Paul de Salmiakbal |
8-10-2013 9:41 |
Posts: 5285 |
Ketting die uitgelubberd is misschien?
Anders misschien een korte vastloper maar dan lijkt me niet dat je erna gewoon door kan rijden. Zuiger exact goede maat?
|
|
|
|
sander18 |
8-10-2013 9:46 |
Posts: 32 |
Door een ketting die uitgelubberd is, kan de achterband blokkeren?
En de zuiger was precies het zelfde formaat als de vorige die erin zat dus dat kan het niet wezen..
|
|
|
|
Royal Club |
8-10-2013 12:29 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sander18
Door een ketting die uitgelubberd is, kan de achterband blokkeren?
En de zuiger was precies het zelfde formaat als de vorige die erin zat dus dat kan het niet wezen..
als ie precies dezelfde maat was, issie dan niet te klein? Wat was de reden dat je de oude vervangen hebt..?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
erikjan1984 |
8-10-2013 12:51 |
Posts: 20 |
Een nieuwe zuiger met nieuwe veren moet je ook altijd even rustig inrijden he. Doe je dit niet krijg je een warmloper
|
|
|
|
sander18 |
8-10-2013 13:28 |
Posts: 32 |
De zuiger is altijd orgineel geweest, en bij TZR gaan deze altijd kapot rond de 15000 KM. Dat heeft hij net gelopen, dus vandaar dat hij kapot was gegaan.
Ook heb ik niet lomp gereden met de nieuwe zuiger, want heb net pas 25 km gereden.
Ook lekt hij nergens dus daarom vind ik het vreemd dat mijn achterwiel even blokkeerde.. Als jullie nog ideeën hebben wat het kan zijn, dan hoor ik het graag!!!
|
|
|
|
PRO TUNING |
8-10-2013 13:33 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sander18
Goedemorgen,
Gisteren hebben we een nieuwe zuiger op mijn TZR geplaatst omdat de oude kapot was gegaan. Alles leek goed te zijn, maar toen ik vannochtend naar school reed merkte ik wat raars.
Ik heb hem rustig warm gereden en ben onder de 7000 toeren gebleven. Toen ik in zijn 5/6 gas begon bij te geven blokkeerde het achterwiel voor één seconde en viel hij terug. Daarna kon ik wel gewoon doorrijden.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen??
Bedankt alvast!!!
Is dit een gietstalen cilinder ?
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
8-10-2013 13:34 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sander18
De zuiger is altijd orgineel geweest, en bij TZR gaan deze altijd kapot rond de 15000 KM. Dat heeft hij net gelopen, dus vandaar dat hij kapot was gegaan.
Ook heb ik niet lomp gereden met de nieuwe zuiger, want heb net pas 25 km gereden.
Ook lekt hij nergens dus daarom vind ik het vreemd dat mijn achterwiel even blokkeerde.. Als jullie nog ideeën hebben wat het kan zijn, dan hoor ik het graag!!!
7000 toeren met n zuiger van nog geen 25 km oud is beetje gek he?
|
|
|
|
sander18 |
8-10-2013 13:43 |
Posts: 32 |
Op een ander forum heb ik gelezen dat ik moest spelen met het gas, 6000 toeren is sowieso niet veel. En ben heletijd tussen de 6 en 7000 toeren blijven spelen.
Hij start en rijdt nog wel, heb ik geluk gehad of moet ik de zuiger en cylinder er weer afhalen voor de zekerheid?
|
|
|
|
sander18 |
8-10-2013 13:46 |
Posts: 32 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Is dit een gietstalen cilinder ?
Eh goede vraag, weet ik niet uit mijn hoofd. Het is de orginele Yamaha TZR 50 cilinder.
|
|
|
|
jordi50cc |
8-10-2013 13:50 |
Posts: 677 |
ik denk aan een klevertje door te weinig zuigerspeling?
haal de cilinder er maar eens af er zullen
vast wel vegen op zitten
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 8-10-2013 om 13:51 uur.
|
|
JST performance |
|
Royal Club |
8-10-2013 13:58 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Is dit een gietstalen cilinder ?
ja
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
jelmer stobbe |
8-10-2013 14:44 |
Posts: 50 |
als hij goed rijd, en geen vermogen verloren is zou ik er mooi afblijven, en lekker rustig in gaan rijden. niet te hoog in toeren komen de eerste 100km, en zeker niet lang op hetzelfde toerental blijven. lijkt mij stug dat het achterwiel blokkeert als de zuiger klemt, en hij nog gewoon helemaal normaal loopt. dan zou die behoorlijk vast moeten klemmen.
|
|
derbi's, rest afval van honda's |
|
ChielTZR |
8-10-2013 14:55 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jelmer stobbe
als hij goed rijd, en geen vermogen verloren is zou ik er mooi afblijven, en lekker rustig in gaan rijden. niet te hoog in toeren komen de eerste 100km, en zeker niet lang op hetzelfde toerental blijven. lijkt mij stug dat het achterwiel blokkeert als de zuiger klemt, en hij nog gewoon helemaal normaal loopt. dan zou die behoorlijk vast moeten klemmen.
Warmloper heet dat!
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
jelmer stobbe |
8-10-2013 15:25 |
Posts: 50 |
ja dat weet ik, maar zo erg warmlopen dat het wiel blokkeert en er niks kapot is??? blok krijgt behoorlijk op zn donder als dat gebeurd...
|
|
derbi's, rest afval van honda's |
|
sander18 |
8-10-2013 15:43 |
Posts: 32 |
Hallo iedereen,
En bedankt voor alle reacties natuurlijk!
Ik kom net bij de brommerzaak vandaan en ze zeiden daar dat het kan zijn dat de zuiger even vast zat, maar dat hij later weer opgepakt is. Hij zei ook dat een klant van hem het ook eens heeft gehad (zo'n 10x) en dat na de 10e keer niks meer aan de hand was.
Hij heeft hem gestart en even geluisterd, conclusie: het blokje loopt nog mooi. Ik zie het even aan en wil jullie natuurlijk bedanken voor het meedenken. Wanneer ik over de kop vlieg doordat mijn blok uiteen spat post ik weer een nieuw threat
Thxxx
|
|
|
|