kenny77 |
11-10-2013 0:07 |
Posts: 29286 |
Welkom!
Leuk zo'n rm80! Ik heb dezelfde gehad.
Achterbrug zou uit een er50 kunnen komen
De uitlaat is ook niet origineel.
Blokje is inderdaad ook van een er50
|
|
|
|
Crossmotort gek |
11-10-2013 7:32 |
Posts: 866 |
knalpot ook niet ori he,
ik zal als ik jou was nog een niet lopende WEL originele er bij kopen
verder leuk projectje
|
|
85cc op m'n achterwiel |
|
deke74 |
11-10-2013 11:42 |
Posts: 17 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Welkom!
Leuk zo'n rm80! Ik heb dezelfde gehad.
Achterbrug zou uit een er50 kunnen komen
afbeelding
De uitlaat is ook niet origineel.
Blokje is inderdaad ook van een er50
Ja dacht ik ook dat de achterbrug uit een ER50 komt.
Kenny77 heb je nog onderdelen liggen van een RM80.
(ps: leuk profiel, vooral die italjet 50cc is gaaf)
Enne die knalpot is inderdaad ook niet orgineel.
Ook de bobine niet.
Ik denk dat het lastig word om nog dezelfde RM80 te vinden voor een redelijk prijsje.
Als ik geen RM80 blokje kan vinden ga ik hem denk ik eerst goed lopend maken. En dan verkopen voor de brommercross. Daar is hij goed geschikt voor.
Ik wil een project om helemaal orgineel te maken
|
|
|
|
kenny77 |
11-10-2013 11:50 |
Posts: 29286 |
Thnx.
Ik heb alleen nog een ontplofte versnellingsbak en een setje carters waar tandwielen van de versnellingsbak doorheen zijn gevlogen.
Dus geen bruikbaar spul. Maar zo nu en dan komt er nog een rm80 blokje voorbij op marktplaats onder andere. Staat alleen vaak niet bij dat het van een rm80 is, maar ik heb het wel gezien.
Ik denk dat deze rm nog zeker origineel te maken is.
|
|
|
|
deke74 |
11-10-2013 11:59 |
Posts: 17 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Thnx.
Ik heb alleen nog een ontplofte versnellingsbak en een setje carters waar tandwielen van de versnellingsbak doorheen zijn gevlogen.
Dus geen bruikbaar spul. Maar zo nu en dan komt er nog een rm80 blokje voorbij op marktplaats onder andere. Staat alleen vaak niet bij dat het van een rm80 is, maar ik heb het wel gezien.
Ik denk dat deze rm nog zeker origineel te maken is.
Ok geen bruikbare delen, dat is jammer.
Ik heb hem al voor een deel uit elkaar liggen.
De vraag is wel, moet ik dit TS50 blokje nog oplappen of niet.
Ben nu bezig met de tankt te ontroesten met azijn. Ben benieuwd hoe dat gaat. Ik zal vanavond wat foto's plaatsen.
Dat gaat niet lukken, zit nu op een beveiligd netwerk. imageshack is hier geblocked.
|
|
|
|
maerijn |
11-10-2013 13:40 |
Posts: 2455 |
Ik heb volgende week een kompleet gereviseerde RM80 blok liggen... Mist enkel ontsteking.
Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 11-10-2013 om 13:40 uur.
|
|
|
|
deke74 |
11-10-2013 14:22 |
Posts: 17 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Ik heb volgende week een kompleet gereviseerde RM80 blok liggen... Mist enkel ontsteking.
Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 11-10-2013 om 13:40 uur.
MM dat is wel toevallig, en erg intressant.
Zit de carburateur er wel bij.
En natuurlijk wat is je vraagprijs voor dit geheel.
Van welk jaar is het blok.
|
|
|
|
maerijn |
11-10-2013 14:51 |
Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: deke74
[...]
MM dat is wel toevallig, en erg intressant.
Zit de carburateur er wel bij.
En natuurlijk wat is je vraagprijs voor dit geheel.
Van welk jaar is het blok.
Heb geen carburateur helaas, vraagprijs kan ik nu nog niet zeggen, hangt van de opknapkosten af.
Jaar is me ook onbekend, maar zal even informeren voor je.
Edit: het is het oude luchtgekoelde type uit 1979 die hier onder hoort.
Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 18-10-2013 om 17:38 uur.
|
|
|
|
deke74 |
11-10-2013 15:19 |
Posts: 17 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]
Heb geen carburateur helaas, vraagprijs kan ik nu nog niet zeggen, hangt van de opknapkosten af.
Jaar is me ook onbekend, maar zal even informeren voor je.
Ok bedankt, ik hoor graag van je.
Blok hoeft voor mij niet opgeknapt te worden als het nog niet gebeurt is.
Ben benieuwd.
|
|
|
|
maerijn |
11-10-2013 15:22 |
Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: deke74
[...]
Ok bedankt, ik hoor graag van je.
Blok hoeft voor mij niet opgeknapt te worden als het nog niet gebeurt is.
Ben benieuwd.
Ok laat het je weten.
Heb hem net naar iemand gebracht die hem gaat opknappen dus helaas.
|
|
|
|
deke74 |
11-10-2013 15:50 |
Posts: 17 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]
Ok laat het je weten.
Heb hem net naar iemand gebracht die hem gaat opknappen dus helaas.
Ok, hoor ik het wel van je.
Alvast bedankt voor de moeite
|
|
|
|
deke74 |
12-10-2013 0:34 |
Posts: 17 |
Hier nog wat foto's van het ontroesten van de tank.
Eerst alle rotzooi uit de tank gespoeld.
Toch wel wat roest in de tank.
Nu 4 liter natuurazijn er ingedaan en afgevuld met water.
Het zit er al een weekje in, elke dag een keertje schudden.
En wachten maar.
|
|
|
|
jordi50cc |
12-10-2013 1:17 |
Posts: 677 |
heb je niet toevallig een cementmolen tot je
beschikking?
dan je tankje half afvullen met fijn grint en hem
er dan goed vast inknopen en laat maar paar uur draaien
dan is die weer als nieuw van binnen
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 12-10-2013 om 1:18 uur.
|
|
JST performance |
|
deke74 |
12-10-2013 22:25 |
Posts: 17 |
Goede tip die cement molen.
Alleen dat gaat helaas niet lukken bij mij.
Ik probeer het eerst ff met de natuurazijn.
Ik wil het 4 weken laten zitten, ben benieuwd hoe schoon hij word.
|
|
|
|
GRIEVINK |
14-10-2013 16:26 |
Posts: 259 |
Blokje is idd van een 50er. Achterbrug twijfel ik alleen aan..
|
|
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis! |
|