posts: 19
Zo, tuningswerken zijn ongeveer gebeurd.
Ik heb uiteindelijk het volgende gedaan:
Uitlaatpoorten bijgewerkt (timing ongeveer 190 graden).
Kop afgedraaid=> hogere compressie, betere squish.
Spoelkanalen licht bijgewerkt.
Uitlaatbocht ingekort (ong 1,5cm).
Nieuwe pakkingen,...
Nu nog een nieuw setje banden op de brommer en dan zal ik het verschil in snelheid eens posten!

 
K.H.S TUNING 17-10-2013 20:15 Print reply

Posts: 162
oke heb je ook foto van cilinder?
en welke timing staan je spoelpoorten?
 
Sigma 17-10-2013 20:25 Print reply
Posts: 19
Spoelpoorten zelf hebben we niet bijgewerkt, denk dat ze standaard 130 graden waren ongeveer. Foto heb ik niet gemaakt maar is gewoon de standaardvorm van uitlaatpoort die ik heb gehouden en dan iets verhoogd.
 
Audioholic 17-10-2013 20:27 Print reply
Posts: 330
ik ben iig benieuwd hoe t gaat lopen

wel filmpje posten hea!
 
The life is to short to listen to slow music (H)

Dit topic is 5528 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved