Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - RM80 1979

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 764 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67884 - RM80 1979
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6195 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

deke74 10-10-2013 23:51 Print topicpost
Posts: 17
Beste allemaal,

Ik heb mezelf een project aangeschaft.
Een Suzuki RM80 uit 1979.
Ik ben er heel blij aan begonnen, en de bedoeling is om het geheel weer in bijna nieuwstaat te brengen.

Alleen tijdens het demonteren bleek de achterbrug en het blok niet orgineel.
Volgens mij is het blok van een TS50 Suzuki, weet alleen helemaal niet van welk jaar. Ben dus nu ook erg opzoek naar een RM80 blok voor op deze crosser. In iedergeval iets wat past en meer vermogen heeft.

Wie heeft er tips.

Hier onder een paar foto's

Uploaded with ImageShack.com

Uploaded with ImageShack.com

Uploaded with ImageShack.com


gr.

dennis
 

kenny77 11-10-2013 0:07 Print reply

Posts: 29286
Welkom!

Leuk zo'n rm80! Ik heb dezelfde gehad.

Achterbrug zou uit een er50 kunnen komen



De uitlaat is ook niet origineel.

Blokje is inderdaad ook van een er50
 
Crossmotort gek 11-10-2013 7:32 Print reply

Posts: 866
knalpot ook niet ori he,
ik zal als ik jou was nog een niet lopende WEL originele er bij kopen
verder leuk projectje
 
85cc op m'n achterwiel
deke74 11-10-2013 11:42 Print reply
Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Welkom!

Leuk zo'n rm80! Ik heb dezelfde gehad.

Achterbrug zou uit een er50 kunnen komen

afbeelding

De uitlaat is ook niet origineel.

Blokje is inderdaad ook van een er50



Ja dacht ik ook dat de achterbrug uit een ER50 komt.
Kenny77 heb je nog onderdelen liggen van een RM80.
(ps: leuk profiel, vooral die italjet 50cc is gaaf)

Enne die knalpot is inderdaad ook niet orgineel.
Ook de bobine niet.
Ik denk dat het lastig word om nog dezelfde RM80 te vinden voor een redelijk prijsje.

Als ik geen RM80 blokje kan vinden ga ik hem denk ik eerst goed lopend maken. En dan verkopen voor de brommercross. Daar is hij goed geschikt voor.

Ik wil een project om helemaal orgineel te maken
 
kenny77 11-10-2013 11:50 Print reply

Posts: 29286
Thnx.

Ik heb alleen nog een ontplofte versnellingsbak en een setje carters waar tandwielen van de versnellingsbak doorheen zijn gevlogen.

Dus geen bruikbaar spul. Maar zo nu en dan komt er nog een rm80 blokje voorbij op marktplaats onder andere. Staat alleen vaak niet bij dat het van een rm80 is, maar ik heb het wel gezien.

Ik denk dat deze rm nog zeker origineel te maken is.
 
deke74 11-10-2013 11:59 Print reply
Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Thnx.

Ik heb alleen nog een ontplofte versnellingsbak en een setje carters waar tandwielen van de versnellingsbak doorheen zijn gevlogen.

Dus geen bruikbaar spul. Maar zo nu en dan komt er nog een rm80 blokje voorbij op marktplaats onder andere. Staat alleen vaak niet bij dat het van een rm80 is, maar ik heb het wel gezien.

Ik denk dat deze rm nog zeker origineel te maken is.


Ok geen bruikbare delen, dat is jammer.

Ik heb hem al voor een deel uit elkaar liggen.
De vraag is wel, moet ik dit TS50 blokje nog oplappen of niet.

Ben nu bezig met de tankt te ontroesten met azijn. Ben benieuwd hoe dat gaat. Ik zal vanavond wat foto's plaatsen.
Dat gaat niet lukken, zit nu op een beveiligd netwerk. imageshack is hier geblocked.
 
maerijn 11-10-2013 13:40 Print reply

Posts: 2455
Ik heb volgende week een kompleet gereviseerde RM80 blok liggen... Mist enkel ontsteking.

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 11-10-2013 om 13:40 uur.
 
deke74 11-10-2013 14:22 Print reply
Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Ik heb volgende week een kompleet gereviseerde RM80 blok liggen... Mist enkel ontsteking.

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 11-10-2013 om 13:40 uur.



MM dat is wel toevallig, en erg intressant.
Zit de carburateur er wel bij.
En natuurlijk wat is je vraagprijs voor dit geheel.
Van welk jaar is het blok.
 
maerijn 11-10-2013 14:51 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: deke74
[...]



MM dat is wel toevallig, en erg intressant.
Zit de carburateur er wel bij.
En natuurlijk wat is je vraagprijs voor dit geheel.
Van welk jaar is het blok.

Heb geen carburateur helaas, vraagprijs kan ik nu nog niet zeggen, hangt van de opknapkosten af.
Jaar is me ook onbekend, maar zal even informeren voor je.

Edit: het is het oude luchtgekoelde type uit 1979 die hier onder hoort.

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 18-10-2013 om 17:38 uur.
 
deke74 11-10-2013 15:19 Print reply
Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]

Heb geen carburateur helaas, vraagprijs kan ik nu nog niet zeggen, hangt van de opknapkosten af.
Jaar is me ook onbekend, maar zal even informeren voor je.


Ok bedankt, ik hoor graag van je.
Blok hoeft voor mij niet opgeknapt te worden als het nog niet gebeurt is.

Ben benieuwd.
 
maerijn 11-10-2013 15:22 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: deke74
[...]


Ok bedankt, ik hoor graag van je.
Blok hoeft voor mij niet opgeknapt te worden als het nog niet gebeurt is.

Ben benieuwd.

Ok laat het je weten.
Heb hem net naar iemand gebracht die hem gaat opknappen dus helaas.
 
deke74 11-10-2013 15:50 Print reply
Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]

Ok laat het je weten.
Heb hem net naar iemand gebracht die hem gaat opknappen dus helaas.


Ok, hoor ik het wel van je.
Alvast bedankt voor de moeite
 
deke74 12-10-2013 0:34 Print reply
Posts: 17
Hier nog wat foto's van het ontroesten van de tank.


Eerst alle rotzooi uit de tank gespoeld.



Toch wel wat roest in de tank.


Nu 4 liter natuurazijn er ingedaan en afgevuld met water.

Het zit er al een weekje in, elke dag een keertje schudden.
En wachten maar.


 
jordi50cc 12-10-2013 1:17 Print reply

Posts: 677
heb je niet toevallig een cementmolen tot je
beschikking?
dan je tankje half afvullen met fijn grint en hem
er dan goed vast inknopen en laat maar paar uur draaien
dan is die weer als nieuw van binnen

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 12-10-2013 om 1:18 uur.
 
JST performance
deke74 12-10-2013 22:25 Print reply
Posts: 17
Goede tip die cement molen.
Alleen dat gaat helaas niet lukken bij mij.

Ik probeer het eerst ff met de natuurazijn.
Ik wil het 4 weken laten zitten, ben benieuwd hoe schoon hij word.
 
GRIEVINK 14-10-2013 16:26 Print reply

Posts: 259
Blokje is idd van een 50er. Achterbrug twijfel ik alleen aan..
 
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis!

Dit topic is 6195 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved